Piano plugin a la CP4 eller CP300

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
bobotempo
Medlem
Indlæg: 10

Piano plugin a la CP4 eller CP300

Indlæg af bobotempo »

Hello
Jeg arbejder i Cubase 5, og leder efter et klaverplugin. Jeg har både addictive keys og Ivory II (american concert D). De er lækre nok, men er ikke det jeg har brug for. Jeg synes det er vanskeligt at beskrive lyd med ord, men hvis jeg nu siger at jeg leder efter noget i retning af klaverlyden i Yamaha CP4 eller CP300.
Det er for så vidt ligemeget hvad det det koster.
Jeg har ledt og ledt, men uden held, og håber derfor at nogen kan komme med et bud.
På forhånd tak
Bobo

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

bobotempo skrev:Hello
Jeg arbejder i Cubase 5, og leder efter et klaverplugin. Jeg har både addictive keys og Ivory II (american concert D). De er lækre nok, men er ikke det jeg har brug for. Jeg synes det er vanskeligt at beskrive lyd med ord, men hvis jeg nu siger at jeg leder efter noget i retning af klaverlyden i Yamaha CP4 eller CP300.
Det er for så vidt ligemeget hvad det det koster.
Jeg har ledt og ledt, men uden held, og håber derfor at nogen kan komme med et bud.
På forhånd tak
Bobo
Måske ville det hjælpe os hvis du kunne oplyse hvad du allerede HAR kasseret :-)

Har du tænkt over at det du har, meget vel kan indeholde netop det du søger, men at det måske skal efterbehandles? Nu ved jeg mange har svært ved at trække nok power ud af de plugins du nævner og andre. Simpelthen fordi at opsætningen er forkert. Så lidt info om hvad du gør i Cubase kan faktisk også være en hjælp til at hjælpe dig ;-)

Men Halion 6 har fået nye piano patches og de er tilfældigvis fra Yamaha, så måske skulle du prøve at demo den!

Tip: Hvis du indsætter dit piano plugin i Cubase, så prøv at øge mængden af stereo information med Stereoenhancer. Opret et mono group channel med en busscomp. og mix det mono signal ind under!

Noget Valve distortion vil heller ikke skade, 2-3 harmonic´s osv. det er lidt forskelligt ;-)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Måske du kan ramme den lyd, du leder efter med https://www.pianoteq.com/pianoteq6

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

skriver noder

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Ved du hvordan den er vs Air Velvet?
Cubase 11 pro

Default avatar
bobotempo
Medlem
Indlæg: 10

Indlæg af bobotempo »

Tak for responser.
For det første skal jeg sige at jeg mere er pianist end tekniker. Med andre ord er mine studieevner lidt begrænset. Det jeg laver skal bruges til fællessang, og det skal derfor stå tydeligt uden at være anmasende. Og det er der jeg synes synes at ivory kommer til kort, men det kan meget vel tænkes at det handler om efterbehandling. Addictive keys er lettere at tweake i den rigtige retning. Ud over at jeg har eksperimenteret med mikrofoner og deres placering og andre basic features i selve pluginnet, så handler det mest om eq og komp i efterbehandling. Jeg har kun hands on erfaring med de to nævnte plugins. Ellers har jeg lyttet på demos af stort set alt andet jeg har kunnet finde, uden at blive særligt positivt overrasket. Men hvis det kan lade sig gøre at køre halion 6 på cubase 5, skal det da prøves. Jeg har indspillet det som midi. Og jeg ved at jeg kan sende dem igennem mit CP4 og optage det på et audio spor, men vi snakker om rigtig mange filer, og det ville selvsagt spare en masse tid hvis jeg kunne eksportere direkte.
Endnu en gang tak.
The quest continues : )

Nyt svar