Infected Mushroom & Polyverse Music - Gatekeeper

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Infected Mushroom & Polyverse Music - Gatekeeper

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lignende Xfer LFO Tools og Cableguys Volumeshaper.

https://polyversemusic.com/products/gatekeeper/

Er du interesseret i at kende features i dybden, så undgå (på nuværende tidspunkt) at se deres videoer, de forklarer dårligt og halvt hvad det her plugin kan. Manualen beskriver (næsten) alle funktioner fint og var god læsning.
Link til manualen:
https://polyversemusic.com/downloads/Ga ... pdf?x75262

Efter at have læst manualen mangler jeg at blive klogere på, om man kan lave sekvenser på op til 100 sekunder, da max 10 sekunder kombineret med "Time x" parameteret burde give den slags muligheder. Det burde også give mulighed for audio rate modulation. Jeg bliver negativt overrasket hvis det ikke er tilfældet.

Når jeg skriver at manualen beskriver næsten alle funktioner, er det fordi der i en eller flere af videoerne hintes af, at envelopes kan styre panorering, og det så jeg ikke nævnt i manualen. Det er garanteret ligetil at se når man højreklikker de rigtige steder i plugin'et.

Her følger links til deres videoer, med en lille subjektiv kommentar:

1 minuts teaser med features listet:
1 minuts spild af tid:
IM demonstrerer den i brug 1:
IM demonstrerer den i brug 2:
30 sekunders eksempel på rytmisk brug til bass:
7 minutters demo på individuelle elementer, busser og master:
4 minutters cyklen igennem presets på den samme pad:

7 minutters videoen var der også før i en længere udgave, præsenteret af en anden. Det gik nok op for dem at det stort set var samme indhold i 2 forskellige videoer.


Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En noget bedre video-introduktion:

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg elsker den slags, det er så dope at arbejde med :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg tror det bliver den her istedet for Volumeshaper. Jeg kommer ikke til at bruge multibåndsfunktionen og shaperbox i Volumeshaper. Men Gatekeeper skal lige afprøves først.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gået igang med min nærmest vanlige juleferie-afprøvning. Det bliver sådan et plugin man skal vende sig til at bruge, for at bruge det hurtigt og effektivt. Der er en masse genvejs-taster, som minder om meget af det man kender når man bruger windows og andre programmer, eksempelvis at trykke c for at kopiere, v for at indsætte, delete for at slette, osv.
Time parameteret tillader helt bestemt audio rate modulation af signaler, det er rigtig lækkert at have sådan en slider.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu her efter anden 15-minutters demo er det instabuy. Ret sjovt plugin. :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

For lige at vende tilbage til det her:
Christoffer I. N. skrev:Når jeg skriver at manualen beskriver næsten alle funktioner, er det fordi der i en eller flere af videoerne hintes af, at envelopes kan styre panorering, og det så jeg ikke nævnt i manualen. Det er garanteret ligetil at se når man højreklikker de rigtige steder i plugin'et.

Så er amplitude, pan, time, generelt alt oppe i selve envelope vinduet noget der indstilles for hver envelope. Derfor kan hver af de 8 envelopes pannes individuelt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den er for syg til det audio rate modulation. Nøj det er sjovt. :) Poster gerne et klip hvis nogen vil høre en demonstration.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Ja det er faktisk et feeedt plugin, tilfører en masse muligheder.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Den er for syg til det audio rate modulation. Nøj det er sjovt. :) Poster gerne et klip hvis nogen vil høre en demonstration.
Hvad venter du på...sæt igang :)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

stralner skrev:
Christoffer I. N. skrev:Den er for syg til det audio rate modulation. Nøj det er sjovt. :) Poster gerne et klip hvis nogen vil høre en demonstration.
Hvad venter du på...sæt igang :)
Jeg postede ikke noget af mig selv, fordi der oftest ingen reaktion er herinde, når jeg gør den slags. :)
Ser om jeg lige får tændt computeren og overført en af optagelserne her senere.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Soundcloud laver pjatrøv atm, så uploader min korte bid her som mp3.

Først dry, derefter fuld wet og sweep af Time X parameter efter nogle repetitioner. Smooth lyder til at være rimelig lav. Når man komme op i tilpas højt smooth niveau gør kortere Time X indstilling så godt som ingen forskel, fordi filtreringen i Smooth fjerner effekten. Altså, givet at ens envelope er sat tilpas hurtig iforvejen..

Bliver nok fjernet indenfor en uge for at spare plads her på LM.


fjernet

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bump'er lige, hvis nogen vil lytte/dl'e. Den ryger fra serveren snart.

Nyt svar