Skal jeg klage over MacBook Pro eller ej?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jacob Bach
Forum Donator
Indlæg: 186

Skal jeg klage over MacBook Pro eller ej?

Indlæg af Jacob Bach »

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad folk har af syn på garantier i forhold til Apple-produkter.

Here goes:

Jeg købte i februar 2017 en MacBook Pro (13-inch, 2016, Two Thunderbolt 3 ports) opgraderet med 16 GB RAM og 2,4 GHz Intel i7.

Den kostede over 17.000 kroner. Jeg havde spinket og sparet gennem længere tid for at få en bærbar mac, der skulle kunne holde mig kørende i et godt stykke tid (4-5 år synes jeg er rimeligt).

Allerede efter 9 måneder blev batteriet så sløvt, at det det aflader 100 % på under et døgn UDEN BRUG. Og den aflader på et par timer ved brug uden strøm.

Spørgsmålet er så nu: er det bare en ting jeg må leve med? Den fungerer jo med ledning i, hvilket jeg for det meste har..

Jeg har over mange omgange haft gang i Apple Support. Men de er meget tunge at danse med. De har kørt nogle utroligt standardiserede processer med mig over telefonen, herunder diagnostik osv. Og det hedder sig, at "hvis dette ikke virker, må den blive indleveret til teknisk eftersyn".

Problemet er imidlertid, at vi for længst er nået til punktet, hvor den, ifølge deres egne løfter, skal indleveres, MEN herfra ignorerer de mig simpelt hen. De mailkorrespondencer jeg har med sagnummre og det hele stopper simpelt hen, hver gang jeg siger “nu har gjort som I sagde uden virkning, skal vi så få maskinen indleveret?”

Jeg har nu svaret den sidste mailtråd med 4 ubesvarede mails (allesammen i en totalt sober tone iøvrigt), MEN JEG HØRER INTET.

Så tilbage til mit spørgsmål:

SKAL JEG BARE ACCEPTERE, at jeg måske bare har købt en maskine, hvis batteri, ikke er særligt holdbart og måske slet ikke virker inden længe?

ELLER skal jeg gå klagens vej via forbrugerankenævnet eller noget andet?

Håber nogen vil give mig et godt råd...

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jacob Bach skrev: SKAL JEG BARE ACCEPTERE, at jeg måske bare har købt en maskine, hvis batteri, ikke er særligt holdbart og måske slet ikke virker inden længe?

ELLER skal jeg gå klagens vej via forbrugerankenævnet eller noget andet?

Håber nogen vil give mig et godt råd...
Nej det er ikke okay, det er hamrende uprofessionelt håndteret af dem, om det er en klagevej, eller om den kan indleveres et sted der kan tage sig af den ved jeg ikke. Men du skal ikke affinde dig med at maskinen ikke virker korrekt!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Selvfølgelig skal den virke. Henvend dig, hvor du har købt den og få dem til at sende den ind.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

100% en garanti/reklamationsting. Klag, klag, klag og gør det officielt hvis de stejler.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Hejsa,

Gør det simpelt:

Snup telefonen og ring igen. Men denne gang beder du om at komme i kontakt med manageren. Husk at få hans navn. Forklar ham situationen og se om ikke det hjælper. Hvis det mod forventning heller ikke hjælper, beder du om at komme i kontakt med Senior manageren. Det skal nok sætte skub i sagen. Især hvis du lige gør de medarbejdere opmærksom på at det nu er sådan du gør. :wink:

Ellers så skriv igen, så skal jeg hjælpe dig!!!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Det burde sgu være sådan noget pedanteri, man kunne slippe for, når man betaler prisen for en mac.

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Aflader den på under et døgn selv hvis den er i dvale med skærmen lukket? Det lyder helt vanvittigt.

Har du prøve at geninstallere, blot for at udelukke at det kan være software-relateret?
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Min lidt ældre MacBook Air fik en periode efter opdatering til High Sierra, hvor den tabte strømmen over night selv om den var fuldt opladt om aftenen og bare var i dvale hele natten.
Jeg kunne ikke finde nogen forklaring, men efter et par uger stoppede problemet af sig selv.
Er der noget i din Macbook Pro, der står og arbejder? Jeg havde noget med iCloud, der hele tiden forsøgte at logge på selv om jeg havde disabled det. Jeg gætter på at iCloud kunne være synderen i mit tilfælde.
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
Jacob Bach
Forum Donator
Indlæg: 186

Indlæg af Jacob Bach »

Tusind tak allesammen for input - jeg tager kampen op for alvor ved førstkomne lejlighed!

Nyt svar