Beklagelse

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Låst
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Beklagelse

Indlæg af mediumaevum »

Først vil jeg gerne undskylde for, hvis nogen har følt sig "trådt over tæerne" over nogle af mine seneste udtalelser. Det har aldrig været min intention.

Jeg ønsker ikke at være hverken nedladende, eller fordømmende over for nogle.

Jeg er meget tungnem i social-kommunikation, hvorfor mine udtalelser ofte bliver misforstået og jeg misforstår selv en masse af hvad andre siger/skriver til mig.

Jeg har selv brug for regler og rutiner i min hobby med at lave musik og kunst. Uden regler/rutiner falder min verden fra hinanden - det gælder inden for mange andre områder i mit liv også.

Jeg har desværre også en tendens til at projicere mine egne behov over på andre, fordi jeg ikke kan - eller har sværere ved end andre - at sætte mig ind i andres perspektiv. Det er derfor ikke ondt ment, når jeg for eksempel formulerer at der bør være regler i kunst.

Jeg har haft mange gode år på Lydmaskinen, og fået rigtig megen god feedback - konstruktiv kritik som jeg har brug for. Jeg ønsker blot, at det skal fortsætte sådan.

Jeg ved godt jeg ikke selv har været god til at give feedback på andres musik, men det skyldes at jeg ikke har forstand på eksempelvis populærmusik. Derfor vil min feedback og evt. kritiske tilgang være malplaceret.

Jeg har en del huller i min viden om ikke kun musik og kunst, men alt. Det skyldes, at jeg ikke har en uddannelse, fordi jeg ikke kan sidde i en klasse med mange andre elever. Har bla. angst for fremmede mennesker+andre udfordringer. Det gør desværre også, at de råd jeg har fået tidligere med at tage en musikuddannelse, ikke er noget jeg kan bruge, fordi jeg ikke er i stand til at tage en uddannelse - om det så er musik eller hvilket somhelst andet.

Al den "viden" jeg besidder, har jeg fra youtube-kurser, eller købte onlinekurser inden for musik og 3D. Derudover læsestof, men alt sammen noget jeg gør hjemme. Det er den eneste måde jeg kan tilegne mig viden på, desværre. Medmindre det foregår som 1:1-undervisning.

Men viden kan man ikke få ved bare at læse eller se onlinekurser. Viden er noget, man skal spørge ind til, og få vejledning på med uddybende spørgsmål. Jeg har desværre ikke det vildt store sociale netværk, og slet ikke til dén del, og derfor bliver jeg nødt til at bruge onlinefora.

Jeg håber, at I har forståelse for min situation.

Beklager det rod jeg er kommet ud i.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Helt ok du! Det er jo bare sejt at du melder ud. Det gør sikkert også at folk forstår dine indlæg bedre i fremtiden:) Man bestemmer ikke selv hvilke ting man har der svært med eller let ved, så sejt at du melder det ud her.
:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Du kan evt lave en disclamer i din signatur hvor du linker til denne tråd. :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Fuld forståelse og ikke nogen overraskende udmelding, men fedt at du melder det ud, det tager jeg hatten af for.

Personligt har jeg ikke følt mig bedømt eller set ned på, trods dine meget skråsikre holdninger til de emner du bringer op. Jeg håber du har det på samme måde.

Jeg synes bare det er fint med lidt farverige diskussioner.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:Du kan evt lave en disclamer i din signatur hvor du linker til denne tråd. :-)
Done.
Morten B skrev: Personligt har jeg ikke følt mig bedømt eller set ned på, trods dine meget skråsikre holdninger til de emner du bringer op. Jeg håber du har det på samme måde.
Det var godt :)

Jeg er lidt forsigtig med at fortælle sådan noget her pga. jeg er bange for at folk vil dømme mig på mine vanskeligheder og undlade at samarbejde med mig.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg tager "hatten af" for din ærlighed, men har som andre heller ikke følt mig stødt. Jeg er faktisk ret ligeglad hvad din holdning er til den musik jeg laver / og lytter til anno 2019, og den nyere kunst jeg beundrer. Hver sin smag ...

Jeg må også være ærlig og sige, at jeg ikke kommer til at deltage mere i dine indlæg.

God weekend! :)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev: Jeg må også være ærlig og sige, at jeg ikke kommer til at deltage mere i dine indlæg.
Det var så den værste besked at få på et forum som Lydmaskinen. Jeg er virkelig ked af, at jeg har skræmt folk væk.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

mediumaevum skrev:
Rosenfeldt skrev: Jeg må også være ærlig og sige, at jeg ikke kommer til at deltage mere i dine indlæg.
Det var så den værste besked at få på et forum som Lydmaskinen. Jeg er virkelig ked af, at jeg har skræmt folk væk.
Jeg har da også været lettere irriteret over din facon og tænkt "sikke et fjols", selvom jeg ikke selv har debatteret med dig. Men din ærlighed i denne tråd burde give dig en del af respekten tilbage. Jeg fornemmer noget autisme selvom du undgår ordet, jeg beklager hvis JEG hermed har trådt dig over tæerne. Jeg underviser på en efterskole hvor vi altid har en del med større eller mindre grad af ADHD, og sidste år havde jeg to elever med autisme. Skønne elever men som ind imellem foretog sig - og sagde - irrationelle ting. Men der ved man jo på forhånd fra forældre, sagsbehandlere osv hvad man har med at gøre. Så allerede fra første skoledag reagerer man anderledes på deres adfærd end resten af eleverne. Jeg forestiller mig at det giver dig et dilemma, jeg forestiller mig, at du er splittet mellem at give denne information i denne tråd, og så det faktum at du gerne vil behandles som alle andre. Men det er muligt jeg tager fejl...

Prøv at hør, mange af os træder også ved siden af. Jeg gjorde det selv så sent som igår, og måtte også lige sende en undskyldning til vedkommende i en PB. Det er heller ikke alle, der er lige vild med min facon hverken her eller på Facebook og andre sociale medier. Jeg synes det er fedt du kommer ud med det her. Det vil nogle sikkert tænke over i dine fremtidige indlæg. Men må jeg foreslå du i en periode SELV tænker på denne tråd, hver gang du har skrevet et indlæg, men inden du trykker "send" og lige overvejer en ekstra gang. Hvis du lige sænker både parader og dit højre-hook i en periode, så skal folk nu nok stadig ville diskutere med dig, måske også Rosenfeldt.

Op på hesten og god weekend.

kh
/Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Også fuld respekt for udmeldingen herfra - og fuldt forstået. Jeg holder dog også en pause fra dine indlæg, da jeg tror, at det vil være sundt for dig at få nye refleksioner fra andre. jeg har gentaget mig selv for mange gange. Så ny lidt til dig. Alt godt.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Nicolai skrev:
mediumaevum skrev:
Rosenfeldt skrev: Jeg må også være ærlig og sige, at jeg ikke kommer til at deltage mere i dine indlæg.
Det var så den værste besked at få på et forum som Lydmaskinen. Jeg er virkelig ked af, at jeg har skræmt folk væk.
Jeg har da også været lettere irriteret over din facon og tænkt "sikke et fjols", selvom jeg ikke selv har debatteret med dig. Men din ærlighed i denne tråd burde give dig en del af respekten tilbage. Jeg fornemmer noget autisme selvom du undgår ordet, jeg beklager hvis JEG hermed har trådt dig over tæerne. Jeg underviser på en efterskole hvor vi altid har en del med større eller mindre grad af ADHD, og sidste år havde jeg to elever med autisme. Skønne elever men som ind imellem foretog sig - og sagde - irrationelle ting. Men der ved man jo på forhånd fra forældre, sagsbehandlere osv hvad man har med at gøre. Så allerede fra første skoledag reagerer man anderledes på deres adfærd end resten af eleverne. Jeg forestiller mig at det giver dig et dilemma, jeg forestiller mig, at du er splittet mellem at give denne information i denne tråd, og så det faktum at du gerne vil behandles som alle andre. Men det er muligt jeg tager fejl...

Prøv at hør, mange af os træder også ved siden af. Jeg gjorde det selv så sent som igår, og måtte også lige sende en undskyldning til vedkommende i en PB. Det er heller ikke alle, der er lige vild med min facon hverken her eller på Facebook og andre sociale medier. Jeg synes det er fedt du kommer ud med det her. Det vil nogle sikkert tænke over i dine fremtidige indlæg. Men må jeg foreslå du i en periode SELV tænker på denne tråd, hver gang du har skrevet et indlæg, men inden du trykker "send" og lige overvejer en ekstra gang. Hvis du lige sænker både parader og dit højre-hook i en periode, så skal folk nu nok stadig ville diskutere med dig, måske også Rosenfeldt.

Op på hesten og god weekend.

kh
/Nicolai
Hvis min ærlighed kan vinde noget af respekten tilbage, så prøver jeg med lidt mere info:

Jeg undgik ordet autisme/ASF (+ mere), selvom jeg har diagnoser. Det skyldes 2 ting:

* At jeg er bange for at den information får folk til at lange ud efter mig, cutter al kontakt til mig eller det, som er værre.
* At den info bliver tolket som at jeg trækker "offerkortet" med kommentarer i stil med "nå, så du tror du kan slippe afsted med at være ubehøvlet?"

Det er sket før andre steder.

Det kræver virkelig meget af mig at stille mig frem i fuld offentlighed og give den info, så udførlig som den er...

Din idé om at jeg er splittet er 100 % korrekt. Jeg vil gerne behandles som andre debattører med den respekt og det ansvar der følger med. Men jeg bliver samtidig nødt til bukke under for presset, og indrømme at jeg måske har brug for, måske ikke hjælp, men forståelse, bare en smule.
Hjælpen får jeg jo i min dagligdag offline.

Det er naturligvis mit ansvar at tænke mig om inden jeg trykker Send. Men med til historien hører at jeg selv har tænkt meget over hvordan tingene skal siges/formuleres og tror at dette budskab ikke kan misforstås eller ramme folk på anden vis. Dér tager jeg fejl, men det ved jeg ikke før jeg har sendt det og fået kommentarer som indikerer det. Det er lige præcis dét der er mit problem.

Jeg ved ikke hvordan offentligheden vil reagere på den her info...
Må ærligt indrømme, at jeg er møghamrende nervøs for, om jeg modtager vrede kommentarer eller hvad der sker fremover pga. den info.

Faktum er, at min ASF+ griber ind i alt i mit liv, og jeg har siden jeg blev oprettet på Lydmaskinen i 2011 for så vidt muligt undgået eller forsøgt at minimere konfrontationer og andet. Men det holdt desværre ikke i længden. Ved ikke hvor længe du/I har tænkt "sikke et fjols" indtil nu?

Jeg har ligesom alle mulige andre, også et ønske om at bidrage med min kunnen. Det kan ikke blive i samme omfang, stil eller vilkår som andre, men jeg forsøger mit bedste inden for de rammer der er mig muligt. Om en generel info om at jeg har ASF fratager mig mit håb om at få et samarbejde eller andre konktakter kørende, er jeg noget nervøs for. Ikke at mit liv afhænger af det, men at det vil give mig en vis livs-tilfredshed at vide at jeg ikke er værdiløs, trodsalt.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg har nu ikke følt mig stødt. Og håber heller ikke at du har.
Jeg tror flere af os måske finder det lidt bizart at du slet ikke har samme musikopfattelse som de fleste af og.
Og foretrækker musik fra en tid hvor musik og nodesystemet var langt mere simpelt.
Men så er du da også den rigtigt, hvis du vil viderføre musikken fra den tid. Hvis du bare ikke kan lide Vivaldi og Bach. Hvorfor så beskæftige sig med det ?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev:Jeg har nu ikke følt mig stødt. Og håber heller ikke at du har.
Jeg tror flere af os måske finder det lidt bizart at du slet ikke har samme musikopfattelse som de fleste af og.
Og foretrækker musik fra en tid hvor musik og nodesystemet var langt mere simpelt.
Men så er du da også den rigtigt, hvis du vil viderføre musikken fra den tid. Hvis du bare ikke kan lide Vivaldi og Bach. Hvorfor så beskæftige sig med det ?
Jeg har ikke følt mig stødt, jo en enkelt eller to gange men det var i en helt anden sammenhæng.
Jeg synes jeres (især gs-dk) kritik af mine indlæg samt mine numre har været berettiget, ihvertfald et godt stykke hen ad vejen.

Jeg vil være virkelig ked af, hvis den kritik/feedback ophører, for det er den jeg udvikler mig af.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mht “fjols” tanken har jeg først tænkt den i 12-toners debatten.
Du mister ikke noget (hos mig ihvertfald) ved at nævne diagnoser mm. Tværtimod. Jeg synes det er det sejeste du har gjort. Mht “tror du kan slippe afsted med at være ubehøvlet” så forstår jeg godt din tanke. Men den chance mener jeg du er nødt til at tage.

Jeg ville ikke være nervøs for at samarbejde med dig pga dine diagnoser, hvis der var basis, kemien var god og man ville samme retning. Snarere tværtimod. Der er kommet fantastisk musik, kunst og andet kreativt ud af folk i lignende situationer som dig.

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Nicolai skrev: Jeg ville ikke være nervøs for at samarbejde med dig pga dine diagnoser, hvis der var basis, kemien var god og man ville samme retning. Snarere tværtimod. Der er kommet fantastisk musik, kunst og andet kreativt ud af folk i lignende situationer som dig.
Hm... ja, jeg er god til fordybelse, med visse emner.

Hvis jeg én gang er blevet besat af noget, så har jeg svært ved at slippe det igen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nicolai skrev:Du mister ikke noget (hos mig ihvertfald) ved at nævne diagnoser mm. Tværtimod. Jeg synes det er det sejeste du har gjort.
Nicolai skrev:Mht “tror du kan slippe afsted med at være ubehøvlet” så forstår jeg godt din tanke. Men den chance mener jeg du er nødt til at tage
Nicolai skrev:Jeg ville ikke være nervøs for at samarbejde med dig pga dine diagnoser, hvis der var basis, kemien var god og man ville samme retning. Snarere tværtimod. Der er kommet fantastisk musik, kunst og andet kreativt ud af folk i lignende situationer som dig.
+3 Tre gode essenser fra Nicolai her :)

Til OP:

Jeg gider som sagt ikke de her tråde længere, for de kører i ring, nogen af dem utallige gange, det er hovedløs spild af tid for alle parter

Det dyrebareste man kan spilde eller stjæle fra hinanden er tid, for man får den aldrig tilbage


Tiden er istædet inde til at GENLÆSE trådende, læse, og forstå, hvor der er basis for at arbejde videre, eller at droppe / ændre sin vinkel

Dernæst handler det om at VÆLGE, og LEVERE ,... (animation er din stærke side, ikke musik)


Men mest af alt tror jeg det handler om at arbejde på det personlige plan, nedbryde de barierer der står i vejen for at komme videre,...

Kan godt være at du har det sværer end så mange andre, på nogle områder, herunder socialt, men so what ? så må du bare tage ekstra fat !

Det var ikke for sjov jeg foreslog du lejlighedsvis tog til Visby og evt blev en del af det, det er den største begivenhed af slagsen nær DK


Jeg har før udførligt nævnt hvordan jeg selv er introvert, og har arbejdet med sceneskræk, men er kommet videre, så det gider jeg ikke gentage


Når jeg kan komme videre, så kan du i en eller anden grad også,... hvor langt du gider styrer du selv,... brug tiden på det, og ikke endu en tråd


Så tror jeg egentlig ikke den er så meget længere :)
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: Kan godt være at du har det sværer end så mange andre, på nogle områder, herunder socialt, men so what ? så må du bare tage ekstra fat !

Det var ikke for sjov jeg foreslog du lejlighedsvis tog til Visby og evt blev en del af det, det er den største begivenhed af slagsen nær DK
DUBTEMPLE skrev: Når jeg kan komme videre, så kan du i en eller anden grad også,... hvor langt du gider styrer du selv,... brug tiden på det, og ikke endu en tråd


Så tror jeg egentlig ikke den er så meget længere :)
Så enkelt er det ikke. Uden at jeg vil gå i detaljer med mit liv og udfordringer, vil jeg sige, at virkeligheden for mit vedkommende er meget langt fra så enkel som du her stiller det op.

Nu er det tid til at jeg giver et råd:

Lad være med at begå mine fejltagelser og projicere det der virker for dig, over til at det også virker for andre. Måske virker det for de fleste, det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men min situation er markant anderledes.

Og musik vil jeg ikke opgive, selvom det ikke er min stærkeste side.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev:
DUBTEMPLE skrev: Kan godt være at du har det sværer end så mange andre, på nogle områder, herunder socialt, men so what ? så må du bare tage ekstra fat !

Det var ikke for sjov jeg foreslog du lejlighedsvis tog til Visby og evt blev en del af det, det er den største begivenhed af slagsen nær DK
DUBTEMPLE skrev: Når jeg kan komme videre, så kan du i en eller anden grad også,... hvor langt du gider styrer du selv,... brug tiden på det, og ikke endu en tråd


Så tror jeg egentlig ikke den er så meget længere :)
Så enkelt er det ikke. Uden at jeg vil gå i detaljer med mit liv og udfordringer, vil jeg sige, at virkeligheden for mit vedkommende er meget langt fra så enkel som du her stiller det op.

Nu er det tid til at jeg giver et råd:

Lad være med at begå mine fejltagelser og projicere det der virker for dig, over til at det også virker for andre. Måske virker det for de fleste, det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men min situation er markant anderledes.

Og musik vil jeg ikke opgive, selvom det ikke er min stærkeste side.
Delvis enig, min pointe var nok, at hvis noget virkeligt er en "showstopper", så kan man jo ikke andet end at sætte MEST MULIGT ind, lige netop der, uanset hvor meget det går op ad bakke,... alternativet er jo at give slip

Det er jo set før at folk når i mål med ting der nærmest skulle være umulige

Jeg syntes heller ikke du skal opgive musikken, det er oplagt som supplement til animationerne, det var udelukkende ment som at holde focus på det du er bedste til, for ikke at tabe det hele på gulvet,... (noget jeg selv er slem til),....
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Så gjorde jeg det fandeme igen... :(

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev:Så gjorde jeg det fandeme igen... :(
Hvis man krydser klinger, og ikke kan lade være, så må man sikkert bare leve med lidt snitsår her og der :-)

Hvis det er noget der tærrer meget på dig, så bliver redningen måske bare at du bliver træt af politiske diskussioner, og så navigerer ubevidst udenom

Sådan har jeg det i hvertfald selv i stigende grad, måske ender jeg som Christoffer der normalt styrer HELT uden om dem

Tænker på hvor dyrebar ens tid er, og hvad andet man kunne have nået istedet :-)

Go dag !
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Helt ok <3 Jeg har desværre ikke Christoffers evner til bare at ignorere, jeg føler mig helt sikkert ALT for hurtigt trådt over tæerne, og jeg er selv med til at smide benzin på bålet, og så går der altså ild i lortet. Det skal jeg også arbejde med... Som nævnt i den anden tråd fungerer jeg fint med folk med en helt anden poltisk holdning end mig. Men der hvor jeg taber sutten er når der kommer de der typiske generaliseringer, og det er typisk noget med at man er et elendigt menneske fordi man stemmer på V eller at man partout er glødende og usympatisk racist fordi man er tilhænger af grænsebommen eller stemmer på DF. Men jeg er også helt bevidst om, at jeg i modangrebet kan blive ligeså generaliserende: EL = kommunisme og Nordkorea og den slags... Og der kan jeg godt mærke min "øje for øje, tand for tand" holdning indimellem skinner mere igennem end jeg bryder mig om, jvn.fr snakken om dødstraf forleden dag... Anyway.

Din beskrivelse af dig selv passer 100% på et par af mine elever. Og der er jo især to diagnoser, der umiddelbart popper op i mit hoved, jeg vil dog undlade at skrive dem her. Men jeg sidder alligevel og småsmiler lidt af, at netop DU råber op om udbredte psykiske lidelser blandt de partier du opponerer imod. Jeg håber inderligt her du kunne se mit glimt i øjet og tager imod det ligeledes med smil på læben og en portion selvironi :)

Nå, skal vi så ikke komme videre med dagens musik-programmering?
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

mediumaevum skrev: Jeg er meget tungnem i social-kommunikation, hvorfor mine udtalelser ofte bliver misforstået og jeg misforstår selv en masse af hvad andre siger/skriver til mig.
Med ovenstående i mente må anbefalingen være at styre udenom brandfarlige emner som f.eks. religion, politik (og evt. PC vs MAC....) - og så måske bare bruge dette forum til at blive klogere på lyd.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Du skal ikke undskylde for din mening. Det skal Trump heller ikke. Eller Paludan. ALLE har ret til at ytre deres meninger (ikke at jeg sammenligner dig med de 2).

Du skal heller ikke være så bange for ikke at please alle. Hvor kedelig ville Verden ikke være, hvis alle mente og sagde de samme ting?

Når du har en mening og ytrer den på et offentligt forum, vil der være mennesker med den modsatte mening, der vil forsvare deres holdninger. Om det er politik, mac/pc diskussion, om den og den stil kan kaldes "musik", eller om det er etisk korrekt at Anders And og Rip, Rap og Rup spiser and spiller ingen rolle. Folk har en mening - og de serverer den gerne lidt hårdt på skrift. Det er sjældent sådan folk kommunikerer i den virkelige Verden.

Din mening kan fortsat være korrekt, selvom der er andre, der har en anden mening.

I stedet for at tænke de negative tanker om hvad andre mennesker syntes om dig (honestly - kommer du alligevel til at møde nogle af dem/os i virkeligheden på noget tidspunkt?) - så prøv i stedet at tænke, om du virkelig tror, at folk gider bruge tid på en person, der intet siger dem. Det tror jeg sjældent, at folk gider - så at folk rent faktisk svarer og deltager i dine tråde, skal du tage som en kompliment. Også selvom deres holdning er helt modsat din.

/Fra en der gerne pisser folk af i tide og utide ;)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

MrBacon skrev: Folk har en mening - og de serverer den gerne lidt hårdt på skrift. Det er sjældent sådan folk kommunikerer i den virkelige Verden.
*snip*
(honestly - kommer du alligevel til at møde nogle af dem/os i virkeligheden på noget tidspunkt?)
Tjek diverse fora og grupper/sites på Facebook. Generelt er tonen utålelig og folk bliver nogle satans karle på skrift bag et tastatur eller med en ipad i sofaen. Se diverse sites for noget der ellers lyder så fredeligt som lystfiskere(!) Eller biler... "Mac vs PC" er vand ved siden af "Audi vs BMW"!! Her til nytår faldt jeg over flere lokale tråde hvor folk med hunde opponerer imod fyrværkeri, og det stikker helt af....

Når man møder folk i virkeligheden plejer det at være meget hyggeligere, og grillfesten hos Holger er ingen undtagelse. Men helt overordnet er tonen på Lydmaskinen så godt som altid sober og pæn når man sammenligner med andre steder.

kh
/Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

MrBacon skrev:/Fra en der gerne pisser folk af i tide og utide ;)
:lol: :thumbup:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Kære mediumaevum

Jeg vil starte med at sige at ude på FaceBook sviner de hinanden så meget til, så du lyder som en søndagsskolepræst til sammenligning.
Og de er ikke autister. (joke)

For mig at se har du ikke trukket offerkortet, men blot kommet med en undskyldning. Tænk hvis alle turde det.
Jeg mener som dig at alle har lige ret til at deltage i vores samfund, efter bedste formåen. Det betyder så ikke at samfundet
skal indrette sig efter den laveste fællesnævner (undskyld udtrykket), men jeg tror du forstår hvad jeg mener, vi vil finde et leje
hvor alle kan være med.
Jeg mener faktisk at du selv har udtalt noget lignende.
Når vi så kommer til den personlige del af deltagelsen, kan du jo ikke gøre andet end at deltage med dit verdenssyn, det er jo det vi
andre gør.

Jeg vil ikke begynde på en social belæring om hvad du ikke skal gøre. Jeg kan kun påpege det du har skrevet, men det giver ingen
mening, hvis det ender med at du skal ha´ en facitliste i opførsel liggende, hver gang du poster, så bliver det ikke dig/dit individ længere.
Så kunne vi ligeså godt bo i NordKorea (bortset fra et par detaljer)

Jeg er på ingen måde blevet stødt af det du har skrevet, men nu kender jeg dig jo osse.
Mit kendskab til autisme kommer dels fra min kones job, med mennesker, gennem mange år, nogle af årene med autister.
Mit største kendskab kommer fra vores to bedste venner, som har 2 døtre på 16 og 19, begge autister.
Så jeg ved at det er en situation man ikke kan træne sig ud af, eller blive bedre til.

Jeg tror at det bedste du har gjort nu er, at fortælle alle andre om dig selv. Så må de vurdere om de fortsat vil debattere med dig.
Det gode ved det du har gjort er at udbrede kendskab til autisme, så folk ved hvad de har med at gøre.

Du kan roligt regne med mig i debatter fremover. Jeg bliver ikke pisset af, og jeg kan osse godt selv li´ at provokere. :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Låst