Logic 10.3 er ude.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Logic 10.3 er ude.

Indlæg af Kim Olesen »

and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Fedt med det nye flade design, og "Track Alternatives"!

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

" Selection-based Processing allows users to apply any combination of Logic or third-party effect plug-ins onto any selection of one or multiple audio regions "

Fedt !

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Endelig kan man vælge hvor lyst man vil have baggrunden i tracks området.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Hmm... Har kun lige lynhurtigt kigget, men synes sgu det hele ser lidt "cheap" ud nu :-/ Kunne rigtig godt lide det gamle.. Oh well, kan være en vanesag - glæder mig til at rode med det :)

"Apply fades across multiple regions at a time" - har jeg egentlig savnet, så den del glæder jeg mig til :)

Horizontal auto zoom er egentlig også en velkommen featuer :)

Og cool at der udover stereo nu også er "dual mono", burde der også kunne komme nogle fede ting ud af..

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Kim Olesen skrev:Endelig kan man vælge hvor lyst man vil have baggrunden i tracks området.
Hvor ser du det? Kan ikke se at man kan ændre nogen farver i selve interfacet :-/

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

KristianNielsen skrev:
Kim Olesen skrev:Endelig kan man vælge hvor lyst man vil have baggrunden i tracks området.
Hvor ser du det? Kan ikke se at man kan ændre nogen farver i selve interfacet :-/
Preferences > Display > tracks
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg er lidt forvirret - på Apple Store står der OSX 10.11 og andre steder at man kan køre Yosemite. Er der nogen, der har erfaring allerede? Jeg prøver at downloade lige nu, men det som om der bare er drejeskive spin i evig tid - måske fordi jeg er på Yosemite?

https://support.apple.com/en-us/HT207476

OBS. Se svar længere nede i tråden.
Senest rettet af gs-dk tors 19. jan 2017 18:51, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Der er nogle rigtig gode tilføjelser i den nye update. Om man kan lide det nye udseende er nok en smagssag - er faktisk ret enig med @Kristian Nielsen i at ser lidt billigt ud.

Jeg har dog et større problem med updaten. Skriften, - i channelstrip lables og flere andre steder - er blevet ret ulæselig. Om de har ændret selve skrifttypen, størrelse eller bruger anden opløsning, ved jeg så ikke, men det er klart et tilbageskridt - ihvertfald når man som jeg, er blevet en ældre herre med læsebriller. Og ja, - jeg har vinget "Large inspectors" af i preferences.
Senest rettet af bluefonia tors 19. jan 2017 14:57, rettet i alt 1 gang.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Kæft det rykker. Er nødt til at få den nye macbook nu
Deaktiveret

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

gs-dk skrev:Jeg er lidt forvirret - på Apple Store står der OSX 10.11 og andre steder at man kan køre Yosemite. Er der nogen, der har erfaring allerede? Jeg prøver at downloade lige nu, men det som om der bare er drejeskive spin i evig tid - måske fordi jeg er på Yosemite?

https://support.apple.com/en-us/HT207476
Og jeg besvarer mig selv - hvis nogen kan have glæde af det:)

Jeg har installeret Sierra på en anden partition og der virker 10.3. Konklusion - Yosemite og Logic 10.3 er "no-go".

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Så er det derfor den bare står og snurrer rundt hos mig? Jeg er nødt til at opgradere mit os? Skod
Deaktiveret

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

gs-dk skrev:Jeg er lidt forvirret - på Apple Store står der OSX 10.11 og andre steder at man kan køre Yosemite.
Både på App Store og Apples officielle website står der 10.11 som minimum, så forvirringen burde være minimal :wink:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Teksten er vist ændret til kun at være skarp på Retina displays nu. Tak for lort.

Til gengæld ser resten af opdateringerne og fixes brugbare ud.

Umiddelbart ingen bøvl med 3rd party plugs.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Teksten er vist ændret til kun at være skarp på Retina displays nu. Tak for lort.
Ok, så er det ikke kun mig, der har observeret den ret så elendige tekst. Det er så en helt ny taktik, der her anvendes for at "tvinge" folk til at købe nye maskiner.
Jeg prøver at skrive til Apple via Logic´s feedback. Desværre tror jeg ikke ret meget på, at de vil ændre det i en opdatering - men man kan jo håbe på at blive positivt overrasket.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det lyder øv!

Skulle hilse at sige, at man ikke får lov at downloade Logic x.3 fra app store før man har opdateret den sidste hængende opdatering, så den hedder OSX 10.11.6, jeg kunne ihvertfald ikke finde knappen lige med det første.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

På mine to externe skærme med "mat overflade" er teksten fin.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Uh, 50 shades of grey og goofy font, det skal jeg lige vænne mig til
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

benjisan skrev:
gs-dk skrev:Jeg er lidt forvirret - på Apple Store står der OSX 10.11 og andre steder at man kan køre Yosemite.
Både på App Store og Apples officielle website står der 10.11 som minimum, så forvirringen burde være minimal :wink:
Ja - det kan man sige - men hvid du læser, det link, der står i min post, så er der altså en anden udlægning der.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

gs-dk skrev:Ja - det kan man sige - men hvid du læser, det link, der står i min post, så er der altså en anden udlægning der.
Dit link handler om en potentiel sikkerhedsrisiko i projektfiler fra Garageband, gældende fra OS X 10.10 Yosemite og opefter, og har intet med Logic Pro X 10.3 opdateringen at gøre.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Kim Olesen skrev:På mine to externe skærme med "mat overflade" er teksten fin.
Hvilken skærmopløsning kører du med? Jeg er på en 27" iMac med default opløsning og det ser ikke godt ud.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

bluefonia skrev:
Kim Olesen skrev:På mine to externe skærme med "mat overflade" er teksten fin.
Hvilken skærmopløsning kører du med? Jeg er på en 27" iMac med default opløsning og det ser ikke godt ud.
Det kan jeg ikke huske. Højest mulige på en 24" standard extern skærm. Er det ikke 1600 gange et eller andet agtigt?
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Kim Olesen skrev:
bluefonia skrev:
Kim Olesen skrev:På mine to externe skærme med "mat overflade" er teksten fin.
Hvilken skærmopløsning kører du med? Jeg er på en 27" iMac med default opløsning og det ser ikke godt ud.
Det kan jeg ikke huske. Højest mulige på en 24" standard extern skærm. Er det ikke 1600 gange et eller andet agtigt?
Så er det måske derfor, du ikke synes det ser så slemt ud. iMac kører med 2560*1440.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

benjisan skrev:
gs-dk skrev:Ja - det kan man sige - men hvid du læser, det link, der står i min post, så er der altså en anden udlægning der.
Dit link handler om en potentiel sikkerhedsrisiko i projektfiler fra Garageband, gældende fra OS X 10.10 Yosemite og opefter, og har intet med Logic Pro X 10.3 opdateringen at gøre.
Åh - min fejl:)

Default avatar
peleus
Medlem
Indlæg: 13
Sted: København K

Indlæg af peleus »

Jeg er glad for det endeligt er muligt at sidechaine direkte fra software instruments. Endelig!

Nyt svar