Skal have ny laptop at spille på

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
mikelarsn
Medlem
Indlæg: 11

Skal have ny laptop at spille på

Indlæg af mikelarsn »

Hej allesammen :)

Jeg står og skal købe en ny laptop, og har derfor kigget og læst rundt omkring hvad man generelt anbefaler når det kommer til at indspille musik. Indtil videre er jeg faldet over denne: https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/ba ... lsrc=aw.ds

Er der en fremtid i denne maskine? Jeg indspiller mest guitar, bas og vokal, og derfor ikke så meget elektronisk - selvom det kunne være dejligt at have muligheden for det.
Jeg foretrækker klart Macbook, da jeg efterhånden har en del hardware og software der kun kan bruges hertil. Ift. valget af laptop føler jeg mig simpelthen ikke klar til en stationær computer, selvom jeg uden tvivl ville få mere for pengene.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Der er helt klart fremtid i den - kraftig maskine! Det eneste du skal være opmærksom på, er at der ikke er særlig store harddisk i den, så hvis du primært indspiller instrumener/vokal, så kommer det til at fylde en del, så du skal nok have en ekstra harddisk til den :)

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Vild nok pris hos Power. Samme model koster 21.499 direkte hos Apple.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Helt klart en kraftig maskine, men som Kristian siger, så løber du hurtigt tør for plads, så noget ekstra lagring bliver nødvendigt. Du kan skal også være opmærksom på, at de nye Macbooks kun 4 stk. Thunderbolt 3 porte (og en af dem går til strøm). Du skal derfor påregne nogle adapterer og hubs for at kunne tilslutte dine USB-ting o.lign.
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

adgangfolmer skrev:Du kan skal også være opmærksom på, at de nye Macbooks kun 4 stk. Thunderbolt 3 porte (og en af dem går til strøm). Du skal derfor påregne nogle adapterer og hubs for at kunne tilslutte dine USB-ting o.lign.
Enig, jeg ville nok kigge på en dock hvis det var mig.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
thansen
Medlem
Indlæg: 120

Indlæg af thansen »

Dell XPS 15 er den bedste til prisen og meget lækker maskine.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og få den med en større HD fra starten. Det er for lidt med 256 GB til en maskine, der skal holde længe.

Medlemsavatar
thansen
Medlem
Indlæg: 120

Indlæg af thansen »

gs-dk skrev:Og få den med en større HD fra starten. Det er for lidt med 256 GB til en maskine, der skal holde længe.
Enig.. og 4k skærm er faktisk lidt en ulempe da mange programmer ikke er lavet til det. Så vil de virke enten for små eller upskalleret og sløret.
Så snup den lidt billigere udgave!

Nyt svar