USB/Thunderbolt- Its like a jungle sometimes it makes me wonder?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

USB/Thunderbolt- Its like a jungle sometimes it makes me wonder?

Indlæg af donnievandango »

Kender I det når man bruger 10.000 kr på lige præcis det lydkort man gerne vil have, og man så finder ud af at den PC man lige har samlet ikke kører Thunderbolt? Jeg troede seriøst at USB C var et åbent format der også havde thunderbolt protokol :oops:

Heldigvis kan lydkortet også tage USB 2.0, men uden thunderbolt kan jeg ikke køre effekter direkte i min DAW. Jeg kan ikke indsætte et thunderbolt expansion kort da jeg ikke har en thunderbolt header på mit mobo.

Ville I bare køre USB og sige at det er fint, eller hvad dælen gør jeg her?

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

donnievandango skrev:Jeg troede seriøst at USB C var et åbent format der også havde thunderbolt protokol
Det er det også, men det kræver at der er Thunderbolt på dit motherboard, som du selv er inde på.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Så min eneste udvej er at købe nyt motherboard velsagtens:(

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Hvis det er tvingende nødvendigt med Thunderbolt, så tror jeg desværre det er den eneste udvej, ja.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Siden du ikke kører windows kan du jo evt skifte motherboard, uden at skulle betale igen, for styresystemet i det mindste,...

Hvis det er muligt altså, ved godt det er en PITA :-(
/Dub

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Mange tak Benjisan
DUBTEMPLE skrev:Siden du ikke kører windows kan du jo evt skifte motherboard, uden at skulle betale igen, for styresystemet i det mindste,...

Hvis det er muligt altså, ved godt det er en PITA :-(
Jeg sidder også nu og kigger på motherboards, men jeg tror altså jeg slår koldt vand i blodet. USB 2.0 er ganske glimrende, og hvis jeg gerne vil bruge nogle af effekterne kan jeg altid route i Logic. Jeg synes ikke kabylake mobos er blevet væsentlig billigere efter at coffeelake har ramt hylderne, men mon ikke det er lige rundt om hjørnet:)

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Det er ikke uproblematisk at få Thunderbolt til at køre på en Window-PC, som man kan læse i denne tråd:
https://uadforum.com/apollo-interfaces/ ... later.html
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

donnievandango skrev:Kender I det når man bruger 10.000 kr på lige præcis det lydkort man gerne vil have
hvilket kort snakker vi om?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Hippo skrev:
donnievandango skrev:Kender I det når man bruger 10.000 kr på lige præcis det lydkort man gerne vil have
hvilket kort snakker vi om?
Det er et Antelope Discrete 8. Jeg ved godt at det er en meget ny teknologi de kører, men jeg synes bare det virker virkeligt smart og yderst funktionel.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Kan du ikke få et PCIe kort der understøtter USB-C med Thunderbolt?
Nobody noes.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

niklasni1 skrev:Kan du ikke få et PCIe kort der understøtter USB-C med Thunderbolt?
Desværre, der er udviklet et par PCIe kort, men for at kunne få det til at virke skal kortet bruge en thunderbolt header på mit motherboard, hvilket mit motherboard desværre ikke har:(

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Jeg har en Asus Prime Z270-A Prime MB og der findes et expansion kort med Thunderbolt 3.
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Nyt svar