Copenhagen Guitar Show i Østerbrohallen

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Copenhagen Guitar Show i Østerbrohallen

Indlæg af Graceville »

Tager lige med en kammerat ind og går en runde i Østerbrohallen, København i dag fra 12:00

Regner med der er strip, fadøl og pølsehorn, men ellers ved jeg ikke så meget om eventen.

Jeg bl.a. kigger forbi
- Cyberfarm og får lige kigget på en Townsend mikrofon, som er på min ønskeliste.
- Kehlet guitars, de har lavet en interessant parlormodel som de kalder Vienna.
- Jan Irhøj, guitarreparatør som sætter alle mulige dele sammen til noget spilbart. Kendt for girafmønstret stof på guitar og spade med gribebræt og strenge.

Nogen jeg skal hilse, nogen der kigger forbi og nogen der skal have noget med?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kigger også forbi. Jeg regner med at være der fra 12-16 i dag.

Jeg skal nok primært besøge de forskellige guitarbyggere

Angående Townsend Labs Sphere, så var jeg også ret hooked på den, men så så jeg en, der sammenlignede den med Slate VMS, og der var det tydeligt at modellerne er langt mere detaljerede hos Slate. Skal se om jeg kan finde den senere.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den var her.

Videoen viser, at Townsend modellerne er noget mere overfladiske end Slate

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det er en software test uden selve mikrofonen. Derfor siger den nødvendigvis ikke særligt meget om setuppet samlet.

Fanboy-hæren på Townsends FB-side er ovenud begejstrede, og jeg følger bare strømmen og ser hvor det fører mig hen. Jeg har været heldig andre gange. Lol.

Har ike pengene PT og regner ikke med, at der bliver mulighed for at kigge på det personligt uden guitarlir x 10 i baggrunden.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt, anede ikke at der fandtes sådan en messe. Hvilke typer grej er der udstillet?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Messen henvender sig til guitarister og bassister, så det et produkter, som den slags mennesker kunne være interesserede i. Folk som cyberfarm har heldigvis valgt at tolke dette ret bredt.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er det altid her i slutningen af september/starten af oktober?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, det ligger rimelig fast

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Fik kigget på Townsend mikrofonen. Har ikke ændret mening og glæder mig til jeg får råd.

Dejligt at se det store udbud af guitarer i alle mulige afskygninger.

En anden positiv overraskelse var Mikkel Rørbæk. Han har lavet en kopi af tube screamer og kaldt den rørskriger, samt bl.a. en fuzzpedal han kalder Danablues. Derudover har han lavet en forstærker der er lavet efter (lad os bare kalde det en kopi) en Fender Champ. De der små 5w der lyder af en masse. Der er kræset for detaljen og alle komponenter er målt nøje efter før de er blevet sat i. En masse god humor på kassen er heller ikke af vejen. På Danablues, kan du eks. vælge hvor gammel din ost skal være.


http://www.mikkelrorbak.dk/guitarpedaler/
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg var meget glad for at se de nye danske guitarbyggere; Greenriver, Baum og Dahlberg. Røvfede guitarer med noget forskelligt (og ikke mindst nyt) at byde på. Det var ret ærgerligt, at de var klemt sammen på een lillebitte stand. Hvis de havde haft mere plads, kunne jeg godt have brugt alle fire timer der.

Det var hyggeligt at hilse på Graceville.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jo tak i lige måde. Skulle have blevet noget længere. Må kigge forbi igen næste år.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Smittefar skrev:Jeg var meget glad for at se de nye danske guitarbyggere; Greenriver, Baum og Dahlberg. Røvfede guitarer med noget forskelligt (og ikke mindst nyt) at byde på. Det var ret ærgerligt, at de var klemt sammen på een lillebitte stand. Hvis de havde haft mere plads, kunne jeg godt have brugt alle fire timer der.
Jeg har haft en forkærlighed for Baum lige siden jeg så de første prototyper på fjæsen. Jeg ved ikke hvad det er, men det er ligesom om at alt bare spiller mht. form farve og design. Jeg er altid tæt på at falde ned fra stolen når jeg ser deres guitar på nettet. Jeg køber helt sikkert en når jeg vinder i Lotto:)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg er lidt mere til Greenrivers mere stilrene fræserdesigns - jeg er ret sikker på, han skal bygge min næste custom :P
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Bump'er lige den her. Nogle der ved om der er kommet info op om dette års udgave?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ser ud til at det er lørdag og søndag d. 6. og 7. Oktober.
http://copenhagenguitarshow.com/

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg regner med, jeg skal derind en af dagene
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Så er det i morgen, det starter - jeg regner med at være der i morgen, men ikke søndag
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg skal arbejde i morgen, så det bliver søndag hvis det viser sig jeg ikke kan holde mig væk.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Prøvede en Helix, det var interessant. Ikke sikker på det er det ultimative våben, det er bare en masse forstærkersims, right? Skal vist dykke mere ned i det, før jeg kan udtale mig kvalificeret.

Der er noget perverst i at gå ind i en stor musikbutik med en entré på 175 kr...
På den anden side, så var det fedt at se og prøve high end guitarer og mandol-iner/-laer fra Hamborg og Malmø, hilse på den übercoole guitarbygger du ikke vidste fandes, osv, hvilket havde kostet en bondegård i transport. Hermed retfærdiggjort.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes, det er komplet interessant at komme ind til lange rækker af Fender og Gibson hyldevarer, men de små byggere og hi-end ting man ellers har meget svært ved at komme i nærheden af. Det er spændende.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Graceville skrev:Prøvede en Helix, det var interessant. Ikke sikker på det er det ultimative våben ...
Hvad lægger du i "det ultimative våben"? :)
Graceville skrev:.. det er bare en masse forstærkersims, right?
Og effekter, switches mm.

Line 6 har lavet den som ren software-udgave i form af Helix Native. Der er en gratis demo-periode, så du kan komme under huden på den, hvis du lyster. Softwaren, sammen med et godt lydkort som dit UAD, vil sagtens give dig oplevelsen af, hvad en hardware Helix kan - og ikke kan.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Sejt, fedt, det vil jeg udforske så snart jeg har hul i kalenderen
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar