Kan man automatisere threshold i Fabfilter Pro C 2 uden mislyde?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Kan man automatisere threshold i Fabfilter Pro C 2 uden mislyde?

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er igang med et mix, og er stødt ind i at jeg godt kunne tænke mig at automatisere threshold et par dB ned et enkelt sted.
Kan man gøre det, uden at der kommer mislyde?
Alternativt må jeg sætte 2 comps op, sende eksternt sidechain signal til dem så de hver trigger de par steder der er brug for det. Noget mere omstændigt, men samtidigt også mere kontrolleret.


Måske et mærkeligt spørgsmål for nogen, men visse parametre i visse plugins er ikke lavet til at blive automatiseret.
Jeg blev positivt overrasket over at det kunne lade sig gøre i Flux Epure, uden mislyde.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Er det ikke ret nemt bare at prøve det af?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

David, jo, klart. Det var mest hvis nogen definitivt vidste at "det kan man" eller "det kan man ikke".

Umiddelbart hører jeg ingen mislyde.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nej, jeg har også lige prøvet efter, og konstaterer ikke nogen mislyde. Det ville jeg betragte som godt nok, hvis det var mig.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Super. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har aldrig oplevet problemer med at automatisere threshold, det ville også være mærkeligt. Det der skaber problemer/mislyde vil være intermodulation distortion, aliasing og zipper noise fra selve gain change.

Hvis du har en “statisk” sustained lyd hvor en threshold automatisering fremprovokerer en stor og hurtig gain chance, ja så kan du måske høre et problem, men det skyldes ikke automatisering af threshold i sig selv.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg tænker lidt her, hvorfor hulen man dog ville kunne finde på at automatisere thresshold overhovedet, man indsætter jo en kompressor ligenetop for at få en bestemt betoning af anslagenes overtoneindhold ... var det så ikke nemmere at indsætte en brickwall limiter ind på et parallelt kopieret spor, så har man anslags betoningen på den ene kanal ... og så har man al sovsen fra overhør og lignende på den anden fader. Hvis man stadig vil have lidt anslags snask fra NYC sporet kan man jo også indsætte f.eks Waves One Knob Louder, og så vælge en af de mest sammenbankede indstillinger. Men ellers er grundprincippet bare at snige NYC'sporet op under det "rene".

Men er der ikke noget med at der er en Mix knap på C 2'eren???

--sd

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det giver da fin mening at automatisere en threshold, især hvis compressoren ikke har en gain range.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Ja det giver god mening for mig også. Kan være du har et spor med en meget høj og en meget stille passage, men du vil godt have at din compressor arbejder ca. lige meget i begge passager.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

AvS skrev:Ja det giver god mening for mig også. Kan være du har et spor med en meget høj og en meget stille passage, men du vil godt have at din compressor arbejder ca. lige meget i begge passager.
Men vi bruger kompressoren for at betone et anslag så det minder lidt om det der foregår inden i vores øre når noget bliver højt og foregår lige i nærheden af os, det vil så sige at ting der er svage sket ikke skal have om-møbleret nær så meget på overtonerne via modulationen, som det høje.

Tim McGraw og Taylor Swift's horror vacui er ulideligt at lægge ører til.

--sd

Nyt svar