Universal Audio UAD/Apollo - Generel tråd omkring plugins, sammenligninger med native, tilbud, rabatkoder osv.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Universal Audio UAD/Apollo - Generel tråd omkring plugins, sammenligninger med native, tilbud, rabatkoder osv.

Indlæg af Christoffer I. N. »

Generel tråd til diskussion af UAD plugins. Post nyheder om software-opdateringer i "UAD/Apollo Update tråden":
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=61077

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har fået voucheren fra deres årlige brugerundersøgelse. Sammenlagt med March Madness 50€ kode har jeg så for 75€ vouchers, så det bliver nok til en opdatering af Moog filteret i denne måned for mit vedkommende. Det skal lige prøves af, og nok prøves op imod Arturias gratis Minimoog filter, men jeg skal blive negativt overrasket hvis ikke UA skal ha' lidt penge i kassen herfra.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lige købt for 24€, og sparet 75€ ved brug af 2 vouchers. Så sender de sørme en ny 25€ voucher som tak for købet. De må være sultne. :)
Så måske er det et tip, hvis man har faste beløb som vouchers, så kan det være man kan score ekstra rabat ved at foretage flere køb istedet for at samle det hele i ét køb.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har droppet at købe flere UAD plugin nu. Jeg er træt af, at de er bundet til hardware uden mulighed for at sælge. Ligeledes gør de bounce for langsomme.
Jeg har, hvad jeg behøver og bruger dem nu kun til at tracke igennem.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

gs-dk skrev:Jeg har droppet at købe flere UAD plugin nu. Jeg er træt af, at de er bundet til hardware uden mulighed for at sælge. Ligeledes gør de bounce for langsomme.
Jeg har, hvad jeg behøver og bruger dem nu kun til at tracke igennem.
Jeg er delvist enig. Har brugt det over de sidste 12 år, så er vant til det. Samtidigt har jeg ikke brug for en mobil løsning.

Jeg fik lige tjekket mine køb gennem tiden hos Universal Audio. Med dags-kursen på dollaren (som med garanti har været noget højere) har jeg købt for over 18.000 kr i plugins til UAD kort.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ret god rabat på deres Analog Classic Pro Bundle i denne måned. 149$ for mig, for at få UA610 collection og opgradering til "de nye" Pultecs. 99$ for den nye Helios. Dertil kommer en 50$ rabatkode.

Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

Jeg var ekstremt ivrig da Autotune Advanced kom, da jeg tænkte jeg endelig ku få den nye Pro version i Ableton, men ak nej, UAD folket bliver spist af med en version der mangler flere funktioner - blandt andet den geniale throat modeling :(

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der er sommerrabat. For dem der kunne tænke sig den nye Capitol Chambers, burde man kunne bundle den med 3 andre plugins for 50$ mere, i denne custom bundle:
https://www.uaudio.com/uad-plugins/custom-bundles.html

Derudover er der 25$ rabatkode.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Velment bump grundet ændring af overskrift, for bedre at kunne søge sig frem til tråden.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Også i år har de forlænget deres sommerudsalg. Det er en sjov måde at køre tilbud på, synes jeg.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Kender du nogen, der ikke gør det:)?

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Er det ikke rigtigt at der engang var problemer med UAD dsp og offline rendering, således man blev nødt til at mixe ned i realtime?. Er det stadig et problem?
Jeg bruger Live og Reaper på PC
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Fandt svar på KVR:

Works like any other VST-plugin. You can render offline, no problem.

Only difference is that you can overload a cpu with normal VST's and still render offline. You cant with UAD cards.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

jakobole skrev:Fandt svar på KVR:

Works like any other VST-plugin. You can render offline, no problem.

Only difference is that you can overload a cpu with normal VST's and still render offline. You cant with UAD cards.
Ah, cool. Ja igen, jeg skal ikke kunne sige hvordan DSP load opfører sig, når man laver offline render. Så det kan være der skal være lidt headroom.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Jeg tror det de mener er, at du sagtens kan smide flere native plugins i dit projekt end hvad din computer kan trække (så kan du bare ikke afspille projektet), og stadig eksportere - med UAD kan du kun tilføje så mange plugins, som du har kerner til :)

Du ville jo godt kunne smide 1000 instances af et plugin på med native - det ville din computer formentlig ikke kunne afspille, men du ville sagtens kunne tilføje dem, og bounce.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Bingo!
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ret god pris på deres Distressor, i December udsalget. Omkring 700 kr.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

KristianNielsen skrev:Overvejer lidt Massive Passive :) Også ca 700kr på tilbud + voucher :)
Den er ret gammel efterhånden. Jeg har ikke fået den brugt meget. Mindes ikke noget/ikke noget nævneværdigt mojo, ren EQ.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Ah ok, må lige få demoet den lidt mere - var bare mit indtryk at man kunne presse den ret meget, og stadig være ret transperant.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

KristianNielsen skrev:Ah ok, må lige få demoet den lidt mere - var bare mit indtryk at man kunne presse den ret meget, og stadig være ret transperant.
Jamen hey, det kan da sagtens være! Tag at prøv den af.
Mit svar var jo mere rettet mod noget farvelade, som jeg set udfra nutidens standarder ikke syntes de gjorde særligt overbevisende på det tidspunkt.
Jeg ville nok selv gå mere i retning af Plugin Alliance Millennia NSEQ'en, for mere farvelade. Den har jeg overvejet nogle gange, men jeg har hvad jeg har brug for....
.... Udover at sådan en Distressor lokker godt. :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Et andet alternativ, der er helt nyt, er den nye Acustca & Pensado EQ. Jeg aner ikke hvordan den lyder, om den er cpu tung, eller noget...
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=80622

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Ret god pris på deres Distressor, i December udsalget. Omkring 700 kr.
.... Det trækker sgu stadigvæk. Jeg håber de sender endnu en desperations-voucher ~ den 29., som de før har gjort... Så får de mig nok på krogen.. :dollargrin:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sumler over et mobil setup ...

Hvis man nu investerer i et https://www.thomann.de/dk/universal_audio_arrow.htm, så skal man stadig tilkøbe https://www.uaudio.com/uad-plugins/guit ... ifier.html ?

Nyt svar