Universal Audio UAD / Apollo Update tråden

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Re: UAD / Apollo Update tråden

Indlæg af benjisan »

Graceville skrev:Townsend Labs Sphere™ Microphone System
TIP: Hvis du køber den plugin til 0,- kr får du helt automatisk en ekstra €25 voucher smidt i hovedet, som du kan bruge sammen med din €50 november voucher :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

benjisan skrev:
Graceville skrev:Townsend Labs Sphere™ Microphone System
TIP: Hvis du køber den plugin til 0,- kr får du helt automatisk en ekstra €25 voucher smidt i hovedet, som du kan bruge sammen med din €50 november voucher :-D
LOL. :-D Det skal da næsten prøves.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8660
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:
benjisan skrev:
Graceville skrev:Townsend Labs Sphere™ Microphone System
TIP: Hvis du køber den plugin til 0,- kr får du helt automatisk en ekstra €25 voucher smidt i hovedet, som du kan bruge sammen med din €50 november voucher :-D
LOL. :-D Det skal da næsten prøves.
Haha ,... hvor generøst :dollargrin:

EDIT ,.. men absolut intet jeg gider ,.. end ikke med 75 øvro's rabat :roll:
/Dub

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Lige om lidt er det jo Black Friday, så måske ikke en dum ide at skrabe vouchers ind.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Default avatar
schwaerter
Medlem
Indlæg: 10
Sted: Hillerød

Indlæg af schwaerter »

Med den nye update virker UAD thunderbolt interfaces både i Mac OSX og Windows 10, hvis man bruger USB-C.

Har lige testet på min Hack + Apollo og det virker under problemer. Bruger en Thunderbolt til USB-C/TB3 converter :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Fedt!

Vi er nok et par stykker der gerne vil høre, hvor du har købt din thunderbolt 2 til thunderbolt 3/Usb C converter henne :)
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

benjisan skrev:
Graceville skrev:Townsend Labs Sphere™ Microphone System
TIP: Hvis du køber den plugin til 0,- kr får du helt automatisk en ekstra €25 voucher smidt i hovedet, som du kan bruge sammen med din €50 november voucher :-D
Æv, så heldig var jeg ikke :-/ Oh well, der dukker nok noget andet op :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8660
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Højhus skrev:Lige om lidt er det jo Black Friday, så måske ikke en dum ide at skrabe vouchers ind.
Plejer de at skyde endu bedre tilbud asted på Black -Friday ,.. og plejer Vouchers stadig at være active ?????

(må indrømme der er ikke et eneste af deres tilbud eller produkter der appelerer til mig i skrivende stund, end ikke med 75 i total-rabat)
/Dub

Medlemsavatar
asle
Forum Donator
Indlæg: 684
Sted: Cph

Indlæg af asle »

efter at have updated version 9.0 på min studio mac pro må jeg nok sige at Universal Audio godt nok er gået til den med at lave en brugbar Console.

det er MANGE ting jeg ikke kommer til at bruge - men også mange ting jeg har hørt andre efterlyse..... det er MEGA sejt !

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

asle skrev:efter at have updated version 9.0 på min studio mac pro må jeg nok sige at Universal Audio godt nok er gået til den med at lave en brugbar Console.

det er MANGE ting jeg ikke kommer til at bruge - men også mange ting jeg har hørt andre efterlyse..... det er MEGA sejt !
Ok. Hvad er der af store ændringer i forhold til version 8? Synes ikke jeg kan se den store forskel -altså bare ved at kaste et hurtigt blik henover interfacet.

Medlemsavatar
asle
Forum Donator
Indlæg: 684
Sted: Cph

Indlæg af asle »

benjisan skrev:
asle skrev:efter at have updated version 9.0 på min studio mac pro må jeg nok sige at Universal Audio godt nok er gået til den med at lave en brugbar Console.

det er MANGE ting jeg ikke kommer til at bruge - men også mange ting jeg har hørt andre efterlyse..... det er MEGA sejt !
Ok. Hvad er der af store ændringer i forhold til version 8? Synes ikke jeg kan se den store forskel -altså bare ved at kaste et hurtigt blik henover interfacet.

For nogle der sidder og laver blip blop musik ( som mig ) måske ikke så meget.

Men hvis du foreks bruger din Apollo i studio og til at spille live med. Så er routing en ret stor ting. At du kan sende alt hen hvor du vil. At du når du laver indspilninger kan lave forskellige hovedtelefon mix, at du i kontrolrummet kan lytte til de to forskellige hovedtelefon mix, plugins i kategori, meget bedre layout, og meget mere.... ( bare lige hvad jeg kan komme i tanke om)


Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

asle skrev:Men hvis du foreks bruger din Apollo i studio og til at spille live med. Så er routing en ret stor ting. At du kan sende alt hen hvor du vil. At du når du laver indspilninger kan lave forskellige hovedtelefon mix, at du i kontrolrummet kan lytte til de to forskellige hovedtelefon mix, plugins i kategori, meget bedre layout, og meget mere.... ( bare lige hvad jeg kan komme i tanke om)
Altså, alt det du nævner synes jeg nu også der var i version 8, men måske tager jeg fejl?
Plugin kategorierne var der i hvert fald også i forrige version.

Medlemsavatar
asle
Forum Donator
Indlæg: 684
Sted: Cph

Indlæg af asle »

benjisan skrev:
asle skrev:Men hvis du foreks bruger din Apollo i studio og til at spille live med. Så er routing en ret stor ting. At du kan sende alt hen hvor du vil. At du når du laver indspilninger kan lave forskellige hovedtelefon mix, at du i kontrolrummet kan lytte til de to forskellige hovedtelefon mix, plugins i kategori, meget bedre layout, og meget mere.... ( bare lige hvad jeg kan komme i tanke om)
Altså, alt det du nævner synes jeg nu også der var i version 8, men måske tager jeg fejl?
Plugin kategorierne var der i hvert fald også i forrige version.

du kunne ikke route frit

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

asle skrev:du kunne ikke route frit
Du kender måske nogle hemmelige tricks jeg ikke kender til (eller har et mere avanceret interface end mig (Apollo Twin)), men jeg synes ikke at der er ændret noget i forhold til routing. Desuden er der intet nævnt om yderligere routingsmuligheder i nogle af de release notes jeg har checket.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8660
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

"Startende d 17" iflg min indbakke Billede
/Dub

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Spændende! Hvordan er det nu de har gjort de sidste par år? Faste procenter på alt, eller "kampagner" på konkrete produkter/grupper?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

De kører jo kampagner året rundt og vouchers og jeg skal komme efter dig. Til gengæld ligger de i den høje ende af prisskalaen:)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8660
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så er tilbudende frigivet ,.. nogle fine imellem syntes jeg
/Dub

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Der er godt nok nogle meget store prisforskelle. Nogle sparer man utrolig meget på, mens andre meget lidt. Godt jeg købte mine sidste på half yearly sale, det bliver vist ikke til indkøb denne gang :(
Deaktiveret

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Går primært efter SSL G-Series comp'en, og der er ikke såååååå meget at komme efter, så med mindre der dukker en ekstra voucher op, springer jeg også umiddelbart over.

Er dog ret nysgerrig på nogle af deres tape-emulation plugins. Er ikke noget jeg har arbejdet med før, men lyder ret lækkert i de videoer de har lavet :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8660
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Stadigvæk en skuffelse her når jeg nu fik kikket det hele igennem,.

Intet videre "unikt" man ikke kan får andre steder, som oftest billigere, og uden at blive bundet til UAD platformen,..

Overvejede Cooper-delayen, men de havde fjernet min 50 euro voucher, samt muligheden for at registrere Townsend tingen med 25 euro voucher

(Ja faktisk var Townsend tingen pist borte fra deres shop mens jeg sad og kikkede, som om den aldrig havde eksisteret)

Deres ting er alt for lidt unikke, alt for lidt spændende,... og sidst, men ikke mindst, alt-alt for dyre, for hvad det er, selv under udsalg,...

Faktisk burde de være billigere end tilsvarende plugs, grundet det ufede i at være bundet til deres hardware, og de start-omkostninger det gir

Det lader til at det skal stoppe med blot BX20 og Galaxy for mit vedkommende, der kommer kun sjældent nyt til, og ikke hvad man håber på
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

KristianNielsen skrev:Går primært efter SSL G-Series comp'en, og der er ikke såååååå meget at komme efter, så med mindre der dukker en ekstra voucher op, springer jeg også umiddelbart over.

Er dog ret nysgerrig på nogle af deres tape-emulation plugins. Er ikke noget jeg har arbejdet med før, men lyder ret lækkert i de videoer de har lavet :)
IMHO, hvis du har Vertigo VSC-2 comp'en (native eller DSP), så bliver du skuffet over UAD SSL G comp. De opfører sig temmelig ens, og SSL'en lyder ulden i sammenligning.

Kør på med tape! De er fede. Prøv dem alle af og se om ikke én er nok. Jeg valgte selv Ampex istedet for Studer, har ikke prøvet Oxide.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Også thumbs up for Ampex herfra. Super på sidste led.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Så er UAD v9.1 ude:

Nye Plugs:
- SSL® 4000 E Channel Strip Collection
- Moog® Multimode Filter Collection
- OTO® BISCUIT 8-bit Effects
- Fuchs® Overdrive Supreme 50 Amplifier
- Brainworx® bx_subsynth Subharmonic Synth

Nye Features:
Thunderbolt multi-unit with Windows 10
Console 2 for Apollo FireWire multi-unit

http://www.uaudio.com/uad/downloads
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Nyt svar