UVI Falcon

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Re: UVI Falcon

Indlæg af Hoby »

Jeg har lige fået en live demo af den her på AES i NY, og må indrømme det ser rimeligt imponerende ud. Specielt med den intro-pris de kører med, og for hvordan man kan mappe forskellige moduleringsmuligheder.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bredal187 skrev:Jeg havde hoppet på, hvis de havde holdt sig til at være en synth.
Jeg havde håbet det modsatte, og forstår ikke at sample-faciliteter skulle kunne "genere" dig :dollargrin:

At kombinerer en synth/sampler ser jeg ikke noget underligt i, (nogen husker måske hvor tæt f.eks. Emulator X og VX var)

Men du kan vist ånde lettet op, i det mindste ser det ud til at sampleren er relativt begrænset,..

Efter at have kikket den noget tunge presentation igennem hos UVI var jeg ikke blevet meget klogere på "sampler" delen

Derefter har jeg skimmet manualen, men ud over at vise et "færdig-bygget" instrument på side 14, så er der tilsyneladende
intet som har med en rigtig samler, (som Halion eller Konakt), at gøre,... ingen hovedside med mapping, keygroups, crossfades, layers,.. osv

På side 31-34 er der godt nok vist hvordan en basis keygroup, incl overlap, kan laves,.. men nogen egentlig grafisk editering af f.eks. velocity-crossfade
I de overlappende keygroups ser jeg ikke, det er da muligt det kan "scriptes", men man forventer den slags grafisk, samlet, på hoved-siden I editoren,
hvor f.eks. velocity-crossfades så kan strækkes som elastikker med musen.

Men jeg ser intet steds I manualen at der er lagt op til at bygge et instrument selv,fra bunden, eksemplet på side 14 er et af de færdig instrumenter
som viser at Falcon's engine måske nok kan alt dette, men ikke er udviklet som noget egentligt editor, eller værktøj der er navnet "sampler" værdig

Det der er, er tilsyneladende 7 stk's små "basis" oscillatorer tilegnet forskellige små formål, sådan lidt overfladisk, dj-agtigt, lav noget I en fart,..

Jeg tænker dette bare er lidt I stil med at CS6 er en synth, der så indeholder en meget begrænset Phrase Clip/Sampler

Syntes altid UVI har været en lidt mærkelig størrelse, men det skulle efter sigende være dem der er de virkelige hjerner bag MachFive fra MOTU

Så havde håbet at der var tale om en sampler, når de nu bruger dette ord, i noget helt nyt, som de denne gang selv lægger navn til,..
bryla skrev:Wow... den er fed og nem men ret cpu-tung. Den vejer meget på computeren.

Anyway jeg købte den pga. al den mulighed for mangling af samples, og det er den altså fantastisk til.
Syntes at "mangling" af samples er en god beskrivelse af hvad den kan, når man gennemgår det sædvanlige salgs-gas
så efterladedes man dog i første omgang med en opfattelse af at det OGSÅ er en egentlig sampler. Når man så læser
det igennem for ANDEN gang, så kan man da godt se at de, vist nok, behændigt har undgået at bruge ordet direkte :-)

Anyway, hvis deres "mangling" er hensigts-mæssig til ens behov er alt alt jo godt, og det er sikkert en spændende synth
/Dub

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Sample / Synth delen er fint, men at dte skal være mixer, DAw, soundlibrary osv er jeg ikke til. Jeg kan godt lide at sætte mig ned og arbejde med et instrument, frem for en DAW i min DAW.

Yo dawg, i heard you like DAWs, so i put a DAW in your DAW!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bredal187 skrev:Yo dawg, i heard you like DAWs, so i put a DAW in your DAW!
Hehe, ligesom disse "tromme-maskiner", toontrack etc, med deres helt eget mixermiljø, i combination med daw-mixeren,
(man er sikkert nød til at bruge begge dele for at drage nytte af diverse features),.. Hvis man så slipper gennem alt dette
med overblikket I behold, så kan man jo starte vejen ud gennem RME totalmix til de små fysiske kasser ude i virkeligheden.

Forhåbentligt virker "total-recall" efter hensigten, eller noget,..

Yep,det er noget rod !!!
/Dub

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Det er helt sikkert mig der bare er old school / stædig :-) Det vil jeg gerne erkende :-D

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 483
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Undskyld, 16 osc ? Vil det sige at hvis jeg sampler mit Eminent 310U (med Wavelab) så kan jeg sætte en eks. Tuba 8 og en String 4 (multisamples) til på samme tid og de bruger så en OSC hver ? og assigne en eller anden knap for at "tænde dem " ?

Vil nemlig gerne lave et Eminent 310 Vst agtigt.
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mcpersso skrev:Undskyld, 16 osc ? Vil det sige at hvis jeg sampler mit Eminent 310U (med Wavelab) så kan jeg sætte en eks. Tuba 8 og en String 4 (multisamples) til på samme tid og de bruger så en OSC hver ? og assigne en eller anden knap for at "tænde dem " ?

Vil nemlig gerne lave et Eminent 310 Vst agtigt.
Der er 15 forskellige lydkilder, 8 synth-baserede og 7 sample-baserede.
Omkring hvor stort et antal af de her oscillatorer du kan benytte på samme tid, der tror jeg kun det kommer an på hvad du har af resourcer i computeren, nok primært CPU og ram.

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 483
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Er der nogen som har Falcon og kan give deres mening om den på niværende tidspunkt ?

Minder den ikke noget lidt om Halion 5 ?

edit: never mind.. Den er købt :)
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ny tutorial fra Dan Worall.... Hvis jeg laver et plug-in skal Dan lave en tutorial!

skriver noder

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

De har 30% på alt hos UVI. Løber til den 15. November.

http://www.uvi.net/en/

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

*except Falcon ;)
skriver noder

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Argh, funk me! :-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Introtilbudet var jo på 35%

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg køber ikke noget før efter black friday :lol:
Deaktiveret

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Et års tid senere.. Nogle der har erindringer om Falcon på udsalg, udover det generøse intro-udsalg?
Er blevet lun på den igen, man kunne måske håbe på 20% rabat e.l. til Black Friday i år..

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 483
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Jeg tror den kommer på tilbud. Den har vist ikke været på til siden intro tilbuddet. UVI plejer at være flinke til at lave tilbud på deres produkter.
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 483
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

http://www.uvi.net/en/software/falcon.html

— THIS WEEKEND ONLY —
Get Falcon for only $299 / 299€ using the $50 / 50€ off voucher: TREAT50
Offer ends November 1st - Don’t miss out!
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak! :)
Jeg tror dog på mere end 14% besparelse til Black Friday.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Tja den ser jo udemærket ud teknisk, jeg er dog ikke så vild med det GUI det er ikke helt min stil. Er der nogen der ved om der findes alternative skins til den?

Anyway, så har jeg Halion 5 og Tone 2 Icarus så det vil nok være pænt spild af at kaste penge ud efter den?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hverken Halion eller Icarus har de her temmlig unikke Ircam algoritmer. Man kan få noget der ligner fra Ircam til Max 4 Live, eller i deciderede plugins fra Ircam.
Tone 2 har lavet en ny wavetable synth som ikke har fået meget sendetid, men som featuring-mæssigt hvad angår wavetables ligner Serum på steroider.
Jeg synes idéen med Falcon er fed og ikke for alvor set andre steder. Den er for dyr til at jeg får den tilføjet til arsenalet, medmindre der kommer et eller andet vildt 50% black friday tilbud e.l.
Mig bekendt findes der ikke andre skins.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Stralner:
My bad, det er netop Icarus der er Tone 2's nye wavetable synth, men det vidste du jo så godt. :)

Jeg vil dog stadig holde på mine pointer, med de forskellige oscillator-typer er Falcon unik og ikke direkte sammenlignlig med andre synths, wavetable eller ej.
Det er vel også det der gør det sjovt, at hvert instrument stikker i lidt forskellige retninger. I den forbindelse kan Native Instruments Form også nævnes som noget nyskabende vi ikke rigtigt har set andre steder.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Nej Icarus har ikke fået specielt meget sendetid, den er SÅ stærkt undervurderet spørger du mig. Jeg har lavet patches på den siden beta versionen og jeg er stadig ikke kommet mig over mængden af muligheder i den synth og Tone2 udvikler stadig på den fremad rettet.

Selvfølgelig er Falcon en lille smule unik bla. som du nævner med Ircam algoritmer og deres oscillators men det er for mig bare ikke noget banebrydende nyt nok til at sende penge efter den...endnu,
Det kan jo være den bliver udviklet over tid så den bliver mere unik og så er det en anden snak. Så jeg har da tænkt mig at følge den og se hvad der sker :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Får desværre ikke brugt den her et år efter. Den er for tung på CPU'en. Egentlig synes jeg også, jeg bruger for lang tid på at bygge en lyd, før det lyder godt.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

stralner skrev:Nej Icarus har ikke fået specielt meget sendetid, den er SÅ stærkt undervurderet spørger du mig. Jeg har lavet patches på den siden beta versionen og jeg er stadig ikke kommet mig over mængden af muligheder i den synth og Tone2 udvikler stadig på den fremad rettet.
De morph-modes åbner virkelig mulighederne op. Jeg ville ønsker at det generelle GUI var lækrere, det ligner noget der kunne være lavet for 10-15 år siden.
bryla skrev:Får desværre ikke brugt den her et år efter. Den er for tung på CPU'en. Egentlig synes jeg også, jeg bruger for lang tid på at bygge en lyd, før det lyder godt.
Godt at vide, Thomas. Dog os lidt trist. :/

Nyt svar