Ny soft synth: Dmitry Sches - Thorn

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Re: Ny soft synth: Dmitry Sches - Thorn

Indlæg af Christoffer I. N. »

Verb'en måtte gerne være dobbelt så lang, men det er fair nok. Kommer nok ikke til at bruge den så meget, men den lyder sådan set fint.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Iøvrigt er EQ'en MEGET bred, så det er lidt svært at regne med de frekvenser der står på. Størstedelen af lyden forsvinder hvis Bass står højest muligt ("100hz") og man fjerner de max 18dB man kan.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Gør ikke så meget for mig, jeg vil ikke bruge eq og reverb normalt. Har mine egne favoritter! Sådan er det også med mange andre Synth´s. Gid de ville lave en global fx off option på dem alle. Det ville gøre livet nemmere for os alle sammen :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg bruger normalt heller ikke rigtigt indbyggede FX'es. I U-He Diva er jeg vildt glad for chorus'en, i Dmitry Sches Diversion er Grain shift tingen uundværlig for mig, derfor gav jeg hans effekter i Thorn en chance også, og de virker fine.
Jeg kunne godt bruge flere spacy filter-typer i Thorn, Diversion har nogle ret sjove. Dog har Hypercomb i Thorn allerede været en del i brug her.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vigtigt! Læs nedenfor hvis du er interesseret i Dmitry Sches' ting.

Hello dear Christoffer,

We have some important news to share with you. In the past few months we have been working on migrating DS Audio to Plugin Alliance platform. As you know DS Audio always was a one-man team. Being alone means that DS Audio has limited resources for marketing, download assistance and account management. Together with Plugin Alliance, DS Audio can now provide much better services and concentrate exactly and solely on plugin development. Plugin Alliance certainly will help us a lot to keep on the audio plugin market among all other great companies and competitive products.

Our first step was porting Thorn to Plugin Alliance. It will be exclusively distributed by Plugin Alliance, DS Audio will not be selling and provide download links for Thorn at the website anymore. The downside is that we have to charge for extra fee for the transition to Plugin Alliance platform. We know, you might think it's not fair. It's always a pain to pay for any minor update and there is really no much reasons to do that. Frankly DS Audio as well never thought of any additional charges it could ask for in future. However, we did everything to minimize the fee as much as possible and set it to $19 USD. The fee is needed to cover expenses for allocating storage and bandwidth at Plugin Alliance servers, beta testing and integration work. We hope that the benefits of Plugin Alliance platform could be worth enough for you to upgrade.

As for future plans, DS Audio is intensively working on Diversion 2 now, which will be released at Plugin Alliance this year. After that we start working on Tantra 2. Both Diversion 2 and Tantra 2 will provide much more new features and improvements than their current versions. We hope to port all our existing plugins before 2019 ends. So in 2020 DS Audio products will be exclusively distributed by Plugin Alliance.

We sincerely hope you will understand us, we're now having hard times with the transition, but we believe that we are building future for DS Audio.

Please hit the reply button and let us know what do you think or have any question,
Best wishes,
Dmitry Sches,
DS Audio


Og som der står, så har jeg fået en mail fra Plugin Alliance om mulighed for at opgradere til Thorn v1.2 for 19$. Dog gælder tilbudet kun til d. 5. Marts 2019. Det kommer jeg selvfølgelig til at benytte mig af.
Jeg kommer derudover også til at besvare Dmitry's mail, og forklare ham hvor ofte jeg bruger Diversion, og hvorfor jeg afsindigt gerne vil ha' en FX udgave af V2, givet at grainshifteren kan opføre sig som i V1. Og ja, jeg er godt klar over at der findes en FX udgave af V1, som kun var tilgængelig igennem Computer Music.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Christoffer I. N. skrev:Vigtigt! Læs nedenfor hvis du er interesseret i Dmitry Sches' ting...
Formodentlig godt for DS Audio at være kommet under paraplyen hos Plugin-Alliance.

Jeg havde dog ikke forventet PA at gå den vej med instrumenter (ud over Sub"Synth" i gåseøjne). Det er en spændende strategi som kan give en mere bred palette og især muligheden for at differentiere sig ifht. deres nærmeste konkurrenter, der udelukkende tærsker effekt-emuleringer.

Håber også, som du måske er lidt inde på, at udviklere som f.eks. Dmitry Sches vil have mandat og frihed til fortsat at forbedre produkter og features, og ikke bliver bremset af stordrift, hvor detaljen måske bliver nedprioriteret hvis ikke det giver direkte økonomisk afkast.


Jeg må se at få tjekket Diversion igen, det er efterhånden længe siden jeg prøvede den. jeg er klar over du er glad for den :)
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Udover at tingene måske bliver dyrere, så tror jeg kun det er godt for Dmitry. Det er vist gået fint for Unfiltered Audio.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lige et bump, der er under 2 uger tilbage af intro-migrations-tilbudet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Velment sidste bump. Jeg har ikke fået prøvet den v1.2 der er kommet på plugin alliance. Jeg opgraderer nu til den billige pris, tilbud som udløber d. 5/3.

Nyt svar