Ozone8 advanced og Neutron - som vst eller standalone?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
thansen
Medlem
Indlæg: 120

Ozone8 advanced og Neutron - som vst eller standalone?

Indlæg af thansen »

Hej Lydmaskinen

Overvejer at investere i ozone 8 og neutron2.
Kan man installere disse to programmer som standalone programmer. Jeg tænker det måske er en fordel i forhold til at frigive processer kraft når man først eksportere ud at sit DAW og herefter åbner sin waw fil i softwaren. Eller tager jeg helt fejl?

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

Jeg har selv Ozone 8 Advanced. Det kan både anvendes som enkelte plugins, eller som stand alone program. :-)

Medlemsavatar
thansen
Medlem
Indlæg: 120

Indlæg af thansen »

FadedMusic skrev:Jeg har selv Ozone 8 Advanced. Det kan både anvendes som enkelte plugins, eller som stand alone program. :-)
Giver det mening at bruge som stand a lone program?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ja! Bare for overskuelighedens skyld i hvert fald. Du kan bruge 3. parts plugins hvor som helst i kæden, så den fungerer *næsten* som en almindelig DAW.
skriver noder

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

bryla skrev:Ja! Bare for overskuelighedens skyld i hvert fald. Du kan bruge 3. parts plugins hvor som helst i kæden, så den fungerer *næsten* som en almindelig DAW.
Ja lige præcis! :)

Kan du bedre lide at have det samlet i din DAW kan du så også bruge enten de enkelte plugins, eller bruge det overordnet Ozone plugin, som er fuldstændig magen til stand alone programmet, med den undtagelse at den bruger det valgte spor i din DAW som lydkilde istedet for importerede lydfiler. :)

Medlemsavatar
thansen
Medlem
Indlæg: 120

Indlæg af thansen »

bryla skrev:Ja! Bare for overskuelighedens skyld i hvert fald. Du kan bruge 3. parts plugins hvor som helst i kæden, så den fungerer *næsten* som en almindelig DAW.
Mange tak. Jeg tror jeg vil lave mastering uden om mit DAW for få ekstra CPU power og overskuelighedens skyld.
FadedMusic skrev: Ja lige præcis! :)

Kan du bedre lide at have det samlet i din DAW kan du så også bruge enten de enkelte plugins, eller bruge det overordnet Ozone plugin, som er fuldstændig magen til stand alone programmet, med den undtagelse at den bruger det valgte spor i din DAW som lydkilde istedet for importerede lydfiler. :)
Takker :)

Nyt svar