Christoffers tanker

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Re: Christoffers tanker

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er i gang med at automatisere kicks på plads niveau-mæssigt i 30-minutters nummeret. Sidder med ren audio + et reverb spor, som ikke eksporteres før mix af alle spor er iorden, da alle spor sender til verb'en.
Nogle af de her kicks er dog mixet nogle dB for højt, iforhold til hvad jeg gerne vil ha' af dynamik og headroom. Kicks'ne er blevet til på den måde, at jeg har lavet et sinus/808'ish kick i Bazille, kørt det igennem noget distortion/comp og ind i Twisted Tools Rolodecks, for at lave glitch/stutter effekter på det, og jeg endte ud med.... omkring 13 forskellige kicks mener jeg, som er placeret nogen-og-20 gange udover de 30 minutter. Dvs. nogle er korte og nærmest kun anslag, andre er temmeligt subby, osv.
Så for at imødekomme headroom-problemet, har jeg lavet 3 parallel-processerings spor. 1 Soundtoys Devil-Loc Deluxe, 1 UAD 1176 (AE mener jeg), og 1 Elysia Nvelope. Disse spor er outputtet til et gruppespor, hvor den samlede mængde af de 3 spor kan styres.
Nvelope er til ren transient-fremhævning, 1176 er til transient, og både 1176 og Devil-Loc er til distortion og generelt "skub i bass'en", på hver deres måde.
Det fungerer ret godt, og jeg kan få et lignende impact fra kicks'ne, selvom de peaker -1 til -3dB lavere end oprindeligt mixet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er der 4 dage til udgivelse! Her er 1 ud af de 2 numre der bliver udgivet fra mig:

[soundcloud][/soundcloud]


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Dejligt ambient. :thumbup: Har lige arbejdet til det og det var lækkert. :) Glæder mig til at høre det andet nummer.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Har hørt den 2 gange nu :thumbup:

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ganske lækkkert! Men jeg er lidt overrasket over diskanten, for der er sådan et pudsigt peak mellem 8 og 14 kHz?
Det kommer både i Firefox og Opera, og er der det meste af tiden. Det er måske bevidst? Det dukker også op i en analyzer:

Billede
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt at I kan li' det!
Joachip:
Jeg glor aldrig analyzer på musik, det skulle da lige være en lavsig en som den i winamp e.l.
Jeg booster selv "en del" top under min mixbuss processering, og så er nummeret efterfølgende blevet masteret. Tag "en del" med et gran salt, nu jeg sidder med et sæt PMC monitors.
Mit gæt er, at det er bivirkninger fra de mange pitch shiftere som nummeret består af. De pitcher signalet ned med....... 3-4 oktaver eller måske mere.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Som hintet af i efterhånden flere posts herinde på forummet, så er jeg igang med at mixe mit halvtimes-nummer.
Det trækker ud, fordi jeg ikke vil fucke noget up. Og så ligner det faktisk, at jeg ikke for alvor har mixet fler-spors musik i omkring 2 år. Det kommer som noget af en overraskelse for mig, og måske også derfor det er så belønnende at opleve, hvad små EQ-ting hist og her kan gøre.
Generelt synes jeg selv jeg er "elendig" til EQ'ing, Nogle gange ender jeg med, at undlade at rette det, der skulle rettes, fordi mit forsøg bliver for stort et kompromis, lydmæssigt.
Igår var det dejligt at blive bekræftet i en idé/teori jeg havde. De Virus TI sweeps jeg har postet tidligere på bloggen (http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=608180#p608180) krævede noget EQ'ing i toppen, men ligesom jeg ofte har problemer med at rette i for skarpe hihats, så synes jeg ikke der var noget EQ, der kunne fikse problemet, uden for stort kompromis. Kush Audio Omega N blev hevet frem, og dens frekvens-kurve passede ret godt som løsning på problemet. Så måtte jeg kompensere og tage lidt dyb mellemtone ud, fordi den boostede det område for meget.
Nu her har jeg lige fået "hypet" en anden lyd med lidt EQ, og jeg ved godt jeg har nævnt den ca. 1 million gange herinde, men Clariphonic DSP version 2 kan virkelig noget. Det er for længe siden jeg har haft hardware-udgaven til at jeg kan sige, at den gjorde præcis det samme, men det lyder nærmest for mig som parallel-compression eller noget i den stil. Jeg forbinder den ikke med EQ'ing. Transienter og detajler stikker frem på en fed måde. Svært at beskrive bedre.
Så jeg tror, at den næste software EQ jeg køber bliver en af dem fra Kush eller Sly-Fi. Alternativt, hvis jeg får nok rabat-koder til UAD, og kan få de nye Pultecs til 50$, så bliver det nok dem. Jeg er ret glad for de gamle UAD Pultecs. Men den sang har I også hørt fra mig før.. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Havde lige lyst til at lege med FXPansion Maul. Fandt et tilfældigt DnB loop og blev lidt klogere på Maul, og derefter gik der processerings-helvede i den. Mere smadret end hvad jeg har for vane at uploade, så er folk advaret. :)


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og så er den opsamling jeg er med på udkommet i dag!
Link til køb/streaming her:
http://silkmusic.lnk.to/SILKCS002

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Fedt og tillykke!
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak! :)
Og som skrevet, også mulighed for streaming via spotify m.m., for dem der lytter musik på den måde. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Like herfra. Lyttede det på aftenturen med vovserne. Via Google Play. Så du allerede tjent 0,00083 øre eller deromkring. Brug nu ikke det hele på damer og drugs. :-D

Men fedt musik at gå og rense ens tankeproces med. :thumbup:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt. :)
Jeg synes Gorm har valgt en rigtig god blandet omgang. Så det er nok de færreste der kan li' alle 10 numre, men de fleste kan nok finde nogle numre de kan li'.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Hej Christoffer! Stort tillykke med begge dine numre og med udgivelsen. Fine bidrag du har præsteret synes jeg, flot du har fået 2 tracks med! Har lyttet lidt af de andre numre også, og købt hele Chillout Sessions 2 på iTunes :-)

Glæder mig til at lytte hele værket i sammenhæng.
Hvor er det mastered?
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak! :-D

Silks chill-ting bliver masteret af Aeron Aether. Han laver en virkelig lækker omgang Prog Breaks, hvis ikke du kender ham i forvejen. Er glad for hans EQ'ing af New Hope nummeret, det klæder det rigtig godt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Videre med tidligere omtalte mix:
Har noget percussion værk med delays på, og det er ret fedt at opleve, hvordan lidt subtil transient designer kan dæmpe attacket på delays, og få dem til at fungere endnu bedre stemningsmæssigt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

WHAT THE.............!
30$ rabatkode fra Sonic Charge. Det er da vist første gang jeg har prøvet det. Andre der er med på deres mailing-liste har nok modtaget en lignende mail.

Det betyder Permut8 for omkring 300 kr. Fedt. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lidt leg ala sidste private link jeg postede, dog knap så smadret denne gang:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Julegaverne til mig selv:
Polyverse Music/Infected Mushroom Manipulator og Sonic Charge Permut8.
I januar bliver der shoppet XFER Serum og Zoom H4n Pro.
Og så mangler jeg ikke noget. Ville gerne have den fulde bundle fra Unfiltered Audio, men jeg venter og ser hvad de kommer op med i løbet af næste år. Der skulle blandt andet komme en synth fra dem. Derudover ser jeg frem til Zynaptiq Wormhole, men den bliver nok ikke købt på introtilbud. Nu må vi se. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og her et par tests af de to nye investeringer, det bliver fandme skægt at dykke bedre ned i dem.
PAS PÅ VOLUME. Sidste eksempel indeholder en del diskant-sweeps.


Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Christoffer I. N. skrev:Julegaverne til mig selv:
Polyverse Music/Infected Mushroom Manipulator og Sonic Charge Permut8.
Permut8 er super sjov - jeg har kun lejet med demo udgaven, og var desværre ikke en af dem der fik tilbudsmail - ellers havde jeg nok også slået til.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg legede også med demoen, men det var i 2012 eller 2013.. Var godt nok i tvivl, og min grådighed kom lidt op i mig tidligere i dag, men jeg er godt nok glad for mit køb nu. :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

[quote="Christoffer I. N.]... og Sonic Charge Permut8.[/quote]

Fandme på tide, knægt :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt at være kommet igang igen efter nytår og juleferie. Jeg arbejder stadig på mixet til mit 30-minutters nummer, og har netop afsluttet første runde af automatisering af niveauer på alle spor, + noget mix af nogle af sporene, som tidligere beskrevet her på bloggen. Blandt andet føromtalte kicks, som jeg gerne vil have til at trænge ordentligt igennem, og nu kom jeg på at sætte Pro C 2 på min verb, og lade kicket ducke verb'en bare nogle dB, og det giver helt klart noget jeg kan li'. Så det skal der eksperimenteres videre med som det næste.
I skrivende stund er jeg igang med at eksportere mixet som det lyder nu, så jeg har en fil jeg kan lytte på, uden at have cubase foran mig.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Garrrh.. Lyttede min eksportering igennem, uden nogle visuelle distraheringer (slukket lys, slukket skærm, lukkede øjne m.m.), men blev forstyrret 20 minutter inde, så jeg stoppede, og holdt frokost og så lidt tv og sådan. Ved andet gennemlyt fløj tankerne bare rundt på alt muligt andet. Irriterende ikke at kunne fokusere på opgaven.
Så det bliver nok bare til et synth-jam i dag. :)

Nyt svar