Nogle bud på et godt pitch-korrektions software?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Nogle bud på et godt pitch-korrektions software?

Indlæg af Ruun »

Hey Gutter!

Som overskriften antyder ønsker jeg mig et godt pitch-korrektions software, primært til vokal. Det skal være forholdsvis overskueligt og intuitivt, gider ikke bruge tid på at skulle sætte mig ind i "alt det med småt". Prisen må da også gerne tages i betragtning, dog skal kvaliteten ikke halte. Det er primært til egne vokalspor og må meget gerne kunne bruges live også. Jeg kører Logic og Pro Tools, hvis det altså har noget at sige??

Håber på nogle gode bud...
A dream is A dream is A dream….

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Hvis du bruger Logic Pro X, ville den indbyggede Flex Pitch funktion give fin mening :)

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Indlæg af Ruun »

KristianNielsen skrev:Hvis du bruger Logic Pro X, ville den indbyggede Flex Pitch funktion give fin mening :)
Ha ha, selvfølgelig... Den har jeg sgu ikke engang kigget på. Men kan den også bruges real-time??
A dream is A dream is A dream….

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mener vi har nogle tråde herinde blandt andet omhandlende flex time/pitch. Kender desværre ikke selv til det.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Melodyne - dog ikke til live brug.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Uden erfaring med livebrug, mindes jeg at det er Antares der altid kommer op i sådanne sammenhænge.
Men om det er nemt at bruge ved jeg ikke, og tvivler jeg faktisk også lidt på.

http://www.antarestech.com/products/det ... une_Live_2
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Clemme
Medlem
Indlæg: 608
Sted: Vanløse

Indlæg af Clemme »

Der findes en del forskellige plugins som kan rette pitch på vokaler.

Jeg har selv rigtig gode erfaringer med Revoice Pro, da den kan mange andre ting end at rette pitchen - den rette også timing, formant og er genial til voiceovers hvor du ønsker at erstatte det oprindelige speak med et alternativt speak.

Jeg vil foreslå at du henter nogle demoversioner og prøver de forskellige plugins af inden du køber, så du kan afstemme workflow, behov osv.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Ruun skrev:Men kan den også bruges real-time??
Antares har lavet en version af deres Autotune til decideret realtime "Live" brug: http://www.antarestech.com/products/det ... une_Live_2
Du kan hente en demo af den til at starte med :)

Default avatar
jonasfriis
Medlem
Indlæg: 28
Sted: Aarhus/Kbh

Indlæg af jonasfriis »

Jeg bruger Waves Tune Real Time live, den er super god

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Ruun skrev:
KristianNielsen skrev:Hvis du bruger Logic Pro X, ville den indbyggede Flex Pitch funktion give fin mening :)
Ha ha, selvfølgelig... Den har jeg sgu ikke engang kigget på. Men kan den også bruges real-time??
Ah, nej, ikke real-time. Så skal du bruge Logic's inbyggede pitch-correction plugin. Hvordan og hvorledes ift Latency, ved jeg dog ikke :-/

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Indlæg af Ruun »

KristianNielsen skrev:
Ruun skrev:
KristianNielsen skrev:Hvis du bruger Logic Pro X, ville den indbyggede Flex Pitch funktion give fin mening :)
Ha ha, selvfølgelig... Den har jeg sgu ikke engang kigget på. Men kan den også bruges real-time??
Ah, nej, ikke real-time. Så skal du bruge Logic's inbyggede pitch-correction plugin. Hvordan og hvorledes ift Latency, ved jeg dog ikke :-/
Jeg prøver at tjekke det ud, tak for den heads up :-)
A dream is A dream is A dream….

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Når du siger real time, så mener du ikke live vel? Mener du så ikke en plugin der kan smides på, og så lave pitch correction mens du afspiller?

Så vil jeg helt klart sige Antares Autotune 8, hvis det kun er småting der lige skal rettes, så virker den genialt, smid den på, fortæl tonearten og typen af vokal, og den laver et rigtig godt job. Put retune speed ned på 40, så slipper du helt for "Cher effekten" hvis den skal hive meget i vokalen.

Hvis det er en dårlig sanger, så bruger jeg altid Melodyne, men det er jo en noget mere omstændig process...
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Malthelm
Medlem
Indlæg: 581
Sted: København

Indlæg af Malthelm »

Melda autopitch


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

:kissass: Jeg bruger både flexpitch og autopitch i Logic
Deaktiveret

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Logics indbyggede pitch correction plugin er slet ikke dårlig.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Nyt svar