UVI Falcon

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 483
Sted: Jylland

UVI Falcon

Indlæg af mcpersso »

Ser lidt spændende ud

Senest rettet af mcpersso ons 28. okt 2015 23:48, rettet i alt 1 gang.
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Har også set den i dag - MEGET spændende!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ja, den ser for vild ud.

Har længe luret på Omnisphere, men har ind til nu syntes at prisen er for høj i forhold til mit behov. Falcon byder på lidt af det samme til en væsentlig lavere pris, og så er Uvi's ting altid top notch kvalitet.

Edit: Shit, Ircam stretch algoritmen lyder godt ud fra demoen.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg kunne ikke arbejde uden Omnisphere - så en kombination kunne være meget attraktiv.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ok, det så nogenlunde interessant ud.
Og så kom de der Ircam features frem. Holy **** :censored: :surrender: :-D !!!

Dårlige/mangelfulde modulations muligheder ville have været en klar dealbreaker for mig, men den del har de vist også så godt og vel dækket ind.

Kan se at de kører introtilbud på den nu, til 229$ istedet for 349. De skriver på deres facebook side at introtilbudet kører til 9. November. Kan ikke forestille mig at der 3 uger senere kommer et bedre tilbud på den, til black friday udsalget. Det ville ihvertfald være noget røvet IMO.
I samme post skriver de:
As an added bonus, every Falcon license includes a free $100 voucher good towards any soundbank on uvi.net!


EDIT:
"Wavetable osc>Wavetable can also import a variety of user files including WAV files (single or sequential), user tables or graphic image files which are converted pixel-rows to cycles, brightness to amplitude."

Så blev den for mig også en modkandidat til Xfer Serum.


EDIT 2:
De har også proppet en Convolution rumklang ind i den, selvfølgelig med mulighed for at loade egne samples. Det propper lige endnu et lag på listen af fede features.

+ en EQ effekt kaldet Convolver:
"A convolution processor specifically designed for emulating EQs and cabinets. Choose from a large selection of factory impulses. Supports user samples."

Og en tredje convolution effekt:
"Guitar Boxes
A specialized convolution effect designed to emulate signal reamping. Emulates various amplifiers and the characteristics of subsequent capture microphones including dynamic, condenser and ribbon mics."


EDIT 3:
På den negative side:
-For nogle er det negativt at den kræver en iLok konto. Licensen kan, som hos nogle andre firmaer efterhånden, enten placeres på computerens harddisk eller på en iLok dongle. Man får 3 aktiveringer med i købet.
-Som med nogle af de andre ny-udviklede ting kører den kun 64 bit, lader det til. Har spurgt dem på facebook, da jeg ikke kan finde noget information, andet end "Native 64 bit core", hvilket jeg ikke forstår.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hold da fast! Troede kun jeg skulle opgradere til Reaktor 6, men den her er da monster! Det ligner Omnisphere, Alchemy, Zebra og Kontakt i én.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:....
-Som med nogle af de andre ny-udviklede ting kører den kun 64 bit, lader det til. Har spurgt dem på facebook, da jeg ikke kan finde noget information, andet end "Native 64 bit core", hvilket jeg ikke forstår.
UVI har svaret mig på facebook, og jo, den kører kun 64 bit.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Christoffer I. N. skrev:
Christoffer I. N. skrev:....
-Som med nogle af de andre ny-udviklede ting kører den kun 64 bit, lader det til. Har spurgt dem på facebook, da jeg ikke kan finde noget information, andet end "Native 64 bit core", hvilket jeg ikke forstår.
UVI har svaret mig på facebook, og jo, den kører kun 64 bit.
Fedt - 32bit skal dø, og glemmes.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

@Bryla - vi køber:)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Vi gør det sgu! Passer allerede perfekt i et projekt :)
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det gør vi;)

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 483
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Kan i give en hurtig mening om den, når i har købt ?

Jeg HADER, at når man lige har bestemt sig for at nu har man alt det man skal ha´, OG så kommer der et eller andet man bare MÅ ha !! :dollargrin: ÆV
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

@mcpersso: Der kommer ALTID en sporvogn og en pige til...

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Nemlig:)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bredal187 skrev:
Christoffer I. N. skrev:
Christoffer I. N. skrev:....
-Som med nogle af de andre ny-udviklede ting kører den kun 64 bit, lader det til. Har spurgt dem på facebook, da jeg ikke kan finde noget information, andet end "Native 64 bit core", hvilket jeg ikke forstår.
UVI har svaret mig på facebook, og jo, den kører kun 64 bit.
Fedt - 32bit skal dø, og glemmes.
Jo, det kan der måske være noget om. Men nu er sagen at der minimum er 1 bruger på Lydmaskinen der stadig kører 32 bit.

Så om ikke andet var det ihvertfald relevant viden for mig selv. :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg kører ProTools 10 - 32 bit.....så det må være mig:)

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Det er jo et hangarskib af en synth!

+ fedt at have så mange muligheder samlet, og som kan interagere i samme container
+ lækker envelope sektion
+ flexibel GUI, sektioner og custom macro layout
+ stor on-board mixer
+ custom chain-patches til filtre, effekter og mod.
+ attraktiv intro-pris
+ tjekkede video præsentationer og subsite

·/· ligner at GUI’en har det bedst på stor monitor
·/· hele scripting-delen, vil jeg tro er for de få
·/· virker som en forudsætning, at man også ejer supplerende UVI Legacy libraries
·/· ingen demo (?)

? de skriver den er ‘light’. Hvad er mon core CPU-hittet i div scenarier, og hvad er konsekvensen f.eks. ved 2 instances.
? basis installationen er ca 350 Mb, hvad med add-ons
? CC-mapping
? direct out
? skin, color-coding

Mulighederne i Falcon ser spændende ud, men i det henseende klarer jeg mig nok med Serum og CRX4, samt naturligvis Ableton til sequencing, convo-rvb, granular synthesis, time-stretch, midi-tweaks og alt det andet sjov og ballade :-)


.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fabian skrev:? de skriver den er ‘light’. Hvad er mon core CPU-hittet i div scenarier, og hvad er konsekvensen f.eks. ved 2 instances.
? basis installationen er ca 350 Mb, hvad med add-ons
Ja på sitet er de ikke specielt informative omkring de "kedelige" fakta.
Der er lidt mere info at hente i manualen tilgengæld, som de gerne linker til derinde.

MAC OS
COMPATIBILITY
• Audio Unit
• VST
• AAX
• Stand Alone

MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS
• Intel CPU
• 2 GB of RAM+
• 1 GB of Disk Space
• MAC OS X 10.7+
• iLok Account (Free)


WINDOWS
COMPATIBILITY
• VST
• AAX
• Stand Alone

MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS
• Core 2 Duo or faster
• 2 GB of RAM+
• 1 GB of Disk Space
• Windows 7+
• iLok Account (Free)


Muligvis flere af dine spørgsmål der besvares i manualen, den er ganske omfattende:
https://s3.amazonaws.com/uvi/UVIFC/falcon_manual.pdf

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Muligvis flere af dine spørgsmål der besvares i manualen, den er ganske omfattende
så den godt, mistede lidt pusten efter at have læst og lyttet alt på sitet, men ja, det hele står vel der.

(Det var slet ikke for at nedgøre produktet at jeg remsede minusser op, men mere et udtryk for ting der ikke er så interessant for mig).

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er enig, sådan nogle rene "workstation monstre" der kan det hele pånær at lave kaffe vil der altid være nogle negative ting ved.
Og siden den nu kun er 64 bit hopper jeg ikke på på denne side af jul. Jeg ved ikke hvornår jeg får migreret til 64 bit.

.... Jeg synes dog der er flere positive end negative ting umiddelbart. Super fedt når der er firmaer der gider at videretænke og udvikle på tingene.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg havde hoppet på, hvis de havde holdt sig til at være en synth.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Du kan da bare bruge den som Synth.....og glæde dig over at den kan arbejdes med i mange år.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg synes netop at samplingmulighederne virker super attraktive, især når det er Ircam der har været med inde over.
Jeg bruger i forvejen ikke de specifikke spectral-muligheder i iZotope Iris, og så skal man jo bare lære hvad Ircams stretch og pitch algoritmer dur til. Sådan kan det blive et alternativ til (mit brug af) Iris. Iris er eksempelvis ikke specielt god til transienter.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Wow... den er fed og nem men ret cpu-tung. Den vejer meget på computeren.

Anyway jeg købte den pga. al den mulighed for mangling af samples, og det er den altså fantastisk til.
skriver noder

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Her giver Simon Stockhausen et indblik i Falcon sampleren og multi-granular (med Ircam engine):


Nyt svar