Interface med eller uden midi connection?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
MummySound
Medlem
Indlæg: 8
Sted: Aarhus

Interface med eller uden midi connection?

Indlæg af MummySound »

Hej.
Er det nogen fordel at have et midi in og out stik på sit interface?
Jeg har en IMac og har mit Roland A88 forbundet via usb direkte til imac hermed til Logic.
Men er det en fordel at have det connected via et Interface. Og hvilke?
vh. MummySound

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Som udgangs nej. Hvis du har et midi interface, du er tilfreds med, så er det ikke et issue. Jeg ser det primært som en fordel, hvis det er noget, der skal bruges mobilt, så du ikke behøver så mange forskellige interfaces.
Stille og uroligt

Medlemsavatar
MummySound
Medlem
Indlæg: 8
Sted: Aarhus

Indlæg af MummySound »

Tak. Så det har intet med kvaliteten af signalflow, latency eller andre forhindringer forstås? Som jeg har forstået det er midisignalet et simpelt signal der forbinder controllers i et afsendende device til et modtagende device. Har jeg ikke ret idet. Jeg skal blot helt forstå det?. vhf.

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Jo, midi er relativt simpelt og er jo kun en et kontrolsignal, der giver besked om hvilke toner, der spilles, og hvilke knapper der drejes på. Der bør ikke være nogen kvalitetsforringelse ved at være forbundet via USB. Der er situationer, hvor kvaliteten af midi interfaces har en betydning, men det er mest ifm. med sync og eksterne synths, så i dit tilfælde er det helt fint, som du gør det nu.
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har haft det kombineret før. Nu er mit lydkort og MIDI interface hver for sig. Det fungerer lige så godt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Har både kørt med det i lydkortet og eksternt, ingen forskel rent performancemæssigt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MummySound
Medlem
Indlæg: 8
Sted: Aarhus

Indlæg af MummySound »

Tusind tak for alle indlæg. Det forklarer fuldstændigt mine spørgsmål. vh.f

Nyt svar