u-tube 48 khz.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

u-tube 48 khz.

Indlæg af ZoSo »

kan man tvinge youtube til at afspille i 44 khz. Mit lydkort er er ikke så glad for at skifte tilbage til 44 khz efter at jeg har set noget u-tube. U-tube afspiller i 48 khz, ja det gør soundcloud egentligt også måske det er nogetder skal bestemmes i windows (xp).

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

YouTube og Soundcloud afspiller begge automatisk i 44.1 kHz.

Hvis du oplever noget andet, så ligner det en fejl i dit setup.

Hvorhenne den fejl kan have sneget sig ind i et Windows system ved jeg desværre ikke, men typisk styres hele systemets sample rate fra et Audio/MIDI kontrolpanel i preferences. Jeg har kun Mac.

Der burde ikke kunne være forskellige sample rates per app (fx i din browser) med mindre der er en override/fejl, hvilket ikke giver mening i en browser.

Kører du med både internt og eksternt lydkort, så kan forskellen opstå her, men det er blot at sikre, at begge lydkort står til 44.1 kHz.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Bekræftet. Jeg har kun set youtube og soundklud køre 44.1 kHz, og det er skam noget jeg har testet en del gange i forskellige sammenhænge. Prøv eventuelt disse forskellige typiske samplerates...

32 khz:

44.1 khz:

48 khz:

96 khz:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Jeg har kun et lydkort aktivt, men flere drivere til andre lydkort installeret.
Okey jeg tror jeg har fundet fejlen. Det er google chrome browseren der sætter samplerate til 48 khz. Firefox som jeg ikke har brugt i et stykke tid ændre ikke sampelrate.

JOA alle 4 filer afspilles normalt. Burde mit lydkort ikke reportere den aktuelle sampelrate, eller konvertere det måske til 44.1 khz .

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Det viser sig også at min lydkort driver ikke er særligt begejstret for at ændre sampelrate. Det var hurtigere at genstarte maskinen frem for at vente på at driveren kunne skifte frem og tilbage.
Når jeg fik løst det, tilbage til firefox med mindre der er en setting i chrome der laver balladen.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Mystisk. Normalt er nyere udgaver af windows i stand til at konvertere samplerate on the fly. Mit setup kører f.eks. 96 khz som standard, og når jeg så bruger Opera (samme engine som chrome) eller Firefox eller WinAmp, så resampler den bare op til 96. Det virker fint.

Det er kun i ASIO mode at man ser kortet skifte samplerate til dét man har valgt. Og browsere kører typisk enten WaveOut eller DirectSound... aldrig ASIO.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Det har været m-audio driveren der har lavet ballade. Jeg har fået nyt lydkort og nu spiller alt normalt.

Nyt svar