Channel Strip erfaring

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Channel Strip erfaring

Indlæg af gs-dk »

Jeg vil købe en channel strip fra enten UAD eller Brainworx. Det handler om SSL emulationen. Lige nu hælder jeg til Brainworx, som jeg umiddelbart finder lettere at arbejde med. Gode råd og erfaringer?

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

gs-dk skrev:Jeg vil købe en channel strip fra enten UAD eller Brainworx. Det handler om SSL emulationen. Lige nu hælder jeg til Brainworx, som jeg umiddelbart finder lettere at arbejde med. Gode råd og erfaringer?
Jeg tænker lidt... hvad søger du ;-) De er meget forskellige i udtryk og nogen kan lide kone andre datteren! For mig er det lyden, klarhed, og enkelthed der er afgørende. Det endte så hos SSL duende for mig.

UAD ved jeg mange godt kan lide, har ikke fulgt så meget med i Brainworx. Men testede på dem var det i sommers ? Jeg brugte ret lang tid på den beta og fandt da også et par mindre fejl som blev rettet. Syntes bare ikke det er hvad jeg lige brænder for. Personligt mener jeg du bør teste så meget du kan før du køber. Du går jo ikke helt galt i byen med nogen af dem :)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Tak for svar.
Jeg testede UAD og Brainworx i går og de lyder begge godt. Jeg oplevede (og måske indbildning), at jeg kunne få mere “luft” og “fylde” i Brainworx Consol.. Den har den ekstra fordel, at den er utrolig CPU venlig og vil kunne bruges som plug-in på masser af kanaler og det tiltaler mig meget.
Grunden til at købe UAD vil være, at jeg kan indspille med det - så der er fordele ved begge. Selv om de er ens - så er Brainworx grafikken meget tydeligere at arbejde med, hvilket gjorde arbejdet lettere og hurtigere.
Man burde købe begge to:)

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

gs-dk skrev:Tak for svar.
Jeg testede UAD og Brainworx i går og de lyder begge godt. Jeg oplevede (og måske indbildning), at jeg kunne få mere “luft” og “fylde” i Brainworx Consol.. Den har den ekstra fordel, at den er utrolig CPU venlig og vil kunne bruges som plug-in på masser af kanaler og det tiltaler mig meget.
Grunden til at købe UAD vil være, at jeg kan indspille med det - så der er fordele ved begge. Selv om de er ens - så er Brainworx grafikken meget tydeligere at arbejde med, hvilket gjorde arbejdet lettere og hurtigere.
Man burde købe begge to:)
:lol: Så skal du jo skynde dig :dollargrin:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og det gør jeg.
Jeg kan have “uendelige” mængder af Brainworx kørende og kun 24 “SSL” på 8 Core UAD. Så det er en god grund.

Nyt svar