Zensati kabler wtf?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Re: Zensati kabler wtf?

Indlæg af Caspar9500 »

Jeg synes nu lidt kritik er på sin plads, man bør søge baggrundsviden inden man laver et indslag, og slet ikke bagefter. Men den kritik er nu ganske konstruktiv og helt på sin plads.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er selvfølgelig ren bondefangeri med den slags kabler.

Til mit nye 150.000 kr. setup med B&W 802 Diamond + Classé CA-2300 amp køber jeg van Damme kabler til 60 kr./meteren. Det bliver ikke bedre, da det er det pureste kobber i 2 x 6 mm. Nogle vil endda sige overkill, men nu jeg allerede har spendérbukserne på... Sælgerne i Hi-Fi klubben er i øvrigt ved at begå selvmord når jeg fortæller det.

Jamen, så må du da i det mindste lave bi-wiring? Nej tak jeg tror bare jeg holder mig til videnskaben.

Når det er sagt, så er der ingen grund til at gå efter tosser som sælger og køber kabler til 100.000 kr./meteren, men derimod hverdagens fupmagere i hi-fi butikkerne som får bildt Hr. og Fru Jensen ind, at de ikke kan nøjes med et kabel til 25 kr/meteren, men skal have noget til mindst 250 kr./meteren for at det matcher deres nye system.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Holger skrev:Når det er sagt, så er der ingen grund til at gå efter tosser som sælger og køber kabler til 100.000 kr./meteren, men derimod hverdagens fupmagere i hi-fi butikkerne som får bildt Hr. og Fru Jensen ind, at de ikke kan nøjes med et kabel til 25 kr/meteren, men skal have noget til mindst 250 kr./meteren for at det matcher deres nye system.
Helt enig!

Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Indlæg af GoatSonds »

Holger skrev:Når det er sagt, så er der ingen grund til at gå efter tosser som sælger og køber kabler til 100.000 kr./meteren, men derimod hverdagens fupmagere i hi-fi butikkerne som får bildt Hr. og Fru Jensen ind, at de ikke kan nøjes med et kabel til 25 kr/meteren, men skal have noget til mindst 250 kr./meteren for at det matcher deres nye system.
Ja det er satme noget svineri, men jeg synes stadig det er en sørgelig tanke at folk køber kabler til samme pris som hele dit setup, mens der er mødre der sælger sin krop for at kunne give sine børn mad.

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Et eller andet sted synes jeg sgu det er iorden

Hvis man koeber et kabel til 100.000 er man sgu selv ude om det :)

Og har man saa mange penge man ikke kan bruge bedre fortjener man dem ikke

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Prøv lige at overveje, hvor mange skeptikere han ville overvinde, hvis han udførte en ordentlig blindtest...(der selvfølgelig ville vise, med statisk signifikans, at der er forskel, når den nu er så tydelig som han siger...)

Hvorfor gør han ikke bare det?
Senest rettet af mester tirs 19. nov 2013 11:33, rettet i alt 1 gang.
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kunne være sjovt at få lavet en Lydmaskinen shooutout med de her kabler. :)

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Der var for en del aar siden en del controvers omhandlende kabel retning i visse guitar kabler
at lyden skulle lyde anderledes den ene og anden vej

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Holger skrev:Når det er sagt, så er der ingen grund til at gå efter tosser som sælger og køber kabler til 100.000 kr./meteren, men derimod hverdagens fupmagere i hi-fi butikkerne som får bildt Hr. og Fru Jensen ind, at de ikke kan nøjes med et kabel til 25 kr/meteren, men skal have noget til mindst 250 kr./meteren for at det matcher deres nye system.
Helt enig, men jeg ville ikke give skylden til sælgerne i hifi klubben. Der er en vis forskel på kabler - f.eks. i forhold til tykkelse, men hvad angår materialer bliver det jo lidt en religion. Sælgerne siger jo egentlig bare det de får af vide af producenterne. Selv om det ikke gør det mere rigtigt :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så længe tykkelsen er god nok til at impedansen er korrekt, så er der ikke noget at komme efter. De der 5 cm tykke kabler er meningsløse. 6 mm som jeg har købt er endda lidt overkill.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg er på diverse HIFI forums på fjæsbog, og det kræver ualmindeligt meget af mig at styrer mig hos disse kabeltosser.
kabeltosser.png
kabeltosser.png (85.44 KiB) Vist 654 gange
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Indlæg af GoatSonds »

Ja ja :-P teflon har dog den fordel at det ikke ændre karakter overfor varme :-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

GoatSonds skrev:Ja ja :-P teflon har dog den fordel at det ikke ændre karakter overfor varme :-P
Pis, så det hjælper ikke at koge mine teflon kabler??? :(

Nyt svar