VIP 3.0 på tilbud 39 øvro

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

VIP 3.0 på tilbud 39 øvro

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvis nogen er interesseret

Er ikke helt sikker på hvad VIP 3.0 er, og kan, selvom jeg fik lidt hjælp til at forstå det i en anden tråd :wink: (tak)

Kan ikke forstille mig at have det kørende på samme maskine som min main-DAW

Kan ikke rigtig forlige mig med ideen om EN host, inden i en ANDEN host, slet ikke når routing ind og ud af det virtuelle til min hardware medtages

Men måske som host på en slave-maskine ???

(det kunne jeg faktisk godt forestille mig)

Her kommer så spørgsmålet om det er gearet til at udnytte netværk

Der er en meget god intro her, samt link til VIP-manual, har selv andet på programmet lige nu :-)

http://vstbuzz.com/deals/70-off-vip-3-0-by-akai/
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg bruger ikke Vip selv ret meget, jeg syntes man skal betragte det som et styreprogram til sine Vst´er på samme måde som en workstation er sat op. Det har jeg ikke brug for.

Men netop ved at se det som en mulighed for at gøre sit system til en workstation er Vip målrettet til mange brugere. F.eks dem der bruger workstations som Motiff, Fantom X, Montage og andre. Har du Akai Pro keyboard er VIP integreret med skærmen i Advanced modellen. Rigtig smart!
Du behøver ikke andet end den lille skærm under brugen når først det er sat op. Som en workstation.

Der er intet i vejen med at bruge VIP som Host i en host, det fungerer fint. Personligt vil jeg se det som en mulighed når Vip køre i Stand alone. F.eks på en laptop eller lign. Det gør jo at du ikke behøver et DAW for at køre dine vst´er hvilket jo er vældig smart i nogle situationer.

Der er mange muligheder ihvertfald :wink:

Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev:Der er mange muligheder ihvertfald :wink:
Tak igen :thumbup:

Helt sikkert, sagen er, jeg har to ekstra maskiner, begge i7 3770K, jeg gider ikke sælge dem for nul og prut

Har tænkt mig at rigge dem til for stand alone ,.. vsti/eff ,.. så 3 fine, og ens, små kabinetter er anskaffet

En slave mest dedikeret Emulator X3, og den anden, well lad os se, har feks en Reason-licens liggende, gider ik rewire, bridges, osv, på main DAW

Hvis vi taler om en stabil vst-host, der kan alt det som Nomads Magma fejlede med, og mere til, stabilt, altså en motherfücker matrix, så måske,..

Well, det lyder faktisk sådan :)

Der bliver ikke tale om AKAI keyboards, not ever, kan ikke forestille mig det, men NI's nye måske,... især nu hvor rigtige bend/mod er tilbage

(i fald det bliver, så bliver akai kun som et ekstra keyboard)

Impulse 61, og BCF's/BCR's til for daw-keyfunktions, mix,.. sådan vil det blive foreløbig ,..

Gider dybest set kun endless-encoder/motor/total-recall på sigt ,.. og gode fuld-længde fadere

Bliver nødt til at læse mere om VIP, havde nok tænkt mig noget netværks-basseret, uden fysisk midi-trig, må checke ud om dette er muligt

(hvis ikke netværksfaciliteter, så lader det sig gøre alligevel, det er ikke ultimativt)

Output fra slaver blæses ud via adat til main-daw ingange på HDSP's og Totalmix, alt samles således central, i digital domæne,..

Det er grov-planen :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nå, har ikke noget bedre bud på en host til slaverne, så nu får det bare en chance, projektet nærmer sig hastigt :-)
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev:Nå, har ikke noget bedre bud på en host til slaverne, så nu får det bare en chance, projektet nærmer sig hastigt :-)
Fortæl hvordan det går :)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev:
DUBTEMPLE skrev:Nå, har ikke noget bedre bud på en host til slaverne, så nu får det bare en chance, projektet nærmer sig hastigt :-)
Fortæl hvordan det går :)
Sure, er ikke det hurtigste dyr i skoven, og meget andet kommer først, men skal prøve at huske,...

Heldigvis var der en ekstra iLok i skuffen :-)
/Dub

Nyt svar