Hvilken autotune plugin

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
jaco-b
Medlem
Indlæg: 20
Sted: Brønshøj

Hvilken autotune plugin

Indlæg af jaco-b »

Vil købe en autotune plugin. Men hvilken skal man vælge?
Jeg har UAD lydkort og kan købe Antares Auto-Tune Realtime som plugin til 249 euro. Lidt dyrt. Men hvis det er det bedste.
Overvejer også Waves Tune Real-Time som koster 69 dollars lige nu. Lidt mere rimeligt.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Har ikke prøvet UAD's, men det er vel bare at teste løs i 14 dage. Det skulle være muligt at bruge det live, hvilket er en stor fordel i både indspilning af vokal og evt. live. Det er (vistnok) den store afgørende forskel, mm du skal ud og ryste op med rackversioner af noget meget dyrt. Med andre plugins løber du nok ind i noget latency.

Jeg taler muligvis mod bedre vidende, men det er foreløbigt mit bud.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
jaco-b
Medlem
Indlæg: 20
Sted: Brønshøj

Indlæg af jaco-b »

Graceville skrev:Har ikke prøvet UAD's, men det er vel bare at teste løs i 14 dage. Det skulle være muligt at bruge det live, hvilket er en stor fordel i både indspilning af vokal og evt. live. Det er (vistnok) den store afgørende forskel, mm du skal ud og ryste op med rackversioner af noget meget dyrt. Med andre plugins løber du nok ind i noget latency.

Jeg taler muligvis mod bedre vidende, men det er foreløbigt mit bud.
Tak for input.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

Vi købte i foråret Antares Auto-Tune 8 pakken og har været ganske tilfredse med den. Havde jeg haft valget havde jeg dog købt UAD's version - netop pga. mindre latency, men den blev desværre først tilgængelig en måneds tid efter vi købte.
Bemærk dog at du er afhængig af iLok for at køre køre non-UAD versionen.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Til gengæld er man vel afhængig af et stykke hardware, hvis man kører UAD.

Medlemsavatar
jaco-b
Medlem
Indlæg: 20
Sted: Brønshøj

Indlæg af jaco-b »

gs-dk skrev:Til gengæld er man vel afhængig af et stykke hardware, hvis man kører UAD.
Kan man ikke bare køre der på UAD?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hvis du har UAD-lydkortet er alt jo i den skønneste orden.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg prøver bare på at sige, at der vel ikke er meget forskel på at skulle have en ILok frem for et stykke hardware for at bruge et plug-in. Men selvfølgelig har du UAD, så er det et godt bud. Jeg er bare lidt i en periode, hvor jeg går mere over til native - har selv UAD - da jeg synes, det er irriterende at man ikke kan videre sælge UAD plug-in uden at skulle af med hardwaren også.

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

gs-dk skrev:Til gengæld er man vel afhængig af et stykke hardware, hvis man kører UAD.
Ja det er man naturligvis. Men det tænkte jeg gav sig selv.
Det var blot for at fremhæve at man var afhængig af hardware uanset valget. :)

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

gs-dk skrev:Jeg prøver bare på at sige, at der vel ikke er meget forskel på at skulle have en ILok frem for et stykke hardware for at bruge et plug-in. Men selvfølgelig har du UAD, så er det et godt bud. Jeg er bare lidt i en periode, hvor jeg går mere over til native - har selv UAD - da jeg synes, det er irriterende at man ikke kan videre sælge UAD plug-in uden at skulle af med hardwaren også.
Betyder det i så fald at jeg "sagtens" kan sælge min Auto-Tune 8.1 licens? Jeg er nemlig kommet i tvivl, men hvis det er en mulighed vil jeg da gøre det og så købe UAD-versionen - Primært for at have fordelen under livebrug. :roll:

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg kender ikke Antares politik vedr. videre salg, men det er der nok andre, der gør. Ellers skriver du bare til deres support.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Jeg ville bypasse UAD mht autotune, og få Melodyne, som efter min mening er i særklasse. Autotune har en bestemt “sound”, selv uden den gør noget, og det kan være det man gerne vil have. Men ikke altid. Melodyne påvirker ikke lyden.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Er bare ikke live - men enig - har været bruger helt fra starten, hvor den store udgave kostede omkring kr. 8000.

Nyt svar