Neumann eller ikke Neumann?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DanielFrank
Medlem
Indlæg: 18
Sted: Hobro

Neumann eller ikke Neumann?

Indlæg af DanielFrank »

Hej nørder,

Jeg overvejer at investere i en Neumann TLM 102 som min første high-end condensor studio mic. I godt 5 år har jeg haft en AT2020 som har fungeret ganske fint til mit behov, som er ren speak. Nu vil jeg altså gerne opgradere lidt og jeg har længe været forelsket i Neumann TLM, og 102'eren ser ud til at være i et prisleje jeg kan være med på.

Min speakerbox er et kontorrum på ca. 12 m2 med træloft og billigt Thomann-skum på væggene (der er ikke økonomi til at isolere yderligere lige nu). Mikrofonen står på et stativ i hjørnet. Den har alle dage været koblet til en Mbox Pro 3. Gen. som desværre måtte lade livet for ikke længe siden pga. driverproblemer, så nu bruger jeg et fint lille Focusrite Scarlett 2i2. Igen, jeg laver KUN speak - ingen musik. Men nu kommer mit egentlige spørgsmål:

Vil Scarlett kunne leve op til en Neumann TLM 102?
Freelance voiceover artist, reklameproducer og wannabe dubber. danielfrank.dk

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg lavede alle mine matematiksange på et scarlett med en 103 :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
DanielFrank
Medlem
Indlæg: 18
Sted: Hobro

Indlæg af DanielFrank »

Må jeg komme og prøve den hos dig en dag, Thomas? :-) og kan den sammenlignes med en 102’er?
Freelance voiceover artist, reklameproducer og wannabe dubber. danielfrank.dk

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg har den ikke mere, det er længe siden jeg solgte den :) Jeg kender desværre ikke 102eren godt nok. Men deres mikrofoner er altid virkelig velbygget
Deaktiveret

Nyt svar