♩♪♫ Skal vi lave en sample pack? ♫♪♩

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

♩♪♫ Skal vi lave en sample pack? ♫♪♩

Indlæg af MrBacon »

Jeg ser ofte posts med folk, der spørger indtil hvilke samplepacks, der har de fedeste trommer. Det er naturligvis en smagssag, men der er sindssygt meget lort derude ... I har sikkert alle siddet med nogle overprocesserede tromme samples, der bare ikke falder på plads i noget mix.

Så, lad os lave en sindssyg fed pakke, som kan hjælpe folk med at lave noget fed musik ligegyldigt hvilken genre, man arbejder i.

Pakken bliver 100% gratis og lagt til gratis download efterfølgende.

Hvis du er frisk og har en lille sound designer gemt i dig, skal du smide mig et link inden d. 1. december med følgende filer:

─────────────────────────
➥ 10 x kicks
➥ 10 x snares
➥ 10 x hihats
➥ + bonus samples (perc f.eks.). VALGFRIT
─────────────────────────

Du forpligter dig altså til at levere 30 ρяιмєcut, fuᏁᏦᎽᎪss, тσρ of the gαмє samples i den højeste kvalitet!
(Hvis du inkluderer bonus samples skal de kun være perc elementer)

Fil format
WAV, 24bit, 44.1khz
Peak ved -1DB

Filnavne
brugernavn_kategori+samplenr
Eks.: mrbacon_kick01.wav ... det er ok at tilføje en ekstra beskrivelse - f.eks mrbacon_snare03_popping808.wav

Link
Send mig en PM med link til .zip fil med dine samples via f.eks http://www.wetransfer.com eller lignende.

Deadline
Inden d. 1. december

Umiddelbart efter samler jeg de pakker, fra folk herinde, der gider være med, til en lille, tidlig jule/adventsgave til de samples hungrende producere derude.

Håber I vil lege med.
Senest rettet af MrBacon tirs 7. nov 2017 09:33, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Må det godt være rigtige, akustiske trommer?
Og skal det kun være enkelt slag, eller må det godt være beats? (Har ikke den store erfaring med sample packs...)

Mvh Mikkel

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mikkel Kå skrev:Må det godt være rigtige, akustiske trommer?
Og skal det kun være enkelt slag, eller må det godt være beats? (Har ikke den store erfaring med sample packs...)
Udfra formatet MrBacon har listet op efterlyses der umiddelbart kun one shots, og ikke loops.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Tror sgu det er en super fed ide :jam: Men første december :shock:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Forstår jeg ret at man kan bidrage med mere eller mindre abstrakte/utraditionelle lyde?

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

stralner skrev:Tror sgu det er en super fed ide :jam: Men første december :shock:
Ja, 'ik? Tænker, at der kun kan komme en meget brugbar pakke ud af det.
For kort eller for lang tid? Der er 3 1/2 uge til. Det er lidt over 1 sample om dagen :)

Hvis du mener, at det er for lang tid, så håber jeg, at de, der er friske, gider lægge nogle ekstra kræfter i samples'ne, og finde det bedste, de har, som er processeret (eller ikke) på deres egen måde.
Mikkel Kå skrev:Må det godt være rigtige, akustiske trommer?
Og skal det kun være enkelt slag, eller må det godt være beats? (Har ikke den store erfaring med sample packs...)

Mvh Mikkel
Selvfølgelig må det være rigtige, akustiske trommer :) Et akustisk kit ville være fedt, hvis det lyder godt. Det skal være oneshots i denne omgang - og alle filer skal være skåret skarpt til, så der f.eks. ikke er samples, der starter med 10ms stilhed eller lignende. De skal være klar til at smide ind i en sampler og bruge med det samme.
Christoffer I. N. skrev:Forstår jeg ret at man kan bidrage med mere eller mindre abstrakte/utraditionelle lyde?
Det må man godt, så længe det er høj kvalitet - men det er nok mere brugbart med samples, der passer ind i de mere mainstream genrer "outofthebox" og ikke bare "tilfældigvis". Ellers får man en af de der pakker med 3 brugbare samples ud af 20.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Oki doki - det vil jeg så prøve at se om jeg kan finde ud af...

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg vil godt lege med. Pakke sendt :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hmm sjov ide, jeg vil melde mig som en "måske" hvis tid og lyst er til det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Morten B skrev:Jeg vil godt lege med. Pakke sendt :)
Fedt, perfekt!
Hald skrev:Hmm sjov ide, jeg vil melde mig som en "måske" hvis tid og lyst er til det.
Du er mere end velkommen, hvis du kan lave et højtkvalitets kit :)

Det skal nok blive fedt i hvertfald!!

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Har modtaget 1 herligt kit fra MortenB, så vi er oppe på 2 indtil videre med mit eget.

Kvalitet fremfor kvantitet men et par kits mere ville være supercool. 2 1/2 uge til deadline.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Så er der en uges tid tilbage :)

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

:puke: Prøver at finde tid... :puke:
Cubase 11 pro

Nyt svar