Disco/funk med vocoder (nu på label)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Disco/funk med vocoder (nu på label)

Indlæg af K-Bee »

Mit første forsøg på at ramme lyden fra 1982 (Evelyn Champagne King, Whispers osv)
Også første gang jeg bruger min Mininova vocoder....det er sgu svært at få tekstudtalen til at fremstå tydeligt.


Kritik modtages med kyshånd :)
Senest rettet af K-Bee man 15. jan 2018 13:46, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Fedt nummer. Jeg elsker jo også 70'er og 80'er stilen. Det eneste jeg mangler på tracket er lidt mere looseness på tromme timingen. Specielt på kick vs. snare/claps, hvor jeg syntes det godt må sjaske lidt mere. Det giver en mere ægte 80'er feeling. Ellers bliver det lidt for timing "pænt".

Men bestemt nogle lækre instrumentet som matcher datiden godt.

SLL

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Fedt nummer. Jeg elsker jo også 70'er og 80'er stilen. Det eneste jeg mangler på tracket er lidt mere looseness på tromme timingen. Specielt på kick vs. snare/claps, hvor jeg syntes det godt må sjaske, svinge lidt mere. Det giver en mere ægte 80'er feeling. Ellers bliver det lidt for timing "pænt".

Jeg tænker, at man måske godt kunne smide lidt mere analog "varme/disto" på din lead chords.

Men bestemt nogle lækre instrumentet som matcher datiden godt.

SLL

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Lyder fedt. Synes vocoder-delen drukner lidt. Og så savner jeg lidt solo i slutningen.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Tak for det! :-D

Faktisk ligger trommer en lille smule skævt i forhold til beatet, men det kan være svært at høre, og "skævheden" er den samme hele nummeret igennem. Det skal den nok ikke være. :idea:

Vocoderen er en anelse for lav og man kan reelt ikke høre hvad jeg siger. Det er noget der skal arbejdes med. Det er sgu lidt ligesom at lære stemmetræning :lol:
Solo....tjaaaa. En mean rhodes solo kunne godt passe ind....men jeg tror ikke helt evnerne rækker helt til den slags :roll: :lol:

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Siden sidste indlæg har jeg fået nummeret udgivet officielt af det franske label INTERVIEW http://www.interviewdesign.fr - ikke just Universal men lidt er også godt.
Det ligger på Beatport, Amazon og Juno samt Spotify, Deezer, Tidal og en masse mærkværdige streamingservices jeg aldrig har hørt om :lol:

https://www.beatport.com/release/night-of-fun/2194401


Det går da fremad :-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt - tillykke med det! [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk


Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Tillykke!

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Også herfra. Disco rules.

Dit track er godt nok lavt i forhold til et par nabo tracks jeg lyttede til.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Hvor lyttede du? Checkede lige Spotify og her virker volumen identitisk med det meste.
Det er ikke mig selv men mit label der har uploaded så hvis der er volumenproblemer skal de naturligvis informeres om det :)

Nyt svar