Revelation - Klassisk orkester

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Revelation - Klassisk orkester

Indlæg af mediumaevum »

Senest rettet af mediumaevum søn 17. jun 2018 14:26, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Dine strygere har et utroligt langsomt attack som giver et meget overdrevent swell på hver tone. Det gør fraseringen bliver monoton. Brug modwheel til at styre henover en hel frase og brug måske en anden patch.

E'et på 0:43 stikker skævt ud af harmonierne. Tror mere et F ville passe ind i stilen i stedet for E.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Dine strygere har et utroligt langsomt attack som giver et meget overdrevent swell på hver tone. Det gør fraseringen bliver monoton. Brug modwheel til at styre henover en hel frase og brug måske en anden patch.

E'et på 0:43 stikker skævt ud af harmonierne. Tror mere et F ville passe ind i stilen i stedet for E.
Det skal være et E, sådan er melodien.

Jeg vil prøve at programmere mig ud af fraseringen, har nemlig slet ikke indlagt dynamik. Alt kører på dynamics = 0.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det er ikke melodien jeg snakker om. Det er harmonien. Prøv lige med et F inden du afskriver det. Du er slet ikke i en toneart med E i.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Det er ikke melodien jeg snakker om. Det er harmonien. Prøv lige med et F inden du afskriver det. Du er slet ikke i en toneart med E i.
Jeg tjekkede også harmonierne, og der er på intet tidspunkt et E, andet end ved transponering.

Her er den akkord du taler om.
Vedhæftede filer
harmoni.jpg
harmoni.jpg (58.03 KiB) Vist 855 gange

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvordan kan du skrive:
Det skal være et E, sådan er melodien.

Og så bagefter skrive at der ikke er et E?

(Jeg har ikke lyttet, kun læst jeres “samtale”)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

lakris skrev:Hvordan kan du skrive:
Det skal være et E, sådan er melodien.

Og så bagefter skrive at der ikke er et E?

(Jeg har ikke lyttet, kun læst jeres “samtale”)
Den er transponeret. Det skrev jeg også.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Undskyld, jeg hørte det som et E! Men prøv med et F – det mangler. Ellers snød det mig nemlig til at høre det som A-mol.
skriver noder

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hvordan kan det være, at du ikke indspiller vha midi keys? Så store og dyre sample biblioteker, som du tegner ind og kører med samme velocity?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

MrBacon skrev:Hvordan kan det være, at du ikke indspiller vha midi keys? Så store og dyre sample biblioteker, som du tegner ind og kører med samme velocity?
På 8Dio's strygere er der kun én velocity, resten styres af Dynamics og Expression. Undtagelsen er Staccato og Pizzicato hvor velocity styrer anslagskraft.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Undskyld, jeg hørte det som et E! Men prøv med et F – det mangler. Ellers snød det mig nemlig til at høre det som A-mol.
Jeg fandt nogle meget grove fejl, som jeg nu har rettet. Jeg har dels indsat det "F" (eller hvad det bliver til, transponeret, men altså en tredje tone i harmonien) du talte om, og rettet flere småfejl. Jeg håber den er der nu.

Link er det samme.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mediumaevum skrev:
På 8Dio's strygere er der kun én velocity.
Undskyld. Men det er helt usandsynligt at der ikke er samplet i velocity layers i dit kontakt instrument.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

mediumaevum skrev:...har nemlig slet ikke indlagt dynamik. Alt kører på dynamics = 0.
mediumaevum skrev:På 8Dio's strygere er der kun én velocity, resten styres af Dynamics og Expression.
Du må simpelthen snart i gang med at programmere CC som en vane – fx ved et mod wheel! Det andet er som kun at skrive en melodi med én tone – du bruger kun 1% af hvad dit bibliotek kan. Det er også tit det, der bliver kommenteret på dine uploads.

og nej: 8Dio har mange velocity layers, de bliver bare ikke trigget ved hjælp af keyboard velocity ved loopede samples. Der bliver der morfet mellem lag ved hjælp af CC. RTFM :)
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Dybest set er det de samme kommentarer igen, igen, igen.......god service:).

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:
mediumaevum skrev:...har nemlig slet ikke indlagt dynamik. Alt kører på dynamics = 0.
mediumaevum skrev:På 8Dio's strygere er der kun én velocity, resten styres af Dynamics og Expression.
Du må simpelthen snart i gang med at programmere CC som en vane – fx ved et mod wheel! Det andet er som kun at skrive en melodi med én tone – du bruger kun 1% af hvad dit bibliotek kan. Det er også tit det, der bliver kommenteret på dine uploads.

og nej: 8Dio har mange velocity layers, de bliver bare ikke trigget ved hjælp af keyboard velocity ved loopede samples. Der bliver der morfet mellem lag ved hjælp af CC. RTFM :)
Det er det med nuancerne. Jeg synes det er svært at vide hvor meget jeg skal gøre ud af programmeringsarbejdet, før det lyder ok, og hvor meget det kan betale sig at gøre ud af det.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er kun dine ører, der kan afgøre det, hvad du finder acceptabelt. Der vil aldrig være en facitliste, som afgør om noget er færdigt - jeg tror ikke, at du vil opleve nogen, som ikke ville kunne blive ved med at finpudse på eget arbejde.
Som en demo til eget brug og fornøjelse er det uden tvivl fint, men du bevæger dig i en genre, hvor du er nødt til at inkludere det menneskelige element - musikerne - for at komme til et professionelt niveau. Dertil skal du så lægge evner som komponist og instrumentator. Selv der vil ingen kunne fortælle dig om det er “godt nok” - det er en tvivl, vi alle lærer at leve med - det eneste der hjælper er en deadline. Eller som de sagde i TV-Avisen tidligere: “Dette er, hvad vi har valgt at bringe”.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

mediumaevum skrev: Jeg synes det er svært at vide hvor meget jeg skal gøre ud af programmeringsarbejdet.
Start med noget. Du kan ikke sige at du har gjort noget programmering, hvis alt CC er på 0. Køb en fader eller tegn kurver ind.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:
mediumaevum skrev: Jeg synes det er svært at vide hvor meget jeg skal gøre ud af programmeringsarbejdet.
Start med noget. Du kan ikke sige at du har gjort noget programmering, hvis alt CC er på 0. Køb en fader eller tegn kurver ind.
Hvad er en fader?

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

mediumaevum skrev:
bryla skrev:
mediumaevum skrev: Jeg synes det er svært at vide hvor meget jeg skal gøre ud af programmeringsarbejdet.
Start med noget. Du kan ikke sige at du har gjort noget programmering, hvis alt CC er på 0. Køb en fader eller tegn kurver ind.
Hvad er en fader?
Det kunne være en controller som PreSonus Faderport så du kan optage automation.

Billede

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Af andet kan der også nævnes JLCooper FadeMaster Pro som, bland andet bruges af JunkieXL og Hans Zimmer. Den er dog rimelig pebret i pris. Ca 7000kr ved Thomann

https://www.thomann.de/dk/jl_cooper_fad ... er_pro.htm

Billede



Kan du opstøve en Behringer BCF2000 er du også fint kørende vil jeg mene

Billede

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har programmeret strygernes Midi CC, lavet rettelser og meget andet.

Se startindlægget, har rettet link.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Der er stadig det meget overdrevne swell på hver strygertone. Tjek om du skal bruge en anden patch eller en anden legato-setting.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Der er stadig det meget overdrevne swell på hver strygertone. Tjek om du skal bruge en anden patch eller en anden legato-setting.
Jeg tror det er biblioteket, kan ikke gøre ret meget ved det. Jeg har også uploadet til youtube og allerede gen-uploadet rettelser og slettet gamle versioner alt for mange gange til at jeg kan rette på det igen (tror mine abonnenter bliver trætte af det).

Vil egentlig gerne have lidt feedback på selve kompositions-delen, så jeg ved hvad jeg kan forbedre i et nyt nummer.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det er jo så en ting du kan ændre til næste gang. Hvad er det for et bibliotek?
skriver noder

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

mediumaevum skrev: Jeg har også uploadet til youtube og allerede gen-uploadet rettelser og slettet gamle versioner alt for mange gange til at jeg kan rette på det igen (tror mine abonnenter bliver trætte af det).
Måske skulle du fokusere mere på kvalitet end kvantitet og vente med at uploade numre til de er "perfekte". Det er trods alt de samme fejl du får af vide igen og igen, uden at du tilsyneladende lærer af det.
mediumaevum skrev: Vil egentlig gerne have lidt feedback på selve kompositions-delen, så jeg ved hvad jeg kan forbedre i et nyt nummer.
Syntes du har fået massere feedback på hvad du kan forbedre, som du måske skulle fokusere på først?

Du bliver aldrig bedre hvis du ukritisk fortsætter med at spytte nummer efter nummer ud, uden at du lærer noget.

Nyt svar