Superior Drummer 3

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Re: Superior Drummer 3

Indlæg af Briannielsen79 »

Klaja skrev:Nej de bliver liggende... Og dukker automatisk op i SD3
Ja, de forskellige kits gør. Men selve SD2 forsvinder vel fra jordens overflade og frigiver lidt plads. Det er måske ikke noget at snakke om i virkeligheden.

Uanset hvad....så kunne jeg sgu ikke styre min impulskøbs-lyst længere. Så blev jeg også ejer af SD3 over i gang med at hente det de næste 15 døgn :-) Jeg vidste nok godt inderst inde, at jeg ikke kunne lade være på trods af, at jeg er lidt skuffet. Man skal vel have det nyeste og være med på beatet ;-). F*CK! :-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg har foreløbig holdt fanen højt, og undladt et køb :-)

Import af samples er vist relativt begrænset på features
/Dub

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Men selve SD2 forsvinder vel fra jordens overflade og frigiver lidt plads
Nej, SD2 bliver liggende, selv om du installere SD3. Så tidligeer projekter med SD2 bruger stadig SD2, og skulle du have lyst, kan du også stadig bruge SD2 til nye projekter.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det ser ud til at importerede samples kan tildeles almindelig velocity-range, og dette rent faktisk er den eneste feature ud over faderne hvor man blender op og ned for original og imorteret sound

I princippet kunne man så arbejde med artikulation ved at stacke flere samples med hver sit områdre, men ubeskriveligt bøvlet, og der ville skulle bruges ufatteligt mange lag for st formemme lydens karakter-ændring som pænt og smooth gradueret, gradvist op gennem velocity

Ved ikke engang hvor mange samples der ka stackes på samme tromme, men som det er vist i videoen vil det i alle tilfælde blive gnidret og ufedt rent grafisk, sel med ganslke få

https://www.toontrack.com/forum/superio ... g-samples/

Alm velocity-crossfade melkem et begrænset antal samples er tilsyneladende manglende, ved ikke med envelopes
/Dub

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Er der nogle, der har en ide om, hvorfor det hos mig fylder ca. det dobbelte antal GB? Skal man slette noget af det? Det er ret vildt, at det optager næsten 500 GB, når det burde optage 230 GB.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Installationsfilerne fylder vel også hvis du ikke har slettet dem?
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Ja, men de burde kun fylde 40 GB ifølge Toontrack. Og der gik jeg måske naivt og troede, at de blev slettet automatisk. Men det forklarer ikke hvorfor det fylder så meget.

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Hvis du åbner Toontrack “administration software” kan du vælge at slette indstallationsfilerner derfra. Eller vil de fylde ca. det samme som biblioteket...
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Klaja skrev:Hvis du åbner Toontrack “administration software” kan du vælge at slette indstallationsfilerner derfra. Eller vil de fylde ca. det samme som biblioteket...
Mange tak. Det ser rigtigt ud nu :-D

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Hey folkens

Er der andre der oplever, at SD 3 er helt åndssvagt længe om, at loade samples til ram?
Altså vi snakker 3-4 minutter om at loade 4 GB...

Martin
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Næh, hos mig tager det 15-20 sek.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kan der være noget med harddisk hastigheder i spil her, solid state drev kontra et langsomt drev på en gammel sata bus, osv.?

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Alle mine samples ligger på en 7500 rpm HDD så det kunne godt være der flaskehalsen ligger. Resten af pc’en er helt ny
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Men 3-4 minutter lyder alligevel af meget.. Hmm. Du kan jo prøve at kopiere samples og bede SD3 om at loade fra et andet sted, eksempelvis en SSD hvis du har. Hvis det ellers er muligt. Det er jo ikke alt software der er lige tilfreds med den slags.

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Ja det er ret voldsomt! Måske kan det også være en fejl i SD3. Der kom en update kort tid efter det udkom og jeg synes ikke den var så langsom første gang jeg testede det...
Jeg har ikke plads på min SSD (biblioteket fylder 230 GB) så det er ikke en mulighed.

Martin
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Pyyyyyyyyha det tager da lang tid at downloade alt opgraderingsmaterialet fra SD2 til SD3...!

Men for dem af os, der aldrig arbejder med surround, så tænker jeg, at det vel er spild af tid og disk-plads at downloade samtlige Libraries... :roll:

Det Library-materiale der hedder ”Part 3 – Sorround Setup” og ”Part 4 – Height Sorround” går jeg stærkt ud fra, at jeg aldrig vil få brug for, som kun laver musik i almindelig stereo.

Men hvad med det, der hedder ”Part 5 - Additional Bleed” – har det også kun relevans, hvis man arbejder i sorround-lyd, eller vedrører det også alm. stereolyd?

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg har downloaded og installeret alle lydbiblioteker incl. surround. Har ikke selv prøvet det endnu, men surround-lydene skulle give flere muligheder og nuancer, hvis du er meget til at bruge ambience - altså studierummets lyd - i dine mix. På den måde er surround optagelserne altså også brugbare i stereo mix. Hvis du kun/mest bruger close mic lydene, så kan du godt skippe surround bibliotekerne,

Kan ikke huske, hvad part 5 går ud på.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev:
bryla skrev:Kommer 12. september. Synes selv det ser meget interessant ud, men tror desværre ikke jeg får brug for det
gs-dk skrev:Det mindede mg om, at jeg har v2 - og aldrig brugt det:). Sjovt og sørgeligt - vælg selv!
Smittefar skrev:det primære nye var, at det var optaget til 11-kanalers surround - Og så tænkte jeg, hvad i alverden, jeg skulle bruge det til.

Købte på et tidspunkt SD2 bundle incl diverse kit, det er ikke blevet til meget musik siden da, og da slet ikke med dette stykke software, jeg syntes simpelthen det er så omfattende så jeg skubber det fra mig i ren tids-mæssig selvforsvar, der er ligesom nok at gøre med S1 som jeg har valgt netop for at have en DAW der er mere tilgængeligt og let end Cubase eller Reaper.

SD har skudt sig selv i foden set med mine øjne, ved at opbygge sit helt eget avancerede univers, sideløbende med folks i forvejen avancerede DAW

Det gir ligesom mere mening at programmere sine maskin-trommer direkte, eller i en plug der er mere integreret i ens grundlæggende miljø

(og hvad "rigtig" tromme-lyd angår er jeg i forvejen skeptisk over for plugs)

Hvor fedt er det f.ex. hvis man vælger 2 mixer-miljøer som man jo kan ? Og hvor meget bringer programmet egentlig på bordet i sand udvidelse af grundlæggende artikulering og udtryk ?

Ved ikke om jeg tror på konceptet, og tænker på hvor mange der rent faktisk får noget brugbart ud af det ? og i hvilken form for workflow ?

Jeg har erkendt at mine penge til SD2 har været spildt, (som en del andet), har slået bremserne i, og finder umiddelbart updaten tyndbenet, og dyr, også dyr og tyndbenet såfremt jeg havde haft et eller andet fornuftigt at bruge programmet til, lige nu, eller i den nære fremtid, ud over surround selvfølgelig, (som jeg iøvrigt tvivler på at særlig mange vil bruge det til),..

Så ingen updates her, jeg kommer antageligt aldrig til at bruge programmet, og får således HELLER ikke brug for updaten,.. :roll:
Jeg kender flere der har haft det, som du beskriver det her. Du bliver nødt til at starte enkelt og konstruktivt. Det vil tage tid at komme rundt i og forstå alle de features og muligheder du har. Programmet fejler ikke noget og er et super stykke værktøj lige som Groveagent 4 og andre.

Hvis du vil have noget ud af det, bør du simpelthen holde fokus på dit drum set og de midi du sender til det. Routings og fx. Og lad være med at lave andet i den process. Og det her med ikke at benytte ext outputs er en rigtig dårlig vane. Jeg vil påstå at du faktisk kan få hvad som helst du ønsker ud af det her. Men du skal nok være ret dedikeret for at få det ud af det du forventer i et par dage.

Lad være med at give op :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev:Jeg kender flere der har haft det, som du beskriver det her. Du bliver nødt til at starte enkelt og konstruktivt. Det vil tage tid at komme rundt i og forstå alle de features og muligheder du har. Programmet fejler ikke noget og er et super stykke værktøj lige som Groveagent 4 og andre.

Hvis du vil have noget ud af det, bør du simpelthen holde fokus på dit drum set og de midi du sender til det. Routings og fx. Og lad være med at lave andet i den process. Og det her med ikke at benytte ext outputs er en rigtig dårlig vane. Jeg vil påstå at du faktisk kan få hvad som helst du ønsker ud af det her. Men du skal nok være ret dedikeret for at få det ud af det du forventer i et par dage.

Lad være med at give op :wink:
Tak for pep-talken ,.. og posetiviteten :thumbup:

Er ikke ved at tømme pille-glasset :-) handler vel dybest set om at vælge, og dermed fra-vælge, sidtnævnte har jeg været for dårlig til.

Når det har været sådan i en årrække så kommer "de lange knives nat uværgeligt", hvor der må sorters ud,.... ellers tabes alt på gulvet.

Well, nu HAR jeg version 2, gider ikke at sælge, så trods den fylder URIMELIGT meget af min dyrebare plads, i forhold til hvad jeg forventer,
får den en plads i mit nye system hvor jeg rigger mine harddiske lige nu,... (den skal sgu være glad for at få 10 pct af min 2TB SSHD disk)

Du har ret, skal jeg bruge skidtet skal det være så begrænset så muligt, 0g vil nok prøve at lave en fast routing, så kun DAW-mixer bruges.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Update blir kun aktuelt hvis der kommer en deal på mindst 50 pct off, og upgraden gir mening, samt jeg rent faktisk har haft glæde af Version 2 i en længere periode, så man ligesom kan sige den har tjent sig hjem, og vist sit værd, jeg ved ikke om, og hvor(når) et sådan tilbud ka forventes ?

Jeg er bestemt ikke indstillet på at upgradere lige nu, og holder måske også mest fast i ideen om Superior fordi jeg har Rub-a-dub sættet, og lidt andre special-biblioteker, som jeg nødig slipper helt,..

Verdens-klasse trommelyd, via software, er heller ikke mit mål som sådan, faktisk kommer jeg nok 90 pct til at arbejde med allerede eksisterende analoge multitrack-sessions de næste par år, hvad trommer angår, og ikke så meget nørden, og starten med Adam og Eva I hvert eneste project,..
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev:Update blir kun aktuelt hvis der kommer en deal på mindst 50 pct off, og upgraden gir mening, samt jeg rent faktisk har haft glæde af Version 2 i en længere periode, så man ligesom kan sige den har tjent sig hjem, og vist sit værd, jeg ved ikke om, og hvor(når) et sådan tilbud ka forventes ?

Jeg er bestemt ikke indstillet på at upgradere lige nu, og holder måske også mest fast i ideen om Superior fordi jeg har Rub-a-dub sættet, og lidt andre special-biblioteker, som jeg nødig slipper helt,..

Verdens-klasse trommelyd, via software, er heller ikke mit mål som sådan, faktisk kommer jeg nok 90 pct til at arbejde med allerede eksisterende analoge multitrack-sessions de næste par år, hvad trommer angår, og ikke så meget nørden, og starten med Adam og Eva I hvert eneste project,..
Som du beskriver det vil det da også være hul i hovedet at opdaterer :wink: Så er det meget bedre at du bliver bekendt med programmet som jo dybest set allerede har gjort dig lidt rundtosset. :-P

Det sker iøvrigt altid når man ikke er selektiv nok med hvad og hvor mange plugins køber og skal sætte sig ind i. Jeg kan sgu heller ikke rumme 300+ plug-ins manual. Så bliver det jo bare leg det hele hvis jeg prøver.

Så tro mig, her er der også trukket skarpe kanter op. Men jeg har stadig en hel del, men kun for at kunne behandle andres projekter. Mit eget er barberet ned til en håndfuld ... jeg kan ikke leve uden, som jeg til gengæld kender ud og ind og i søvne :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev:Update blir kun aktuelt hvis der kommer en deal på mindst 50 pct off, og upgraden gir mening, ..
Nu kommer der så "trussels-mail" om at jeg er hægtet totalt af hvis jeg ikke opgraderer inden d 31 December, (og ingen rabat, normal upgrade-pris)

Altså at jeg mister enhver fremtidig opgraderings-fordel, og skal starte fra scratch hvis jeg f.eks. ønskede at springe på ved version 4

Total black-mail ,... og ikke på nogen måde OK

Jeg kan ikke komme i tanke om ET eneste af alle de firmaer hvor jeg har købt software de sidste 20-30 år der har handlet på samme måde

Nogen differentierer prisen, og det er i en vis udstrækning ok,

Men at man slet ikke giver et upgrade-mulighed på noget der er over 1 version gammelt, allerede før næste version ligger der, det er sgu en styg politik, som antageligt vil ramme dem selv
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fra mail
Vedhæftede filer
å.JPG
å.JPG (52.2 KiB) Vist 834 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Universal Audio har gjort lidt af det samme med legacy Pultecs, muligvis også legacy 1176 og LA2A. Jeg skal betale fuld pris hvis jeg vil op på de nyeste Pultecs.
I deres forsvar havde jeg dog flere år til at opgradere, og de gjorde opmærksom på det et halvt år inden tilbudet stoppede, lidt ligesom her, dog den forskel at du ikke har upgrade rabat.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:Universal Audio har gjort lidt af det samme med legacy Pultecs, muligvis også legacy 1176 og LA2A. Jeg skal betale fuld pris hvis jeg vil op på de nyeste Pultecs.
I deres forsvar havde jeg dog flere år til at opgradere, og de gjorde opmærksom på det et halvt år inden tilbudet stoppede, lidt ligesom her, dog den forskel at du ikke har upgrade rabat.
Ja, i dette tilfælde taler vi om versionen lige over, 2>3, på selve main-software, kun et år efter release af ver 3, og endu før version 4 er lanceret

Og til fuld upgrade pris, (mener det er 179 euro),... 1342 Kr !!!

Det er ikke småpenge, og så kan man jo spørge sig selv om hvornår det sker næste gang ? (der arbejdes selvfølgeligt med version 4)

Set på den lange bane lader det til de har besluttet folk skal rules for ca 1342 kr, med circa 2 års mellemrum, for at være opdateret,..

Jeg købte Superior 2 forrige år !!!

Selvfølgelig ønsker man at være opdateret, også selv om man ikke mangler nogle af de nye features, gamle versioner vedligeholdes jo ikke noget videre ift. probs. med OS eller Host

Læg dertil at mange har bundet et størrer beløb i biblioteker, så meget desto mere "black-mail"

Måske jeg skulle tilskrive det hele til tabs-kontoen, og erkende, at Toontracks har ført mig ind i en blindgyde, og rullet mig,...

Jeg betaler med glæde for diverse updates, men ikke efter den her model,..

Jeg vil nu kikke på hvad der ellers er ? ,... evt fra Native Instruments, de har sgu aldrig rykket tæppet væk under mig på den her måde

Måske noget for Kontakt, Superior var alligevel blevet så overkompliceret så det langt hen ad vejen stod med hovedet oppe i sin egen røv

En form for parallel-univers inde i ens DAW
/Dub

Nyt svar