Imac 1 x Core i5 3.4 GHz, RAM 8 GB, med Logic?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Imac 1 x Core i5 3.4 GHz, RAM 8 GB, med Logic?

Indlæg af pede »

Er Imac ME089DK 27 stærk nok til Logic?
1 x Core i5 3.4 GHz
RAM 8 GB
Grafik kort GeForce GTX 775M 2048 MB

Og er der fremtids sikkert? som jeg kan se er den fra 2013 late

Skal desværre have udskiftes min gamle Mac Pro, da det ikke er muligt at opdatere, plug-ins, styre system etc
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er jo svært at sige, det kommer an på størrelsen af dine projekter og plugins.

Den ville være stærkere end de maskiner jeg har til rådighed, men hvis du arbejder med mange virtuelle instrumenter og plugins kan det godt være at det bliver for hårdt for den. Men pga. dens alder er det jo svært at sige hvor fremtidssikker den bliver, Apple kan tage en retning med MacOS eller Logic der gør at maskinen ikke kører som du ønsker, det kan også være at den kører fint mange år frem endnu.

Så det med at rådgive om en maskine er hurtig nok til ens individuelle behov og om den er fremtidssikker er ret tæt på umulig at gøre.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Som tommelfingerregel holder Mac-computere til ca. 7 års macOS opdateringer.

Så sådan ca. et par års updates endnu.

Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Indlæg af pede »

SustainerPlayer skrev:Som tommelfingerregel holder Mac-computere til ca. 7 års macOS opdateringer.

Så sådan ca. et par års updates endnu.
Okay et par år det er sgu ikke meget.
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Indlæg af pede »

Hald skrev:Det er jo svært at sige, det kommer an på størrelsen af dine projekter og plugins.

Den ville være stærkere end de maskiner jeg har til rådighed, men hvis du arbejder med mange virtuelle instrumenter og plugins kan det godt være at det bliver for hårdt for den. Men pga. dens alder er det jo svært at sige hvor fremtidssikker den bliver, Apple kan tage en retning med MacOS eller Logic der gør at maskinen ikke kører som du ønsker, det kan også være at den kører fint mange år frem endnu.

Så det med at rådgive om en maskine er hurtig nok til ens individuelle behov og om den er fremtidssikker er ret tæt på umulig at gøre.
Synes ikke jeg bruger så mange virtuelle instrumenter og plug-ins, men man bruge da en del hen ad vejen, men synes ikke jeg er slem i forhold til hvad jeg har set.
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Den kan nemt trække Logic, men hvis du opgraderer den med en SSD og får den op på 16GB RAM bliver den noget sjovere at danse med.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SSD'en er den besværlige, men hvis du ikke selv har mod på det findes der helt sikkert værksteder der kan gøre det.
Ram opgradering er noget nemmere: https://www.ifixit.com/Guide/iMac+Intel ... ment/20249
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

pede skrev:Okay et par år det er sgu ikke meget.
Well, du kan ikke regne med at det er meget når du er i gang med at købe en ca 5 år gammel computer :)

Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Indlæg af pede »

Hald skrev:Den kan nemt trække Logic, men hvis du opgraderer den med en SSD og får den op på 16GB RAM bliver den noget sjovere at danse med.
SSD disk gør så meget forskel? ved godt opstart bliver hurtigere, men troede ikke det betyd noget i forhold til Logic
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

For mig er spindiske kun til langtidsopbevaring nu, mit liv er for kort til at bruge dem til andet.

SSD giver nyt liv til computere, jeg har monteret det i både Mac og Windows maskiner det sidste års tid, og alle inkl mig selv melder tilbage er at det er som at få en ny computer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Indlæg af pede »

benjisan skrev:
pede skrev:Okay et par år det er sgu ikke meget.
Well, du kan ikke regne med at det er meget når du er i gang med at købe en ca 5 år gammel computer :)
Ja du har ret, men jeg tænker hvis den kører med High Sierra version 10.13.1, hvad er forskellen så på en Late 2016 og late 2013 så?
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

pede skrev:hvad er forskellen så på en Late 2016 og late 2013 så?
Ca 3 års teknologisk udvikling :wink:

Nej, seriøst: Gå ind på https://browser.geekbench.com/mac-benchmarks under multicore -her kan du bl.a. se forskellen i rå power på de to maskiner.

Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Indlæg af pede »

benjisan skrev:
pede skrev:hvad er forskellen så på en Late 2016 og late 2013 så?
Ca 3 års teknologisk udvikling :wink:

Nej, seriøst: Gå ind på https://browser.geekbench.com/mac-benchmarks under multicore -her kan du bl.a. se forskellen i rå power på de to maskiner.
Okay kan se hvad du mener:-)
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Nyt svar