GoPro Hero 7 Black

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

GoPro Hero 7 Black

Indlæg af Holger »

Er blevet meget liderlig efter dette gear, som jeg absolut ikke har brug for.

Erfaringer med Hero 7 (Black)?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Er det kommet i handlen endnu?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Er det kommet i handlen endnu?
Proshop mener de kan skaffe det på 2-3 dage fra fjernlager.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tror lige det er kommet. Det var mere mht at nogle skulle have erfaringer med det allerede. Tror kun det har været i hænderne på influencers.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, det har det nok.

Det jeg har set fra det så sgu vildt ud.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det et vist stadig lidt tåget med info, men her er en uge gammel opsumering:

https://www.trustedreviews.com/news/gop ... am-3551485

Ægte optisk stabilisering kommer vi vist desværre til at vente endu længere på, 4K begrænset til 30 fps

Sensor tilsyneladende genbrug fra den begangne serie

Stadig lidt klodset ift Sonys som jeg har brugt de sidste par år

Gad godt vide om remote og betjening via android er lige så vel-implementeret som i Sonys
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

4K i 60 fps, specs er forkerte i det link.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev:4K i 60 fps, specs er forkerte i det link.
Hmmm, lyder godt, fejlen opsnappede jeg i teksten, skema nederst siger faktisk 60 fps ved 4K :-)

Man skal nok ikke regne med noget af det der er skrevet så

Nogen der ved om dug og kondens stadig er et problem i de nye huse ?

(stort prob tidligere, go-pro udviklede en lappeløsning med nogle fugtsugende indlæg, men noget gylle IMHO, det har jeg bøvlet en del med)
Vedhæftede filer
Screenshot_2018-10-02-07-53-47.png
Screenshot_2018-10-02-07-53-47.png (147.31 KiB) Vist 2752 gange
/Dub

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

En af de sider i England jeg plejer at handle stumper fra har det på laget.

Levering er oftest et par dage. Går ret snapy

https://www.atbshop.co.uk/gopro-action- ... ack-camera

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

Jeg købte for nogle uger siden (da jeg IKKE havde hørt om Hero 7) i stedet for GoPro Sony X3000 pga en video, der sammenlignede med GoPro 5 eller 6. Videoen viste meget bedre billedkvalitet hos X3000

Jeg søgte paa tuben "gopro hero 7 vs sony fdr x3000" og er ved at se GoPro Hero 7 Finally Beats Sony X3000? Better Stabilization!. Der er flere videoer om disse to. Jeg har ikke hørt det hele, men det lyder som om at disse to kameraers videodel er tæt på hinanden. Jeg har primært købt det til min "moto". Men når jeg har lidt erfaringer, skal jeg nok melde mig.
Senest rettet af VideoMichael ons 3. okt 2018 21:14, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har købt det i dag i en kampagnepakke med batterigreb og 32 GB SD kort.

Det ryger direkte til Simon (When Saints Go Machine) og Di Garbi, som skal til Marokko og skyde noget video til et projekt. Så må vi se om det kan tåle hård sol og en tur på motorcykel gennem ørkensand og lidt undervandshalløj.

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

'det' ? henførende stedord, pls be specific. Jeg antager at du med DET mener Hero 7 ?


Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

pris og hvor købte du ?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Dustinhome

Fik det + battery grip + separat 32 GB kort for 2.872 ex. mormor i en bundle.

1-2 dages levering

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

VideoMichael skrev:... pls be specific.
:lol: pls... specific... really.. :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Charmerende look han har.

Jeg har endnu ikke selv fået kameraet, men Hypersmooth ser virkelig effektivt ud.

Ville ønske jeg havde haft det lille sorte svin, da vi var i Østrig på verdens længste længste alpine coaster.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Han er relativt anstrængende ,.. og så den der "stiff upper lip" :roll:

Men mange gode MTB basserede reviews er ude efterhånden, stabiliseringen overrasker posetivt,... det samme gør side-konturrerne gennerelt af det der glider forbi

Oppe i hastighed og mere krævende Enduro-anvendelse er forbedringerne dog mindre, og meget er stadig tilbage at ønske !

Dette er en af de mere "vellykkede" eksempler, der dog så samtidig imponerer lidt med lyden, der er næsten uden vindstøj:



Til sammenligning bruger jeg her det microskopiske Sony HDR-AZ1 ved 1080p/30hz hvor jeg lister lidt rundt i min baghave i lav hastighed
grundet et par glatte halvejs gade-dæk



Jeg har valgt dette eksempel da bevoksning, modlys, og vibrationer er sammenlignelig

Set i den kontekst syntes jeg ikke forbedringen er stor som det måske kunne ønskes, til prisen, samt de 4K/60 Hz taget i betragtning

AZ1 bruger også et elektronisk stabiliserings-system som de meget misvisende kalder "SteadyShot", men som intet har at gøre med deres meget
bedre optiske af slagsen som kendes fra deres DSLR's

GoPro 7 Black er uden tvivl det bedste lige nu, dog mest til moderat brug, træerne vokser IMHO ikke ind i himlen når det stresses som jeg gør

Hvis jeg købte det skulle det mere være fordi den tilsyneladende er markant bedre med lyden

AZ1 er nemligt befriende meget mindre, nemmere at placer, samt der er en også en velfungerende android remote som jeg VED spiller

(Beslægtet tråd: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2 ... ret%C3%B8j )

Men glæder mig til at se flere tests
/Dub

Medlemsavatar
Tirsbæk
Medlem
Indlæg: 173
Sted: Esbjerg, Haderslev, Danmark

Indlæg af Tirsbæk »

Jeg fik mit i sidste uge - i forhold til mit hero 4 black er det meget bedre i low light, som er det jeg har nået at bruge den til. Har ikke haft tid til at prøve det så meget endnu. Tænker der skal laves lidt sjov med ungerne i weekenden, så mon ikke vi får prøvet nogle af de nye funktioner....
Besøg min blog: [url]http://larstirsbak.com/blog/[/url]
Online Mix [url]http://onlinemix.dk/[/url]

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har valgt et Sony HDR-AS 300 med remote. Faldt for billedkvaliteten. Dejligt med et stort udvalg.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvis man bare skal godt fra start med at skyde noget 4K i 60Hz så er der også SJcam SJ8 som man kan finde meget billigt på nettet, jeg har set gode klip og reviews med dem, og der er da også bygget op omkring en fin sensor fra sony

https://actioncamguides.com/sjcam-sj8-pro-full-review/
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »


Første hurtige test med mit nye GoPro.

4:3 format ved en fejl (argh) og YouTube smadrer jo opløsningen, men taget i betragtning af at der er kæmpe hop på vejen og farten er høj, så er det særdeles smooth.

Realtime, altså ikke speedet op.

Klik på tandhjulet og skift til 1080p50 for lidt pænere billede, der bedre viser hvor smooth hyperstabilization er.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Go go Antiloop :banan: :banan: :banan:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

YT stinker ,.. ved ikke med Hero 7 ,.. kunn være sjovt at se råmaterialet

Der er stadig det med at opløsningen ikke giver mening ved hurtig motion som jeg nævnte tidligere

Fornemmer en basis kvalitet sålænge det går langsomt ,.. f.eks, ved enden af indkørsel før der drejes til højre

Men selv i de allerførste sekunder toner husets facade ud af billedet rykvis som på en gammel stumfilm

Kraftige artifacts m.m. i resten af klippet ,.. jeg sidder med en HD skærm og lynhurtigt kabel-net lige nu


Men ellers håndterer mit eget Sony cam i HD tilsyneladende hastighed bedre i skov-klippet ovenover, eller mit klip fra nord-Sverige i den anden tråd

(selvom der selvfølgelig kæmpes med lyset)

Generelt når vi er oppe i hastighed ,.. så vil jeg fokusere på håndtering af omskiffetelig contrast, modlys, osv mere end på 4K versus HD

Rigtig mange action-cams, uanset pris, har også svært ved at håndtere tingene som de "glider forbi" ude i hver side, ting som træer og skov komme hurtigt til at ligne noget tegneserie-agtigt noget der er lavet i vector-grafik :-) (ved ikke hvad det fænomen kaldes)

Og så er der lyden, jeg har noget langhåret tæppe på vej fra kina, så der kan eksperimenteres lidt med nogle custom dead-cats :-)
/Dub

Nyt svar