Scope 7 til SonicCore og Creamware produkter

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Scope 7 til SonicCore og Creamware produkter

Indlæg af petal »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hey det er da sejt nok!
Har "Sonic Core" overtaget det fra Creamware, eller er det stadig Creamware der holder det kørende?

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Jeg synes det er rimeligt vildt at de understøtter den gamle hardware. Har et par Pulsar-kort liggende. Det er et ret fint system.
Nobody noes.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

CreamWare gik konkurs - flere gange - stumperne blev til sidst samlet op af en tidligere Creamware Softwareudvikler Holger D, som har båret fanen videre, dog i et helt nyt selskab: Soniccore. Det er takket være Holgers vedholdenhed og tro på systemet at det hele faktisk kan bruges den dag i dag og stadig lyder fantastisk, og nu har fået super duper nye moderne drivere + diverse :)

Mit første creamware PCI-lydkort blev købt for snart 15 år siden og kører stadig i min computer sammen med to andre + den nye XITE. Systemet er ikke for nybegyndere (hvilket jeg egentlig var da jeg købte det), men jeg har lært meget af at kaste mig ud i udfordringen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt. :)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Wuhuuuu!
Min første platform jeg lavede reel musik på. Jeg har et had/kærlighedsforhold til det hele men det er meget nostalgisk[emoji3]

Er i klar over at de stadig understøtter hardware fra slut 90erne. Det er altså ret vildt!

De mangler bare et billigt entry-level kort. Dem de har nu er for dyre til at få nye kunder tror jeg. En dsp løsning til 2-4000kr vill generere flere nye kunder tror jeg. Og folk har ikke PCI slots i deres maskiner længere. Ellers kunne man sagtens bruge de gamle kort.
Deres routing vindue er stadig det mest fleksible og fantastiske jeg har prøvet. Selv ikke rme eller uad overgår det.
Håber det går godt for dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar