Vrøvl. Vrøvleord på dårligt engelsk. Nu med lyrikvideo.

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: NOИCOMMITTAL - Does It Matter? (10. udgivelses jubilæum)

Indlæg af SustainerPlayer »

Så nåede jeg til et lille jubilæum - 10. udgivelse.

Denne gang et lidt mere dystert nummer, der måske - forhåbenligt - kan forstås på flere måder.
Den overdrevne måde at synge på i versene er tilsigtet - skal virke som "under indflydelse". :-P
Videoen var heldigvis lidt nemmere at lave denne gang, da jeg generelt bare skulle se grim ud. Og det er jeg født til! :-D

Som altid - alle kommentarer om alt - er velkomne! :)

Noncommittal - Does It Matter?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Godt gået. Jeg ville sgu ønske jeg kunne tage mig sammen til et lignede projekt

Jeg lytter senere

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SustainerPlayer skrev:
AnotherDan skrev:
SustainerPlayer skrev: Hej Dan. Long time no see.

Håber det går godt. Får du tid til lidt musik eller går det hele op i firma, famile og hus? :)
Ja tiden fræser afsted, og du har helt ret... Musikken står stille i øjeblikket... men der bliver lavet et lille hjemmestudie i kælderen når der er styr på udluftning og varmen...

Er du på skype Hans?

Nu når Google Talk forsvandt fra overfladen så misser man jo hvad der sker, og min aktivitet herinde er fornærmerende lille...
Har lige smidt dig en PB. :)
Kom lige i tanke om, at jeg jo er på Hangouts - det er vel Google Talks afløser? - Jeg er der nu kun fordi, det er der min mor huserer :-D

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Tillykke med jubilæet :party:

Godt gået ! Og en lækker oplevelse som det plejer .

Er stadig helt vild med din vokal. Det er en fed stil du køre.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jenkins skrev:Tillykke med jubilæet :party:

Godt gået ! Og en lækker oplevelse som det plejer .

Er stadig helt vild med din vokal. Det er en fed stil du køre.
Tak Bjørn :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Måske den skulle have været i glædestråden - men nu kommer den her.

Har lige uploaded juli måneds udgivelse til Distrokid og Youtube. Inspireret af Christoffer har jeg et regneark, som holder styr på min "pipeline" af udgivelser :lol:

Som man kan se, så er også oktober måneds udgivelse helt færdig.

Nå - ja - og så kan man se, hvad der er på vej de kommende måneder. 8-)
Skærmbillede 2019-02-28 kl. 15.50.07.png
Skærmbillede 2019-02-28 kl. 15.50.07.png (133.84 KiB) Vist 1251 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Heh, dejligt at kunne inspirere.
Og gid jeg var et halvt år forud... :-D

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Respekt. Det er vildt så produktiv og struktureret du er.

Tør man gætte på at der er en Depeche cover på vej? :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tak. Man kan sige, at det at være struktureret har hjulpet betydeligt på det produktive. Ellers kan man hurtig blive "kunstnerisk" og ikke rigtig fået gjort noget ved det.

Ja - marts måned bliver cover måned. Og man kan jo ligesågodt kaste sig ud på dybt vand og gå guderne i bedene. :)

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Ja, for mig går det langsomt.....meget langsomt..men jeg tror ikke det er fordi jeg er kunstnerisk :) Tror dog også jeg har fundet et pace der passer mig. Fint det går langsomt så længe det går fremad og man får afsluttet noget.

Glæder mig til at høre det - jeg har selv været der. Fedt nummer.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

JesperS skrev:Ja, for mig går det langsomt.....meget langsomt..men jeg tror ikke det er fordi jeg er kunstnerisk :) Tror dog også jeg har fundet et pace der passer mig. Fint det går langsomt så længe det går fremad og man får afsluttet noget.
Absolut. Det skal heller ikke misforstås. Hastigheden pt. er også et produkt af andre omstændigheder, der ikke varer ved. Og enig, så længe det går frem og der bliver lukket noget undervejs!
JesperS skrev:Glæder mig til at høre det - jeg har selv været der. Fedt nummer.
Dit/jeres cover er jo helt legendarisk! Glæder mig også til at høre nyt fra dig. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så blev det min tur til at stikke hovedet ind i gabet på den præmenstruelle løve, vi kalder cover-versioner.

Det er ikke noget, jeg har dyrket meget - og denne kom også til verden ved lidt af et tilfælde. Det var egenligt da jeg havde skiftet fra Cubase og til Presonus Studio One - og jeg lige skulle sidde og lege med de forskellige nye funktioner mm - så valgte jeg Photographic, da det i grundformen jo er et rimeligt enkelt nummer at gå til.

Det har så med tiden udviklet sig og jeg fik en ide med guitarlyd mm - så har jeg en gang i mellem pillet lidt i det, indtil det nåede det stadie, hvor jeg tænkte at nu skulle det sparkes videre.

Depeche Mode og Vince Clarke er mine guder - og det har også lykkedes mig at flette en reference til Alison Moyet ind undervejs :-P

Nå - nok snak:



Og bare giv mig jeres mening råt for usødet! :)

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Fedt, fedt - det er også et nummer der trygler om at man spiller lidt spade til det.

Og velkommen til DM cover klubben. Håber du er klar til at møde folkets vrede på Tuben :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tak!

Rabiate DM fans fandtes også før internettet. Jeg tror nu ikke min beskedne abonnementskreds vil lave den store shitstorm :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Overraskende nok så der kommet en masse positive kommentarer fra "guitaristmiljøet" - som nok er det jeg færdes mest i. :)

In the other news, så har jeg fået færdiggjort numre og videoer frem til og med oktober.
Skærmbillede 2019-03-23 kl. 18.56.15.png
Skærmbillede 2019-03-23 kl. 18.56.15.png (183.05 KiB) Vist 1155 gange
12 og 13 er af en eller anden grund byttet rundt ... det må være en glitch hos Youtube.

Rart at være foran.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Dm styrer - god cover

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

derermusikanten000 skrev:Dm styrer - god cover
Helt enig 8-) - og mange tak. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så blev det april måned.

Jeg prøver i alle mine numre at ... referere ... eller planke :-D ... nogle ting fra (for mig) kendte musikstykker. Det være sig både i tekst og musik, hvis det kan lade sig gøre. Og det er ikke bare akkordgangen (som der i denne sang også er planket) ... men et tema, riff, opgang eller lignende.

Det er for mig en vigtigt musikalsk ting, der specielt i denne tid bliver misforstået - mest af ikke-musikere - som værende uoriginalt eller ligefrem plagiat. Men musikhistorien er jo netop fyldt med den slags - man bygger videre på noget eller bruger det i anden sammenhæng. Jeg har forsøgt at gøre en dyd ud af det.

Nogle gange glemmer jeg så, hvad det er - og hvis jeg arbejder videre på nummeret efter lang tid, kan der sagtens snige sig flere af den slags ting med.

Jeg vil normalt ikke afsløre, hvad og hvilke ting det er - det må man lytte sig til. Men i denne måned er der point til dem, der kan gætte eksakt hvilket nummer, der er lånt både akkordgang og noget tema mm. fra.

Når man kender mine idoler er det nok ikke så svært.

Noget helt andet ved dette nummer er brugen af Soundtoys Tremolator https://www.soundtoys.com/product/tremolator/ på guitaren, som efterhånden sniger sig ind på mange af mine sange. Det er vist ved at blive en del af "min sound". :-P

Noncommittal - No Regrets

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Depeche Mode - "Stripped"

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Raoul : full point :dollargrin:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Samtidig med at sirenerne advarede om en forstående katastrofe, så "udkom" denne måneds nummer :dollargrin:

Det er noget af en afstikker fra min normale genre. Og jeg var længe i tvivl om "det passede". Det er jeg sådan set stadigvæk.
Men det blev gjort færdigt i en periode med kulde og snevejr - og dengang varslede det - om ikke andet - noget om sommer og sol.

Synthpopreggae? I don't know ... Der er i hvert fald en kende backbeat på det hele - og den der berømte patch fra D-50 :-P :roll:

Noncommittal - To The Beat Of Your Heart

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

En lille surprise-release til weekenden.

NO?COMMITTAL [feat. Karen and Amelie] - Fade To Grey [Visage cover]


Efter lidt rod med aggregatorer mm, så er den nu ude på de vanlige streamnigtjenester. :)
Senest rettet af SustainerPlayer lør 29. jun 2019 12:18, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

I ly af valgdag, grundlovsdag, Mac Pro-krænkede osv er det så også blevet den første onsdag i måneden, hvilket typisk betyder endnu et udspil fra undertegnede.

Denne gang er vi - efter et par genremæssige afstikkere mere tilbage på sporet med sommerlig glad-i-låget-melankolsk synthtossepop.

Noncommittal - Getting Cozy

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

NO?COMMITTAL [feat. Karen and Amelie] - Fade To Grey [Visage cover]


Efter lidt rod med aggregatorer mm, så er den nu ude på de vanlige streamingtjenester. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

En loop-agtig slow techno-esque sekvens. Klaver, wanna-be strygere og elektrisk guitar og en "du-har-da-vist-set-for-mange-Anton Corbijn-videoer"-video.

Så skulle den være oversolgt :dollargrin:

Noncommittal - Last Ray Of The Sun

Nyt svar