Underskrifts-indsamling omkring musik-støjniveau i København

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Done.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Forbyd biler først

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

the songcabinet skrev:Forbyd biler først
Overskriften er click-bait. Det er en underskriftsindsamling for at bevare larmen.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

...og jeg syntes at Distortion er møg klamt og arrangementer som Distortion hører til på en festival og ikke i indre by.

Men jeg er også en gammel, gnaven mand.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nu kan jeg jo være ligeglad, men hvis man nu arbejder med nogle kollegaer der er gode til at have kage med på arbejdet, og så der ud over det sædvanlige kage også kommer noget når der skal fejres noget, ja og naboafdelingen har noget i overskud, så er det efterhånden bare ikke fedt med kage længere når man kommer hjem og konen har lavet den lækreste kage men man faktisk ikke kan og bør tage mere. (trust me, been there)

Sådan kan de arrangementer vel også blive, det er fint nok med gang i den fra tid til anden, men hvis alle vil have musik, og spille højt og dele glæden med alle, så bliver det bare støjforurening til sidst. Man siger ofte at hvis man ikke kan lide lugten i bageriet så må man gå ud, men da dette sker i offentligheden så ville man nok nærmere sige, du skal enten lugte lidt mindre eller finde et andet sted at lugte.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

[Rant] Hvis de skal have lov til at spærre hele indre by af når en flok sheeple skal fejre, at de har brugt 10.000,- kr på et par custom løbesko, så skal der krafteddeme også være plads til at spille lidt techno!!![/rant]

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Morten B skrev:[Rant] Hvis de skal have lov til at spærre hele indre by af når en flok sheeple skal fejre, at de har brugt 10.000,- kr på et par custom løbesko, så skal der krafteddeme også være plads til at spille lidt techno!!![/rant]
...enig og derfor skal alle de der lortearrangementer OGSÅ afholdes langt væk fra indre by.

Da jeg boede på Frederiksberg skulle jeg, hele sommeren, tjekke om der var et eller andet lorte motionsarrangement der gjorde at jeg ikke kunne komme fra A til B.

Fück Distortion
Fück Marathon
Fück Cykelløb
Fück Kvinderneskampsdags-demonstration
Fück ungdomshus-demonstration da de var der)
Fück arrangementer i Parken

Fück alle arrangementer der generer min hver dag og gør mit liv mere besværligt.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Folk skal gøre alt det de vil, så længe de ikke er til gene.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg synes det er dejligt at musikken kommer ud af storbyen. Så kan den kommer herud på landet, hvor vi har brug for flere arrangementer :-)

Jeg håber også F1 bliver ditchet i KBH og flyttet til Vantinge i stedet. Jeg holder gerne larmen ud.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Holger skrev: Jeg håber også F1 bliver ditchet i KBH og flyttet til Vantinge i stedet. Jeg holder gerne larmen ud.
Tvivler på du har penge nok til at få det til at ske ;)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

"Det menes, at byens navn er afledt af wanting, der betyder mangel og -inge, der er en stedsbetegnelse."

https://da.wikipedia.org/wiki/Vantinge

:-D

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Bor selv midt i Distortion Land, og det er ikke larmen der er problemet. Hvis man lider under det kan man evt tage en tur i biffen, besøge en ven eller noget andet hyggeligt.
Distortion slukker musikken kl 22.

Det virkelig problem for mig er, at Distortion er ligeglad med beboerne i området, og underlader hver eneste år, at stille toiletter nok op, hvilket betyder at hvor jeg bor ligger der kæmpe pis søer. Det lugter pænt meget her i varmen. Det er totalt klamt og rigtig ærgerligt.

Så længe Distortion ikke kan administrere den opgave synes jeg egentligt bare, at det skal lukkes ned i brokvarterene.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Præcis. Jeg har ikke noget imod distortion selv, men alt det pis i gaderne er for klamt, samt at folk generelt opfører sig som idioter. Ville ønske at det handlede mere om musik og mindre om kampdruk. Det er som om musikken er en sekundær ting til Distortion. Ellers synes jeg at det er ret forfriskende når steder, som man normalt ser brugt på én måde, bliver forvandlet til noget helt andet.

Men nu handler det ikke kun om Distortion. Synes at en støjgrænse på 70db lyder vanvittigt. Så kan man lige så godt lade være med at spille musik. Jeg er dog ret splittet, for jeg hader egentligt når folk egoistisk blæser deres musik ud fra deres store transportable anlæg, i parker, ved stranden osv. men organiserede musikarrangementer giver mening. Så ved man hvor og hvornår man kan forvente skodmusik, og kan derfor holde sig væk.

En anden ting som irriterer mig grueligt, er at der efterhånden skal spilles musik til alle arrangementer og højtider. Lige så meget som jeg holder af musik, så elsker jeg også stilhed og de lyde som naturligt findes i et område. Tag. f.eks. Sankt Hans Aften. Jeg husker det som noget ganske særligt, da jeg var barn. Der var en særlig stemning, ved at stå og lytte på bålet og synge sange, uden elektronisk forstærkning eller andet musik. I dag hvor jeg tager ned til Charlottenlund Fort, hvor det ofte foregik, bliver der smadret musik ud af kæmpe højtalere. Der er sågar ofte fyrværkeri, hvilket er noget værre pis. Det er som om folk decideret er bange for det stilfærdige og subtile! Ja jeg burde nok flytte på landet…

Findes der kvoter for hvor ofte der må spilles musik i det offentlige? Tænker det giver ret god mening at have X antal dage/timer om året hvor der må spilles høj musik, og så med et “kvalificeret” og bredt panel til at godkende musik arrangementer.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Jeg synes det underlige er at de slet ikke skriver hvordan der skal måles. 70DB er jo ikke 70DB, det hele kommer helt an på hvordan man måler, om det er DB-A, DB-C eller DB-Z, om det er en peak måling, om det er LEQ og så videre.

Jeg tænker det er LEQ15 DB-A, som jo mere eller mindre er standard til koncerter, og så er det jo en del højere end hvis man måler peak (som alt for mange gør)

Jeg kan godt forstå de klager, men synes virkelig det bliver gjort på en useriøs måde. De spammer også de facebook lydgrupper jeg er med i.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Men det er jo almindeligt at regulere.
https://www.tv2lorry.dk/artikel/tivoli- ... -tradition
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Syntes også distortion har udviklet sig rimeligt idiotiskt. Det var federe dengang det var undergrund...alt var federe dengang det var undergrund.
Nu vælter alt for mange unge rundt og leder efter festen, mens de drikker sig fuldere og fuldere for bedre at kunne finde festen...men de finder aldrig festen.
I år stod jeg udkanten og gloede men orkede ikke, det ville have krævet en masse alkohol i en fart for at finde noget skæg i det. Sjovt nok på vej hjem ser jeg at der er gang i noget på 69 grunden, og der er sat en primitiv scene op og en trommeslager + 2 saxofoner underholder for en lille skare mennesker. Og de fleste danser + lydniveauet er bare perfekt og slet ikke højt.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Da de var igang på Vesterbro, gik vi også kun lige ind, via sideveje, til én bestemt scene da jeg var interesseret i om Pegboard Nerds har fat i danskere - det havde de [emoji3] jeg synes bare aldrig jeg hører om dem i DK (jeg ved godt Michael er dansk)

- men er du sindsyg det har udviklet sig til druk, vi så flere teenagere der var gået kold ved 19-20 tiden, og mange løb rundt med en 70cl flaske i hånden eller en spand! fyldt med alkohol.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Stella Solaris er meget federe. Folk er ikke åndssvage og hele setuppet holder.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Jeg er meget glad for at de ikke larmer hvor jeg bor - så jeg får ødelagt en onsdag el torsdag ell fredag aften ( nat )

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Noisey Danmark har snakket med lyddesigner Peter Albrechtsen om støjgrænsen:
https://noisey.vice.com/da/article/j5kv ... gentlig-er

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

ZoSo skrev:Sjovt nok på vej hjem ser jeg at der er gang i noget på 69 grunden, og der er sat en primitiv scene op og en trommeslager + 2 saxofoner underholder for en lille skare mennesker. Og de fleste danser + lydniveauet er bare perfekt og slet ikke højt.
Jeg bor praktisk talt lige ved siden af. Det der var ret nice. Det kunne jeg falde i søvn til.
Jeg synes generelt ikke at støjen/ musikken er det værste ved distortion. Tidligere år har det mest været politiets helikopter der har holdt mig vågen.
Til gengæld er tis, skrald og glasskår nederen. Det er utroligt at de ikke bliver pålagt grundigere oprydning. Jeg er punkteret tre (3!!) gange siden Distortion, i shit you not!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Pumpehuset har også skrevet om emnet:

Nyt svar