4Sound i knæ

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

4Sound i knæ

Indlæg af Holger »

http://finans.dk/erhverv/ECE9683245/4so ... ctxref=ext

"4Sound i Danmark har økonomiske problemer: Direktøren er blevet opsagt"


Han sku ha reklameret på Lydmaskinen... ;)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Findes de godt nok endnu? (hehe)
Hvis de forsvinder kan det være det giver bedre plads til de små forhandlere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes 4sound har lavet en stribe fejl på strategisk ledelsesniveau, så ny ledelse kunne sagtens være en god ting.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hald skrev:Findes de godt nok endnu? (hehe)
Hvis de forsvinder kan det være det giver bedre plads til de små forhandlere.
Det tror jeg desværre ikke er realistisk overhovedet. De fleste vil komme og prøve lidt rundt og så købe på nettet. Det er en døende branche - som så meget andet.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Smittefar skrev:Jeg synes 4sound har lavet en stribe fejl på strategisk ledelsesniveau, så ny ledelse kunne sagtens være en god ting.
Hvad mener du?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

De lancerede alt for sent en webshop. Da de lancerede, virkede den virkelig dårligt. Det gjorde den stadig flere år efter lanceringen. Den gør det muligvis stadig, jeg gider ikke prøve mere. Næsten alle mine løbende grejkøb (plektre, strenge, kabler, etc) vil udi al fremtid foregå i en webshop. Det kunne have været 4sounds. Det bliver det ikke. 4sound havde al mulig chance for at sætte sig på web-handlen i norden, men de fejlede, så nu går 90% til Thomann - Jeg mener, der er tale om et klart ledelsessvigt. Man skulle have investeret de nødvendige penge på det rigtige tidspunkt.

På et tidspunkt skulle alle 4sounds afdelinger i Norden have fælles IT-system. Den forandringsproces blev kørt fuldstændig håbløst, så selv et halvt år efter skulle man stadig høre dygtige medarbejdere brokke sig over, at systemet ikke virkede, eller de ikke kunne finde rundt i det. En så massiv forandringsproces er ledelsens ansvar.

I samme ombæring dræbte man DK's andet store musikforum (lydmaskinen er det ene). Fuldstændig uden varsel skiftede man forumsoftwaren og smadrede databasen. Man mistede 95% af brugerne på tre dage. Det forum havde stor værdi for 4sound. De havde rigtig mange hjemmesidebesøg hver dag som følge af forummet. Der sad dygtige folk, der gav god rådgivning, og der var selvfølgelig en bias mod, at man når man linkede til en vare linkede fra 4sounds side, hvis de havde den.

4sound er først meget sent kommet i gang med deres online tilstedeværelse, så Andertons er løbet med al youtubetrafikken i Europa.

I guitarafdelingen (som jeg har mest indsigt i) virker det som om, man i hvert fald i en periode bandt sig fuldstændig op på Luthmans vareudvalg, og Luthman kørte i høj grad med de sikre valg. Det betød, at man stort set aldrig kunne finde noget 'spændende' grej i 4sound. Der var undtagelser, men butikken bugnede af metervarer og meget få finurligheder.

EDIT: Den største fejl er naturligvis, at man ikke reklamerede på lydmaskinen.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg handler stort set alt hos Thomann, mest pga deres garantiperiode, de 3 år er svær at slå uanset om du prøver at sælge produktet billigere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Webshoppen er dårlig, udvalget er ofte ikke helt godt nok, og igennem årene har jeg lært at der er et par af personalet man ligeså godt kan lade være med at spørge om noget. Men for pokker hvor ville jeg savne at have en fysisk butik at købe mine ting i, især når man lige står og mangler noget... selvom jeg godt er klar over at man nok ikke kan leve af at sælge kabler fra den addresse.
Nobody noes.

Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

Jeg er også meget glad for at have 4sound for hånden, især når man lige står og mangler noget vigtigt til en koncert.

derudover synes jeg tror jeg synes det største ansvar for at 4sound er en dårlig butik, nu en gang ligger ved medarbejderne. De gamle og middelaldrende medarbejder er næsten uden undtagelse ubehjælpsomme og bedrevidende, og næsten alle de unge er søde nok. Det er som om at den ældre ende ikke rigtig har forstået, at i virkeligheden idag, ja, der ved kunden (internettet) næsten altid selv bedst. Fair nok, at de kan servicere de kunder der ikke ved meget om lyd - men det er altså svært at gøre en forretning ud af det.
Der er brug for nye unge butikschefer, som forstår hvad det giver mening at have stående i butikkerne, og hvordan kundeservice fungerer anno 2017

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Undre mig de har kunnet holde skuden sejlende så længe, vi har jo talt om det før, den der fona-fornemelse, hvor man spørger sig selv: "hvordan faen kan det her løbe rundt",.. og det kan det selvfølgelig heller ikke

Hvorfor så de det ikke selv ? allerede for mange år siden ?
Senest rettet af DUBTEMPLE tors 29. jun 2017 11:27, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

Jeg er også meget glad for at have 4sound for hånden, især når man lige står og mangler noget vigtigt til en koncert.

derudover synes jeg tror jeg synes det største ansvar for at 4sound er en dårlig butik, nu en gang ligger ved medarbejderne. De gamle og middelaldrende medarbejder er næsten uden undtagelse ubehjælpsomme og bedrevidende, og næsten alle de unge er søde nok. Det er som om at den ældre ende ikke rigtig har forstået, at i virkeligheden idag, ja, der ved kunden (internettet) næsten altid selv bedst. Fair nok, at de kan servicere de kunder der ikke ved meget om lyd - men det er altså svært at gøre en forretning ud af det.
Der er brug for nye unge butikschefer, som forstår hvad det giver mening at have stående i butikkerne, og hvordan kundeservice fungerer anno 2017

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Enten skal du have en god webshop med lave priser og no-bullshit returret/garanti (Thomann) eller også skal du have en specialforretning med rimelige priser og fantastisk know-how og kundeservice (Cyber Farm fx).

4Sound har sat sig mellem to stole og er netop en slags Fona, der hverken kan konkurrere på det ene eller det andet.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Dårlig kundeservice og rådgivning
Langsom betjening
Irriterende opsætning af udstyr i butik (Alt burde have hørebøffer sat til)
Høje priser

Jeg handler kun hos Thomann

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Jeg synes 4sound har lavet en stribe fejl på strategisk ledelsesniveau, så ny ledelse kunne sagtens være en god ting.
Ja, men så skal de have et større kapitalindskud for at det er realistisk det vil ændre noget. Og så tror jeg personligt også at der skal laves en radikal ændring til måden de driver forretning på - altså hvad de sælger.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er jeg helt enig i.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

Må sige det undrer ikke mig hvis de taber kunder.

Gav dem en bestilling på et kabel, det var i restordre.
De ville få det hjem i løbet af en til maks to uger.
Rykkede efter 3, 5, 7 og 10 uger, sidste gang fik jeg beskeden at jeg aldrig havde bestilt sådan et kabel.

opgav og bestilte et direkte fra producenten, det ankom i løbet af en enkelt uge.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Uanset hvad, så er det super ærgerligt, hvis der ikke er en butik, som kan håndtere her og nu opgaver. Jeg er bestemt heller ikke en person, der smider mange penge derinde - så jeg skal ikke spille hellig. Men det er ikke en udvikling, jeg er vild med.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg tror at udvikling bliver "her og nu" pick up points ligesom mange computerfirmaer har.

Fint med mig.

I gamle dage betalte man ekstra for varen pga ekspertise og kundeservice. I dag betaler man bare mere for varen fordi....bare fordi. Kundeservice og ekspertise er en by i Rusland! (De fleste steder)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er nok lidt et spørgsmål om sammenligningsgrundlaget...

Jeg er faktisk blevet ganske glad for 4sound over de sidste års tid (jeg får glimrende service derinde nu i dyb dyb modsætning til Aage Jensens og SuperSounds katastrofalt nedladende attitude i midt 90erne). Den kæmpe forbedring, de har præsteret, fortjener de egentlig ros for.

Jeg synes også det er vigtigt at have en butik hvor man kan gå ind og prøve tingene, og der er altså for langt til en rigtig storby, så hvis det ikke findes her i København, får jeg typisk ikke afprøvet de ting jeg gerne vil.

Derfor betaler jeg gerne lidt ekstra for at holde min lokale musikbutik i live.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Jeg har nu været ret glad for at jeg har kunne høre og sammenligne forskellige højtalere i studie afdelingen.
Endte osse med at købe derinde.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Min lokale musikbutik ligger i Treppendorf.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Strøtanke, ville det være muligt, og tænkeligt, for Thomann at åbne en nordisk filial i København, hvis, eller når, 4sound drejer nøglen om ?
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Og hvordan er det fysiske varehus nede i tyskland ?

Med betjening ?

Med kompetance ?

Med muligheden for at prøve alt af i ro og mag uden for meget indblanding ?

Står tingene rent faktisk fremme i stor stil ?
/Dub

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Jeg har det blandet med 4sound. Deres webshop er elendig, og når man står og mangle nogle lidt mere specielle ting er der ofte intet at komme efter (og så går ordren til Thomann). Men på den anden side har jeg også mødt storsind og rigtig god service, fx da senest da jeg købte et relativt dyrt produkt 10k+ der fik en fejl, hvor man normalt ville have sendt til reparation på garantien, fik jeg bare en ny.

For nylig var jeg forbi og tjekke nogle monitors ud, og det er altså fedt at kunne gå inde i et rum og teste ting af i stedet for at skulle sende frem og tilbage til Tyskland.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvis det når dertil, så er der sikkert basis for lydmaskinens årlige bustur til tyskland :-)

Cyberfarm mistede jeg lidt fidusen til sidste år ,...

(og for at gøre en lang historie kort, så tror jeg heller ikke de vil falde ind i rollen som min fremtidige hardware-pusher)

Nicolai har jo gang i noget oppe i Lyngby ,.. ved ikke præcis hvilken målgruppe han sigter på langsigtet
/Dub

Nyt svar