Michael Jackson banned from BBC

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det tager overhånd.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Stupiditeten når nye højder.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Vanvid. Lige mange hvor mange børn han har raget på, har han stadig lavet noget af verdens mest populære musik. Skil dog tingene ad.
Er nazikunst forfærdeligt fordi det var malet af nazister?
Gisp mand. Jeg er træt af verdenen for tiden med alt det her politiske korrekthed.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

the19thbear skrev:Vanvid. Lige mange hvor mange børn han har raget på, har han stadig lavet noget af verdens mest populære musik. Skil dog tingene ad.
Er nazikunst forfærdeligt fordi det var malet af nazister?
Gisp mand. Jeg er træt af verdenen for tiden med alt det her politiske korrekthed.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er der ikke forskel på at være politisk korrekt og tage afstand fra pædofile?
Var det heller ikke ok, at Cosby fik frataget sine priser, da han blev dømt for drugrapes en masse? Skulle man også bare skelne skuespilleren fra voldtægtsforbryderen? Hvad med 6ix9ne? Xxxtentacion? Chris Brown? Jussie Smollett? R. Kelly? Peter Madsen?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hvad hvis man finder ud af at Beethoven, H.C.Andersen, Niels Bohr [indsæt selv flere] har pillet på børn?

Skal vi udrydde deres musik, historier, videnskab osv?

Hvad med den katolske kirke? De har et massivt problem - skal alle katolikker konvertere til en anden religion eller blive ateister?

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

SustainerPlayer skrev:skal alle katolikker konvertere til en anden religion eller blive ateister?
Det ville da være dejligt :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

SustainerPlayer skrev:Hvad med den katolske kirke? De har et massivt problem - skal alle katolikker konvertere til en anden religion eller blive ateister?
Jeg er i tvivl, når det kommer til selve trådens hovedspørgsmål; om man kan skille en kunstner fra hans/hendes gerninger udover det kunstneriske virke. Men jeg gør opmærksom på, at din sammenligning her ikke holder. Skulle man sammenligne på denne måde, så skulle det være på spørgsmålet om man skal tage afstand fra al musik, fordi Michael Jackson er mistænkt for pædofili. Eller om man skal tage afstand fra alle sitcoms, fordi Bill Cosby er mistænkt for drugrape.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

david mondrup skrev: Jeg er i tvivl, når det kommer til selve trådens hovedspørgsmål; om man kan skille en kunstner fra hans/hendes gerninger udover det kunstneriske virke. Men jeg gør opmærksom på, at din sammenligning her ikke holder. Skulle man sammenligne på denne måde, så skulle det være på spørgsmålet om man skal tage afstand fra al musik, fordi Michael Jackson er mistænkt for pædofili. Eller om man skal tage afstand fra alle sitcoms, fordi Bill Cosby er mistænkt for drugrape.
Præcist. Min pointe er netop bare, hvor skal vi trække grænsen? Og hvor skal grænsen så gå ifht. forbrydelsens karakter?
Det er jo lidt som debatten om Riskjær i Folketinget ...

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Men skulle man lave den sammenligning du laver, så burde den snarere hedde om en præst der er mistænkt og/eller dømt for pædofili stadig kan være en god præst. Ikke om hele religionen burde konvertere.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

david mondrup skrev:Men skulle man lave den sammenligning du laver, så burde den snarere hedde om en præst der er mistænkt og/eller dømt for pædofili stadig kan være en god præst. Ikke om hele religionen burde konvertere.
Du fokuserer meget på at sammenligningen skal være 1:1. Det er ikke den præmis, jeg er ude i.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

SustainerPlayer skrev:
david mondrup skrev:Men skulle man lave den sammenligning du laver, så burde den snarere hedde om en præst der er mistænkt og/eller dømt for pædofili stadig kan være en god præst. Ikke om hele religionen burde konvertere.
Du fokuserer meget på at sammenligningen skal være 1:1. Det er ikke den præmis, jeg er ude i.
Nej, det er også et sidespor - sorry. Jeg synes bare det er vigtigt at bevare proportionerne. Der er for megen generalisering i debatten som sådan pt., især når det handler om religioner og deres tilhængere, og det kæmper jeg imod.

Tilbage til emnet ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

SustainerPlayer skrev:Hvad hvis man finder ud af at Beethoven, H.C.Andersen, Niels Bohr [indsæt selv flere] har pillet på børn?

Skal vi udrydde deres musik, historier, videnskab osv?

Hvad med den katolske kirke? De har et massivt problem - skal alle katolikker konvertere til en anden religion eller blive ateister?
Og Richard Wagner var antisemit.
havde Michael Jackson været i live, havde jeg forstået beslutningen, hvis beskyldningerne er sande.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kimex skrev:
SustainerPlayer skrev:Hvad hvis man finder ud af at Beethoven, H.C.Andersen, Niels Bohr [indsæt selv flere] har pillet på børn?

Skal vi udrydde deres musik, historier, videnskab osv?

Hvad med den katolske kirke? De har et massivt problem - skal alle katolikker konvertere til en anden religion eller blive ateister?
Og Richard Wagner var antisemit.
havde Michael Jackson været i live, havde jeg forstået beslutningen, hvis beskyldningerne er sande.
Ok - så vedkommendes død er et vigtigt parameter?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:
Kimex skrev: Og Richard Wagner var antisemit.
havde Michael Jackson været i live, havde jeg forstået beslutningen, hvis beskyldningerne er sande.
Ok - så vedkommendes død er et vigtigt parameter?
Godt spørgsmål

En noget ejendommelig (kort)slutning at vedkommendes status død/levende skulle være vigtig IMHO
Senest rettet af DUBTEMPLE søn 3. mar 2019 19:16, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

SustainerPlayer skrev:
Kimex skrev:
SustainerPlayer skrev:Hvad hvis man finder ud af at Beethoven, H.C.Andersen, Niels Bohr [indsæt selv flere] har pillet på børn?

Skal vi udrydde deres musik, historier, videnskab osv?

Hvad med den katolske kirke? De har et massivt problem - skal alle katolikker konvertere til en anden religion eller blive ateister?
Og Richard Wagner var antisemit.
havde Michael Jackson været i live, havde jeg forstået beslutningen, hvis beskyldningerne er sande.
Ok - så vedkommendes død er et vigtigt parameter?
Ja jeg syntes det gør en forskel. Ingen ønsker at promovere en pædofil og der med, hele tiden skulle forsvare sit valg.
Er personen historie er det en anden sag.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så er det bare eftermælet der arbejdes med

Personen og hans gerninger er de samme
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg er oprigtigt talt forfærdet over folk overhovedet får lov at køre rundt i deres VW'er i dag.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Michael Jackson er aldrig blevet dømt for pædofili.

Faktum.

Har han gjort det, måske? Men hele den tendens hvor man straffer folk der ikke er blevet dømt er godt nok gak gak. Det samme gælder Kevin Spacey.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

bredal187 skrev:Michael Jackson er aldrig blevet dømt for pædofili.

Faktum.

Har han gjort det, måske? Men hele den tendens hvor man straffer folk der ikke er blevet dømt er godt nok gak gak. Det samme gælder Kevin Spacey.
Enig

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvad der, gennem tiden, har gjort mig mest i tvivl om selve skylds-spørgsmålet er det syge rets-system

Der lægges jo rask væk sag an, eller trues, hvis der er bare en tøddel af en chance for at platte en der har mange penge, ren afpresning

De syge sager om fabrikanter der sagsøges efter at børn har slugt et batteri, osv, osv,...

Da jeg først så anklagerne tænkte jeg udelukkende "platugler", (men det gjorde jeg også med Cosby i starten)


Men dem der står frem nu, mod MJ, har de i det hele taget udsigt til økonomisk vinding ?

(deres troværdigheden er jo størst hvis de ikke har nogen interesser i den retning)
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Skil dog tingene ad.
Jeg synes den her rammer sømmet på hovedet.

Jeg kan godt lide hans musik.
Jeg kan sikkert ikke lide ham som person.

De to ting udelukker vel ikke hinanden?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

bredal187 skrev:Men hele den tendens hvor man straffer folk der ikke er blevet dømt er godt nok gak gak. Det samme gælder Kevin Spacey.
En anden kunstner - Hitler - er heller aldrig blevet dømt.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

MrBacon skrev:
bredal187 skrev:Men hele den tendens hvor man straffer folk der ikke er blevet dømt er godt nok gak gak. Det samme gælder Kevin Spacey.
En anden kunstner - Hitler - er heller aldrig blevet dømt.
Han dømte sig selv til døden, for han vidste godt hvad han havde gjort og havde man haft mulighed for at dømme ham var det alligevel sket.

Men godt forsøg. Hitler-kortet skal bruges hvis man øjner en mulighed.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nu handlede det her primært om BBC's move

Når man giver en person, eller dennes eftermæle, exposure i et medie, så "pudser" man denne stjerne, alene i kraft af exponeringen, og gør pedestalen de sidder på en tand højere for hver gang men giver dem en eksponering, f.eks. i form af et airplay

Selvfølgelig er vi som person ansvarlige for vores egne handlinger, og forbundet med disse, på godt og på ondt,..

Nej, hverken Hitler elle MJ blev dømt, og omvendt, en dom behøver jo heller ikke være retfærdig eller sand, uanset hvem der dømmer,..

Så f*ck hvad et eller andet system har dømt, eller ej, det kan være lige forkert, eller rigtigt,..

I sidste ende må vi hver især (be)dømme, fra sag til sag, hvad vi tror og mener, uanset hvad andre gør, eller hvad domme der er faldet, eller ej

Det her handler vel om at BBC har bedømt, at vidnesbyrdet mod MJ nu efterhånden, med de seneste udmeldinger, er blevet så voldsomt, så nu "rækker det",.... og,..... at så klam en fætter IKKE hører hjemme på deres kanal.

Så er den ikke længere, det er DERES kanal, og DE har fundet MJ uværdig til at blive spillet der fremover

Andre er fri til at mene noget andet :-)
/Dub

Nyt svar