Mening om denne nybyg maskine hardware(opdateret med CPU benchmark test )

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Mening om denne nybyg maskine hardware(opdateret med CPU benchmark test )

Indlæg af Jenkins »

Hmm..

Som nogen måske har set søger jeg en brugt PC til musik/video redigering.

Men i den lille hustandnhar vi også drøfte om det bedre kan betale sig at investerer i en ny maskine, så den er bare lidt fremdtidsikker.

Derfor har jeg kig på nedstående pt.

Men da jeg ikke har købt computer de sidste 6 år er jeg ærligt stået lidt af på hardware.

Mit nuværende setup er en 6 år gammel Asus n73sv I7 2630m modellen med 14gb ram.

Jeg har kig på dette setup fra ny:

Intel® Core™ i7-8700 (Op til 4.6GHz) 6-kernet
Intel 8. generatons processor med 6 kerner.

Asus Z370-P Prime bundkort
Et af de mest populære Z370 bundkort

Corsair Vengeance 16GB DDR4-2666 RAM
Hurtig DDR4 RAM.

Intel 256GB SSD Solid State Disk

1TB Western Digital (Sata 6GB/s) monteret som ekstra disk

Nvidia Quadro P600 2GB PRO grafikkort
Professionelt grafikkort i Quadro-serien.

Vision Performance kabinet
Gennemført design og kvalitet.

Corsair TX550M 550W 80plus gold strømforyning
En af de bedste på markedet. Modulær og meget lydsvag.

High Definition ALC887 Audio lydkort
8-kanals godt lydkort, velegnet til spil og musik



Pris: 9193kr

Samtidigt har jeg også kig på denne maskine som er brugt men, koster under halvdelen.



Billede


Så...

Hvad tænker i herinde ? Maskine nå skal bruges til musik produktion samt video og billede edit(HD og 4K) og animation. Samt en smule CAD og animationer


Bjørn
Senest rettet af Jenkins fre 4. maj 2018 20:11, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Er det ikke nok bare at købe evt en opgraderingspakke med CPU, bundkort og ram. Og så et gfx kort?

Hvorfor et quadro kort, skal du lave “arkitekt” renderinger?
Er de ikke stadigvæk meget dyre ifht performance
Prøv at kigge på geforce GTX 1080ti

Spg er også om du vil rendere med CPU eller Gpu?

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Det ved jeg jo ikke. Derfor jeg spørger til råds her inde :)

Quadro kortet grundet de er anbefalet til Adobe programmer som Premier og After effects da de tillader realtime editing med GPU acceleration

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Det ser helt sikkert fornuftigt ud:)

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Og ja, quadro har en historik med Premiere, og var bl.a. første GPU med Mercury Playback Enginge såvidt jeg husker. Jeg tror det fungerer virkelig godt:)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

donnievandango skrev:Og ja, quadro har en historik med Premiere, og var bl.a. første GPU med Mercury Playback Enginge såvidt jeg husker. Jeg tror det fungerer virkelig godt:)
Ja, lige nøjagtigt ! Og kommer til at skulle bruge det med Photoshop, Premier, Character og After Fx

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Tror beslutningen er taget, og valget falde på en ny maskine, da jeg så forhåbentligt er klædt på til mit behov de næste år frem.

Kom dog stadig endelig med for/imod på overstående setup

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ser fornuftigt ud, har selv skiftet fra GTX950 til P400 til at drive 43" i 4K, virker bedre end GTX dog kun ved 40hz ikke de lovede 60 hz, men acceptabelt, og umiddelbart god opsætning og drivere til quadro-tingene.

Din intel system-SSD kunne evt skiftes til en NVME type såsom Samsung 950/960, der er godt nok smæk på, ca 4-5 gange hastigheden på en normal god sata ssd

Er glad for min Samsung 950, har beskrevet den i anden tråd

Tunge instrumenter der bruges og åbnes tit kan allokeres her, samt fornøjelsen ved et hurtigt OS og program start, og modvirkning af computerens almindelige "tilgroning" over tid

Men jo, prisen er noget højere
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Små quadro som P400 og P600 er sikkert fine, også til Premiere ikke mindst, men overvej om en hæftigere løsning med flere cuda-cores giver mening, måske findes der noget hæftigere uden at det stikker helt af prismæssigt,..
/Dub

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Samme maskine som min et langt stykke hen af vejen (samme bundkort, samme cpu, samme køler og samme ram - mine er dog 3000mhz). Jeg har så Intel NVMe 600p harddisk i (1TB), lidt mere ram på 3000mhz og GTX 1080. Det spiller ret fedt indtil videre. Bruger hovedsagligt til DAW brug, gamer lidt og laver lidt video/foto redigering på amatør niveau (Photoshop + Vegas).

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tænker også en Samsung SSD og så droppe disk nr 2, men bare købe en 1 TB SSD (priserne er efterhånden rimelig lave) i stedet for at købe endnu en mekanisk disk som både tager strøm og "larmer" slider mere med sit mekanik.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Stumperne er nu bestilt.

Jeg valgte mere eller mindre løsningen der har været diskuteret.

Har dog valgt en 512gb ssd til systemdisk og i en nærm fremtid udvider med en 1TB af NVME typen.

Dog stadig 1TB mekaniks til lager.

Graffikortet er også ændret fra et P600 til P1000.

Så nu er det bare at vente tålmodigt

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jenkins skrev:
Så nu er det bare at vente tålmodigt
Det er altid det sværeste...

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

MrBacon skrev:
Jenkins skrev:
Så nu er det bare at vente tålmodigt
Det er altid det sværeste...
Ja for pokker ! Lige nu står jeg uden maskine .

Men det dukker op i morgen :!:

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Så er systemet startet op !

En verden til forskel fra min gamle bærbar.

Screen fra benchmark test af CPU
Billede

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Den kan vist godt trække et plugin eller to :dollargrin:

Tillykke med den.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

69 grader er IMHO lige i overkanten. Er det med standardkøler?

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

69 grader er ikke noget problem. Man skal op i nærheden af 100 grader før det bliver kritisk. Så vil cpu'en automatisk lukke ned for clock freq. Men det bliver varm, rigtig varm. Så en god cpu køler er et must.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev:69 grader er IMHO lige i overkanten. Er det med standardkøler?
Det skulle som SSL også siger ikke vær3i nærheden af kritisk temperatur.

Nej, det er med en Be Quiet Pure Rock køler på :)

Det er kun ved benchmark den rammer max 69 grader. Ved almindeligt brug ligger den på omkring 25-26 grader :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Rundt omkring på forums kan jeg se andre spørger ind til hvad denne processor skal ligge på, da de generelt bliver ret varme. Og det giver flg.:

Under 70C: Super godt

70C to 80C: Godt

80-85C: Sn smule højt

85C-90C: For højt

90C+: Aaaalt for højt

Så ingen grund til panik her :) Min processor er ikke af modellen “k” så ingen OC mulighed. Mim benchmark er kun kørt for atn se hvad den scorede.

Jeg vil en af de næste dage prøve at lave et drop Voltage og en stress test og se om neg kan få den endnu længere ned i temperatur uden den bliver ustabil

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg benytter C-states på cpu, slået til i BIOS, og så bruger den ikke ret meget strøm i idle mode.. 5 -15 watt. til gengæld kan den så godt bruge >100 watt når du stress tester på den. Jeg har ikke DPC latency problemer, selvom jeg har alt power saving slået til på cpu'en, så det er super godt. Jeg benytters selv et Asus z370-A motherboard. Men P modellen som du har skulle vist bare være lidt anderledes med usb stik konfig + måske lidt gfx I/O der ser lidt anderledes ud. BIOS skulle være den samme.

Ellers har jeg blot sat Windows 10 til "high performance", under strømstyrings-profilerne. Så kører cpu'en konstant 4,3ghz.

I BIOS har jeg slået Asus' egen "multicore enhancement" til. Og så sat SVID til AUTO. Eller kunne jeg ikke få cpu'en til at køre konstant m. 4,3 ghz i stress test.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Har i dag ikke andet end ændret strømstyringsplan i Windows fra balanceret til High performance og lavet denne benchmark test i dag.

En smule højere temperatur under max belastning 76 grader , intet faretruende eller bekymrende.

Stadig en idle temperatur på omkring 29-30 grader


Billede

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Lidt varm men det går fint.
Billede

Nyt svar