Køb af ejendom egnet til musikstudie?

Har du eller leder du efter et øvelokale eller studielokale til leje/fremleje/salg.
Forumregler
Øvelokaler/studielokaler subforummet er både for køber og sælger. Studieudlejning er kun for lokaler eller delestudie, ikke for serviceydelser. Serviceydelser skal postes her: http://www.lydmaskinen.dk/viewforum.php?f=23
Nyt svar
Medlemsavatar
trueilla
Medlem
Indlæg: 126

Køb af ejendom egnet til musikstudie?

Indlæg af trueilla »

Jeg leder efter en boligmægler eller nogle personer i KBH, som har ejendomme til salg, hvori det vil være egnet at have et mindre musikstudie. Er der nogen som har erfaring med det, og måske kender nogen man kan kontakte? Normale mæglere lader ikke til at have den store erfaring med det :(

Mvh. Troels

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Skal du kun have lydstudie der, eller også bo der?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

I området omkring Kong Georgs Vej/Holger Danskes Vej/Dronning Olgas Vej på Frederiksberg er der steder med kombineret bolig/erhverv, hvor du måske kunne lede? Der boede vi for nogle år siden. Det er lidt tæt på Nørrebro og bandekrig og hyppig helikopterlarm, men trods alt på den rigtig side af Åboulevarden.

Priserne for en mindre ejendom med mulighed for studie ligger på omkring 14-20 millioner og ejendomsskatterne er på seks cifre om året, men det er du vel klar over. Det er et hyggeligt område tæt på den gode del af Godthåbsvej, selvom der ligger diverse let industri, trælast, osv.

Hvis du er villig til at kigge uden for København, så er der Valby, især i området på bakken (som er dyrt) eller helt i udkanten af Valby, som dog er kommet godt med på prisniveauet (8-10 mio for en ejendom med studiemulighed). Desværre er udkanten af Valby ikke så fedt et sted af bo pga. meget indvandrervold, men villakvarterene er bedre. Der boede vi også for en del år siden.

NV og Amager er selvfølgelig også en mulighed, men NV er nok ikke et sted de fleste frivilligt vil flytte til. På Amager er der mange muligheder, men så er du også godt uden for byen i en lidt trist forstadsfornemmelse. Islands Brygge er jo dejligt, men held og lykke med at finde et hus der ;-)

Vi opgav at finde et sted i byen og flyttede helt ud på landet, da der ingen realistiske steder var til bolig+musikstudie for os.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Overvej Vanløse - der findes ok områder. Priserne er på vej op nu....også der:)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - der ligger da nogle studier i Vanløse.
Holger skrev:Hvis du er villig til at kigge uden for København, så er der Valby ....


Valby (og for den sags skyld Vanløse) er København. :-D

Medlemsavatar
fortytwo
Medlem
Indlæg: 428
Sted: 2300

Indlæg af fortytwo »

Holger skrev:På Amager er der mange muligheder, men så er du også godt uden for byen i en lidt trist forstadsfornemmelse.
Nu er Amager jo et ret stort område, som også inkluderer Islands Brygge, og Amager Strand.
Der er flere steder indenfor kommunegrænsen, hvor der godt kan findes mulighed for bolig og studie. Men ja, der er også mange muligheder udenfor kommunegrænsen.

Og så skal man lade være med, at nedgøre Amager, hvis man bor på Fyn, for så fed er den ø da heller ikke, det ved jeg da fra min opvækst der. :wink:
Knowledge is good
Rock is good
The knowledge of rock is good

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Haha, well godt ord igen.

Islands Brygge undtog jeg godt nok også, men den del af citatet fik du ikke med. Men Amager hedder jo ikke lorteøen for ingenting :-P

#NåmennufårjegnokingenmasteringkunderfraAma'rligeforeløbig.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

SustainerPlayer skrev:
Valby (og for den sags skyld Vanløse) er København. :-D
Nu skal vi ikke have den diskussion igen vel?



Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev: Nu skal vi ikke have den diskussion igen vel?
Ingen grund til at diskutere facts.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvad fabler i svenskere om? #jydepowah!!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Søren Steinmetz  
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

Alt vest for Valby bakke er jylland, og alt øst for Valby bakke er Sverige :p

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Søren Steinmetz skrev:Alt vest for Valby bakke er jylland, og alt øst for Valby bakke er Sverige :p
Og alt i midten er Zoo.

Medlemsavatar
fortytwo
Medlem
Indlæg: 428
Sted: 2300

Indlæg af fortytwo »

Holger skrev:Haha, well godt ord igen.

Islands Brygge undtog jeg godt nok også, men den del af citatet fik du ikke med. Men Amager hedder jo ikke lorteøen for ingenting :-P

#NåmennufårjegnokingenmasteringkunderfraAma'rligeforeløbig.
Der er meget få ting der er sikre i livet, men en ting er, og det er at hvis man spiser noget, så skal der også noget ud af kroppen igen på et tidspunkt, så hvorfor ikke kapitaliserer på det. :wink:
Hald skrev:Hvad fabler i svenskere om? #jydepowah!!
Så så der over på Tysklandsodde. :wink:
SustainerPlayer skrev:
Søren Steinmetz skrev:Alt vest for Valby bakke er jylland, og alt øst for Valby bakke er Sverige :p
Og alt i midten er Zoo.
Det er sjovt fordi det er sandt. :-D
Knowledge is good
Rock is good
The knowledge of rock is good

Nyt svar