Razmo's Gear Rant tråd...

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Re: Razmo's Gear Rant tråd...

Indlæg af gs-dk »

Dogme Manden slår til igen:)! Sejt!!!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev:
Razmo skrev:i behøver ikke kommentere, at det ændrer sig om en uge, jeg ved godt i tænker det :wink:
Hvilken mistro at rette imod os, intet kunne være mere forkert, jeg regner skam med der vil gå 2-3 uger, og ikke bare 1 uge,...

Prøv at have lidt mere tillid til os :dollargrin:
Ok, 2-3 uger var måske også lidt optimistisk, corrected I stand :-)

Gik stadig og overvejede et bud på den Elyseum :-)
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

DUBTEMPLE skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Razmo skrev:i behøver ikke kommentere, at det ændrer sig om en uge, jeg ved godt i tænker det :wink:
Hvilken mistro at rette imod os, intet kunne være mere forkert, jeg regner skam med der vil gå 2-3 uger, og ikke bare 1 uge,...

Prøv at have lidt mere tillid til os :dollargrin:
Ok, 2-3 uger var måske også lidt optimistisk, corrected I stand :-)

Gik stadig og overvejede et bud på den Elyseum :-)
Hehe... ja men Alyseum bliver her... det skal jeg jo bruge nu, og det fås ikke bedre :) ... overvejer faktisk at købe et til, bare for at have det hvis jeg vælger at udvide til en 16 kanals mixer på et tidspunkt...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Tjaa... jeg kommer jo nok til at have andet end Dreadbox maskiner, så synes ikke helt logo passede så godt... så nu gider jeg ikke rode mere med nye navne... jeg har taget det navn jeg selv fandt på i 90'erne da jeg var demo koder på AMIGA computeren... gruppen er for længst død, men nu får navnet altså et revival som mit musik projekt-navn...
Vedhæftede filer
KEFRENS.jpg
KEFRENS.jpg (1.98 MiB) Vist 813 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er nok bare mig - men er det ikke svært at læse?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:Det er nok bare mig - men er det ikke svært at læse?
Min mor sagde det samme... det var mørkere i starten, har lavet det lidt lysere, men er ikke helt tilfreds endnu, så roder lidt videre med det på et tidspunkt... muligvis et andet font...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg har simpelthen måtte droppe at bruge det ZAOR MIZA 88 studiebord jeg havde, for det er ikke stort nok til de ting jeg vil have indenfor rækkevidde, så har købt et par billige sorte skriveborde og linet op på min sparsomme plads, men det virker ekstremt godt. Jeg har nu dobbelt så meget plads som før, og ved at smidde en hylde op på væggen endnu mere plads.

Det betyder at jeg vil kunne spille på A-70'eren alligevel, og samtidigt kunne nå alle moduler på hylden og ved siden af, og mixeren kan få sin egen fine plads i hjørnet... der skal bare lige et bord-rack ind bag den til de to til tre FX units jeg regner med at have.

Ydermere et helt område kun til computerskærm, tastatur og mus... ikke vildt stuvet sammen længere... god plads osv.

Jeg er tilfreds 8-) ... men der er lidt vej endnu hvad angår synths... er lige ved at købe en Dark Energy mk1, og regner også med at føje mk2 til på et tidspunkt.

Jeg køber et 8port MIDI interface mere, da jeg har besluttet at jeg vil have 16 mono synths i mit setup (små hands-on analoge/digitale desktop maskiner), så der skal også findes en Mackie ONYX 1640i på et tidspunkt, men det kan vente til 1620'eren er fyldt op...

Det setup giver mig hvad jeg har brug for ... så behøver jeg ikke købe nogen trommemaskine, for jeg synes aldrig de kan hvad jeg vil have de skal kunne, og er begrænsede... jeg vil hellere lave percussion på en analog/digital monosynth... det er også mere flexibelt, så bruger man bare det antal maskiner der er behov for til percussion, og resten til synth og FX :)
Vedhæftede filer
WP_20170918_16_28_02_Pro.jpg
WP_20170918_16_28_02_Pro.jpg (3.38 MiB) Vist 804 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så blev mit logo lidt mere egyptisk som var meningen...
Vedhæftede filer
36.jpg
36.jpg (3.67 MiB) Vist 789 gange
26.jpg
26.jpg (3.73 MiB) Vist 789 gange
28.jpg
28.jpg (3.97 MiB) Vist 789 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Tror jeg er ved at nærme mig noget brugbart... mangler bare at få en Ankh ind i billedet...
Vedhæftede filer
28b.jpg
28b.jpg (2.71 MiB) Vist 783 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Meget bedre, fint,...
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så blev det endnu bedre synes jeg.... :) Det blev så en sjakal i stedet for en ankh, som bare ikke rigtigt passer ind i...
Vedhæftede filer
28b.jpg
28b.jpg (4.32 MiB) Vist 777 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg synes, at det første K ligner et R.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:Jeg synes, at det første K ligner et R.
Tanken har strejfet mig tidligere... men det er sådan font'et er lavet... r'et ser anderledes ud som også kan ses i billedet... jeg mener faktisk første bogstav er lille... så det kan være derfor... har ikke prøvet med stort K endnu, men kigger på det
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Lidt nyt i studiet... har lige købt en DSI - Evolver Desktop igen, da den passer ind i mit nye "small synth desktop workflow"... jeg havde ellers udset mig kun at benytte one-knob-per-function maskiner, men må se i øjnene, at det ikke er muligt hvis jeg vil have mere variation i timbre... analoge oscillatorer er fine, men desværre også ret begrænset... derfor er jeg nødt til at få nogle hybrid maskiner ind i billedet igen... Og Evolver er en klassiker hvad det angår, og som jeg kender som min egen bukselomme.

Jeg overvejer andre desktop format synths i fremtiden også, mit eneste krav er at der er en eller anden form for analog del over dem... altså hybrid synths, eller for den sag skyld også analoge... overvejer at anskaffe mig en Tetra/Mopho og Toraiz AS-1 ... måske også andre med tiden... de skal bare være nemme at tilslutte mixer, og pille fra igen, da jeg tilslutter på et "pr projekt" basis.

Et par få rack maskiner kan også blive aktuelle, da jeg har lidt rack-plads, men de er kun til helt specielle maskiner jeg ikke kan undvære... bliver nok bla.a. en Waldorf Pulse 1 igen på et tidspunkt...

Ja... det var så en lille ændring igen, men i er vel snart vandt til det :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Ja, så er der lidt mere gear-rant til Lydmaskinefolket, for endnu engang har undertegnede valgt at ændre sit setup... jeg havde ellers håbet at hands-on små maskiner lige var mig, og at jeg kunne slippe for at have med SoundDiver at gøre på computeren, men nej... jeg KAN bare ikke slippe fordelen ved preset maskiner, og editorer på computerskærmen...

Jeg er endeligt ved at have leget med HD recording så meget efterhånden, at jeg foretrækker dette frem for live MIDI recording/afspilning, da det er langt mere intuitivt og fleksibelt, og når man arbejder sådan behøver man ikke så mange maskiner for at være ærlig, og jeg har hårdt brug for at komme ud af min OCD lignende tilgang til indkøb af grej, så jeg har besluttet at lave et minimalt setup, med få men flexible maskiner der komplimenterer hinanden, i stedet for at skulle have en helvedes masse synths der kan det samme men bare har lidt forskellige filtre og bells and whistles.

Jeg har sat mig selv nogle krav for det setup.... de er følgende:

1. Det hele skal kunne være på et enkelt bord, med en hylde over bagerste tredjedel af bordet.
2. En lille mixer der kan stå på bordet ved siden af min main controller.
3. Min skærm skal op på væggen over hylden, så der er fri plads på hylden til to små monitorer (ADAM A3X), samt 3 synths.
4. Ingen synths må være rack... det SKAL være desktop moduler der kan stå på hylden, på nær én der skal være controller keys også.
5. Maskinerne skal komplimentere hinanden, være flexible og have noget analogt over sig (digital trigger mig ikke)
6. Keyboard og mus skal kunne være foran controller keyboardet, da jeg vil kunne nå ALT fra samme sted.
7. Alt skal være tilkoblet samtidigt, også selv om jeg kun bruger én synth ad gangen at optage fra... gider ikke ligge og sætte til og fra.
8. Alle synths skal kunne laves editor til i SoundDiver... det kan de tre valgt ind til nu sagtens, men det er et absolut must!

Jeg har fundet mig en Mackie ONYX 820i mixer... den passer perfekt til mit behov med to mono indgange, og tre stereo indgange, plus to AUX.

De fleste synths er også fundet, og det er DSI Prophet REV2 keyboard, DSI Prophet 12 samt DSI Evolver Desktop... den sidste stereo synth er endnu ikke valgt, da der ikke er noget jeg synes komplementerer, så venter med den til et eller andet dukker op... måske hvis DSI laver en sampling synth på et tidspunkt det bliver den.

Grunden til disse synths er, at jeg har hårdt brug for polyfoni, og ønsker både analoge og digitale oscillatorer... de to Prophet maskiner leverer det hele her, undtaget sampling oscillatorer, og med rigeligt polyfoni til mit behov.

Evolveren er valgt lidt specielt, da den egentligt ikke komplimenterer med ret meget i forhold til de to andre maskiner, men den har stereo input og kan fungere som en analog/digital FX box, og jeg har tænkt mig at tilslutte den mixerens to mono kanaler via deres inserts... på den måde kan den altid bruges som en monosynth hvis det er, men også fungere som FX processor til et par mikrofoner tilsluttet XLR stikkene... og da jeg har planer om at bruge live optagelser af forskellige akustiske ting, passer den routing perfekt og giver nogle unikke muligheder for at bearbejde mikrofon inputtet.

Min Lexicon PCM92 vil blive tilsluttet mit RME AIO lydkort via AES digitalt, og brugt via sends fra min DAW, så jeg har mulighed for at ændre på reverb'en undervejs samt sends... med tiden køber jeg nok en FX processor mere hvsi der findes noget der kan komplimentere PCM92 (mine tanker er stadig på Eventide Eclipse).

De to sends fra mixeren vil blive brugt til to eksterne analoge FX processorer, når/hvis jeg finder nogle engang jeg synes komplimenterer mit setup.

Så alt i alt, et minimalt setup, der ikke fylder meget, og kan gøres pænt at se på... jeg er desværre meget belastet af et rodet studie, og har svært ved at koncentrere mig med mindre det hele er top-stylet, og da jeg også får min inspiration ved at kigge på billeder imens jeg komponerer, er det vigtigt at min monitor skærm er lige foran mig og over mit controller keyboard...

Ved at vælge REV2 i keyboard format får jeg også én af mine synths ned fra hylden, så der er bedre plads til de tre andre synths der skal være der... så mit Roland A-70 kører på lånt tid også.

Næste step bliver så at finde ud af hvilke mikrofoner der egner sig bedst til live optagelser af ting og sager.... den tid den sorg... det første step bliver at få et REV2 keyboard hjem.... der efter P12 igen... så mikrofoner...

Håber fanderme at det bliver det sidste jeg køber... vil gerne snart købe andet end gear i mit liv :D
Senest rettet af Razmo søn 5. nov 2017 00:02, rettet i alt 1 gang.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg datede engang en pige, der havde tre garderober - tre vægtklasser. Du burde gøre det samme med dit setup:)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:Jeg datede engang en pige, der havde tre garderober - tre vægtklasser. Du burde gøre det samme med dit setup:)
Uha nej! ... det betyder bare mere indkøb :D fri mig fra det onde!
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er godt at det er synths du udskifter sådan, og ikke dyrt analogt studie-grej, EQ's og compressorer osv.. Det ville være sværere at komme af med.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:Det er godt at det er synths du udskifter sådan, og ikke dyrt analogt studie-grej, EQ's og compressorer osv.. Det ville være sværere at komme af med.
Yep... noget af det kan nu godt være svært at komme af med alligevel, og det er desværre for det meste med et tab, og det er det der går mig på mest... men sådan er det jo... det skal bare stoppes nu.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Vent, hvad?
Har det her noget med demogruppen at gøre?
Jeg kender flere der har været medlemmer.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Joachip skrev:Vent, hvad?
Har det her noget med demogruppen at gøre?
Jeg kender flere der har været medlemmer.
Ja... jeg startede gruppen sammen med et par venner fra Haslev i tidernes morgen, så den er god nok :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Årh hvad, grineren.

Jeg kodede jo i Asm-One (lavet af Promax, Rune Gram Madsen) i årevis. Der var også et Kefrens medlem da jeg arbejdede i CyberCity: Haktan Bulut. Han var vist fra den nyere generation. Og da jeg var i ITE (spilfirma) var der mange demoscene-folk.

En af de meste brugte plugins til Buzz tracker er jo f.eks. "Matilde Tracker", er f.eks. kodet af SurfSmurf (Carsten Sørensen) fra Polke Brothers. Begge medlemmer af BudBrain var der også. Det var en fest!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Joachip skrev:Årh hvad, grineren.

Jeg kodede jo i Asm-One (lavet af Promax, Rune Gram Madsen) i årevis. Der var også et Kefrens medlem da jeg arbejdede i CyberCity: Haktan Bulut. Han var vist fra den nyere generation. Og da jeg var i ITE (spilfirma) var der mange demoscene-folk.

En af de meste brugte plugins til Buzz tracker er jo f.eks. "Matilde Tracker", er f.eks. kodet af SurfSmurf (Carsten Sørensen) fra Polke Brothers. Begge medlemmer af BudBrain var der også. Det var en fest!
Yup... vi brugte vidst alle Rune's ASM-ONE til sidst ... jeg ved ikke lige hvor de fleste af medlemmerne blev af, de blev spredt for alle vinde da gruppen blev for stor, og der blev noget internt konkurrence der smadrede gruppen... den bedste tid var den helt i starten, hvor det bare var 4-5 venner fra Haslev der hyggede med at kode i fritiden... Det var mig (Razmo), Mellica og Metallion der startede gruppen... mig der fandt både navn og logo ... Senere kom et par mere med fra Haslev, nemlig SLL (han er også her inde i øvrigt) samt RWO (familie til SLL) samt Farao.... det er de mennesker jeg betegner som det "rigtige Kefrens".... og ja det var en fed tid, hvor jeg var mest aktiv i den første periode, da jeg synes der gik for megen konkurrence i den som flere kom ind i gruppen, og vi fik popularitet.

De eneste jeg har talt med senere i livet er Metallion, Mellica, SLL og Farao... Mellica endte med at blive gift med min lillesøster, så ham ser jeg jo stadig ret ofte.

Jeg savner tit de gamle kode dage på både C64 og AMIGA for at være ærlig... jeg endte med at kode trackere selv i øvrigt, da jeg gik væk fra demo kodningen, samt lidt spil, men det var mest hobby...

Men hvor alle de andre gutter er blevet af, det aner jeg ikke... har ikke talt med nogen af dem der kom ind i gruppen senere (Atomic Team bla.a.)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg tror rigtigt mange af demoscene-folkene har hvirvlet ind og ud af spilbranchen, fordi de skills man skal have for at lave demoer overlapper super meget med at lave spil. Til gengæld er spilbranchen kaotisk, underbetalt, stressende, og på mange måder bare f*cked up. Så folk holder ikke til det evigt. Alligevel nød jeg at arbejde med det. - Can't live with it, can't live without it.

Men ja, jeg savner også den der sære magi der var over 64'er og amiga-dagene. "The kind of peak that never comes again", som Hunter S. Thompson engang sagde.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så tror jeg faktisk jeg efter 25+ år, er nået frem til hvilket setup der virker for mig... og det er egentligt lidt hårdt slående at erkende alt det tab man har haft på gear i den lange årrække, men det er nu engang sådan det er... ingen grund til at græde over spildt mælk.

Mit setup er nok det mest simple man kan komme i nærheden af med ekstern hardware... en enkelt synth, tilkoblet en FX enhed, og denne videre til min DAW's lydkort for harddisk recording, layer style.

Det bliver ikke mere simpelt... Jeg har valgt, at alle synths jeg evt. køber i fremtiden SKAL være med keyboard, og totalt standalone. Jeg kan nemt lave et helt stykke Ambient musik med bare én keyboard synth og min Lexicon PCM92... DAW'en skal bare optage sporene, og hvis nødvendigt lave en smule EQ på sporene... FX bliver optaget direkte med ind i sporene.

Det betyder ikke at jeg skal til at hoarde keyboard synths i stedet for, jeg skal bare have nogle stykker der kan komplimentere hinanden, og som jeg finder interessant at arbejde med... De skal dog alle være nemme at programmere fra deres front panel, da jeg ikke gider SoundDiver mere... det kræver for meget tid at lave editorer, og de bliver alligevel tit med kompromiser og det gider jeg ikke.

Derfor bliver det også nogle lidt dyre keyboards jeg vil anskaffe mig, men med lang tid imellem... det tager jo tid at spare alt det op som de koster, og det er heller ikke tit der laves noget der har min interesse... måske 1-2 om året, max.

Den første keyboard synth er så en DSI - Prophet REV2 ... Det vil være den eneste synth jeg har ind til engang til næste år når der er sparet op til den næste, som med sikkerhed bliver DSI - Prophet 12.

Jeg håber også på et tidspunkt at kunne finde en brugt DSI - Poly Evolver Keyboard, men det bliver nok lidt sværere... men holder stærkt øje med om der dukker en op en dag.

Jeg er generelt mest til DSI synths, for to krav er at de er polyfoniske, og har et eller andet analogt over sig... enten 100% eller hybrid.

REV2 kommer i starten af næste uge... og så skal jeg i gang med at sortere presets fra nettet til den, og selv lave en masse lyde... der skal også laves presets på Lexicon - PCM92 så jeg lynhurtigt kan skifte imellem presets til forskellige typer af lyde der skal bruges...

... men lidt sjovt, efter 25 år med mellem 100-150 synthesizere igennem studiet, at ende op med kun at have én kørende ad gangen... men hvad... så længe det betyder der bliver lavet noget musik, så f*ck det... :)

Og det var så dagens rant....
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Nyt svar