Behagelige monitors på budget

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Behagelige monitors på budget

Indlæg af KlausH »

Har opsagt min studie plads og går over til et lille hjemmesetup i hjørnet af stuen. Har 2500,- til at købe monitors for, men kan ik lige umiddelbart gennemskue hvad der ville være det rigtige valg og hvor langt jeg kan komme for det relativt beskedne beløb. Tænker et par 5" tommers burde være fint? Og gad godt finde nogen der var bløde og "afslappet" i lyden, skal kun komponere på dem, mix og mastering kommer til at foregå andensteds.

Gider ik KRK, eller er jeg rimelig åben. Min første tanke var de famøse Equator D5, men synes ik jeg har set dem til salg brugt i lang tid.

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

Jeg har fået et nyt og meget større rum - så overvejer at sælge mine D5'ere.

De er fra 2013 og as new. Giv et bud hvis du vil den vej.
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Hvordan kan det være du ikke ønsker KRK?

Troede faktisk de var ret gode til præcis det formål du beskriver...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

KlausH skrev:... et lille hjemmesetup i hjørnet af stuen.
Kan se at der også er et sæt Equator D5 på DBA, men til prisen ville jeg nok kigge efter noget andet brugt.

Kan se at du kan købe et sæt Adam T5V til den pris: https://www.thomann.de/dk/adam_t5v.htm
Men kender dem ikke, du kan også sparer nogle penge og købe et par brugte Presonus monitors.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

AnotherDan skrev:Hvordan kan det være du ikke ønsker KRK?

Troede faktisk de var ret gode til præcis det formål du beskriver...
Ja det er egentlig også mit indtryk, de gange jeg har arbejdet på KRK har jeg bare aldrig været tilfreds med resultatet, synes jeg har svært ved at finde rundt i den lave mellemtone og bunden på dem.

Nyt svar