Den store X-factor afstemning!

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Er X-factor noget dødssygt reality tv ?

Afstemning sluttede man 8. apr 2019 13:25

Ja
9
25%
Nej
3
8%
Der er enkelte ægte talenter
7
19%
Jeg er ligeglad, jeg ser det ikke
17
47%
 
Afgivne stemmer: 36
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Den store X-factor afstemning!

Indlæg af SIDwave »

Kritikken og reality dramaet kører for fuld udblæsning på Facebook og BT, Ekstrabladet.
Trådene ser meget negative ud...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg ser det ikke, da vi ikke har TV2 ud over i TdF-perioden.

Jeg vidste godt, at det var flyttet over på TV2 - men har faktisk ikke set eller lagt mærke til nogen omtale.

Men Facebook, Ekstrabladet osv ... er det ikke bare der had og negativitet er i højsædet? Så kan det undre?

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

SustainerPlayer skrev: Men Facebook, Ekstrabladet osv ... er det ikke bare der had og negativitet er i højsædet? Så kan det undre?
det er jo ligesom fordi der er en masse drama. dommer der flipper ud, lydproblemer (igen igen) osv.
nu har ankerstjerne jokket i spinaten og alle ved nu at han er en idiot ligesom blachman var i starten :)
blachman er blevet klogere og opfører sig mere rimeligt efterhånden.. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SIDwave skrev: det er jo ligesom fordi der er en masse drama. dommer der flipper ud, lydproblemer (igen igen) osv.
nu har ankerstjerne jokket i spinaten og alle ved nu at han er en idiot ligesom blachman var i starten :)
blachman er blevet klogere og opfører sig mere rimeligt efterhånden.. :)
Det er jo scriptet og manipuleret til netop at fremstå sådan. Folk skal have følelserne i kog for at fastholde interessen. De færreste ser det jo for musikkens skyld.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg vil bare glæde mig over, det er flyttet over på TV2, så kommer det ikke i vejen for noget andet jeg ville have set

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Jeg vil bare glæde mig over, det er flyttet over på TV2, så kommer det ikke i vejen for noget andet jeg ville have set

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Jeg er enig i, at den type programmer hører sig til på ikke licensfinanserede kanaler. Så de er ikke helt i hus endnu.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg er enig i, at den type programmer hører sig til på ikke licensfinanserede kanaler. Så de er ikke helt i hus endnu.
Ligesom sport og Melodi Grand prix :)

Jeg syntes X-faktor har sin berettigelse . Der er dygtige talenter imellem deltagerne, som kan få en start.
Derimod ser jeg ikke Melodi Grand Prix, som jeg finder fuldstændigt ligegyldigt. Og er blevet så politisk at ideen med det er gået tabt.
Jeg undrede mig faktisk over at så mange her på LM så Melodi grand Prix.
Der lægges, imø. et langt højere niveau i X-Faktor.

I starten spekulerede man i at gøre, ikke så dygtige deltager, til grin Det var usmageligt og usympatisk. Det er de heldigvis gået væk fra.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Feltet af deltagere er desværre meget dårligere end i mange år. Selv om det er et koncept TV, så er det som om, at alt starter forfra. TV2 der virkelig har problemer med teknik og diverse udfald - deltagere, der ikke leverer - og et råbende dommerkor. Bandet er heldigvis stadig super godt - og det får deltagerne til at fremstå endnu svagere, da de slet ikke kan leve op til orkestre og arrangementernes format. Nu har jeg set nogle af de amerikanske og engelske sæsoner og det er tankevækkende, hvor langt bagud vi er med at få talenter frem. Jeg slukker ikke - men vælger at se programmet (når jeg har tid) - men skuffet i år.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

gs-dk skrev:Feltet af deltagere er desværre meget dårligere end i mange år. Selv om det er et koncept TV, så er det som om, at alt starter forfra. TV2 der virkelig har problemer med teknik og diverse udfald - deltagere, der ikke leverer - og et råbende dommerkor. Bandet er heldigvis stadig super godt - og det får deltagerne til at fremstå endnu svagere, da de slet ikke kan leve op til orkestre og arrangementernes format. Nu har jeg set nogle af de amerikanske og engelske sæsoner og det er tankevækkende, hvor langt bagud vi er med at få talenter frem. Jeg slukker ikke - men vælger at se programmet (når jeg har tid) - men skuffet i år.
Jeg er sådan set, enig, men jeg syntes at både Benjamin og Live er meget talentfulde. Trods deres unge alder.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Benjamin kan jeg følge dig i - men hun er bare for langt væk for mig hvad angår intonation og udtryk. Jeg savner nærmest noget pitch-correction:).

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Ja, men hun var indlevelse og sjæl. Jeg har set mange dygtige og skolede sangere i programmet, som bare ikke når ud. Jeg synger selv dårligt, men det kan irritere mig når sangerne jeg øver med fokusere for meget på det tekniske i stedet for at fortælle historien og leve sig ind i teksten.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

SIDwave skrev:
SustainerPlayer skrev: Men Facebook, Ekstrabladet osv ... er det ikke bare der had og negativitet er i højsædet? Så kan det undre?
det er jo ligesom fordi der er en masse drama. dommer der flipper ud, lydproblemer (igen igen) osv.
nu har ankerstjerne jokket i spinaten og alle ved nu at han er en idiot ligesom blachman var i starten :)
blachman er blevet klogere og opfører sig mere rimeligt efterhånden.. :)
Al den furore er gået henover hovedet på mig. Jeg så også programmet igår. Hvad er folk sure på ankerstjerne over?

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Når musikere snakker mere end de spiller, så står jeg af.. fatter ikke at det har kørt så længe.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Er det ikke mest mennesker, der ikke ser det, der udtaler sig negativt om det? Som i tråden her? Hvorfor bruge energi på noget, der ikke interesserer en?

TV2 må vise hvad de har lyst til - der går ingen licenskroner til andet end til tv2 regionerne mig bekendt. Det er vel ikke dem, der laver x-factor?

Syntes det er et fint format, selvom deltagerne er lidt kedelige for mig i år.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

SustainerPlayer skrev:
SIDwave skrev: det er jo ligesom fordi der er en masse drama. dommer der flipper ud, lydproblemer (igen igen) osv.
nu har ankerstjerne jokket i spinaten og alle ved nu at han er en idiot ligesom blachman var i starten :)
blachman er blevet klogere og opfører sig mere rimeligt efterhånden.. :)
Det er jo scriptet og manipuleret til netop at fremstå sådan. Folk skal have følelserne i kog for at fastholde interessen. De færreste ser det jo for musikkens skyld.
Ja, det er lidt ligesom "Dollars" i 1988.... man venter bare på at Alexis laver endnu et stunt! :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

MrBacon skrev:Er det ikke mest mennesker, der ikke ser det, der udtaler sig negativt om det? Som i tråden her? Hvorfor bruge energi på noget, der ikke interesserer en?
nej, dem der raser på facebook ser det.

jeg har lavet denne poll fordi jeg tænkte, gad vide hvor mange lydmaskinister der ser det ?
selv ser jeg det, mens jeg sidder ved computeren og laver noget andet :)

faktisk er det generelt sådan med det gammeldags tv, at jeg sidder ved computeren og laver alt muligt, mens tv kører som ligegyldighed ved siden af, og jeg af og til lige kigger.. :) på den måde kan jeg følge med i dårlige programmer på tv2, mens jeg arbejder løs i mit halløj :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg plejede at være trofast seer, men har ikke fulgt ordentligt med de sidste par år.

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Ja, det er da dødssygt reality-tv, og derfor ser jeg det da osse kun hos frisøren! :wink:

Jeg nægter at skamme mig over at se det!

“Guilty pleasure”? Tja? Hvorfor dømme?

Det er jo bare underholdning, og det er da helt op til en selv, hvor meget man “går med på den”! (Lidt a la FB? :wink: )

Hvad er god smag, hvad er dårlig, og hvem bestemmer!

(Jeg spiser osse kinakål og rucola :roll: når jeg har lyst, selvom det er kikset og umoderne og der bliver grinet af det! )

Jeg kan ikke rigtig blive klog på trangen til at “putte ting i kasser”! Musikgenrer, politik, smag, fortsæt selv!

“Blachman for President!” 8-) :-D

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Nu fik jeg mig endelig taget sammen til at se det...
Var der lydproblemer igen? dem hørte jeg ikke, men jeg gik så også og lavede mad noget af tiden... Det jeg hørte lød faktisk rigtig godt synes jeg.

Men, jeg må sige jeg ikke fatter at fok synes Live er fed, hun ramte ikke ret mange rene toner! Samme med flere af de unge, rigtig trist synes jeg (og samme med hende der vandt DMGP, men det er en anden snak).

Og så sidder ankerstjerne og brokker sig over at Andrea ikke synger helt rent, hun synger da cirka 8552 x mere rent end nogen af hans deltagere ;)
Ja, skulle lige have luft for de pænt dårlige sangere der er med. Der var så også en guitar der ikke stemte på I'm Not In Love, det skærer lige lidt i ørerne ;)

Common People med Kristian: aftenens højdepunkt! Jeg er fan, han gjorde det SÅ godt!

Jeg så ikke afgørelsen, men så er det jo godt man kan finde de fleste ting på det der interweb, og der kunne jeg så se Andrea røg ud. Trist, hun gjorde det helt okay synes jeg, i hvert fald bedre end de fleste af de andre. Og, med chance for at folk bliver krænkede og hvad ved jeg, så er hun ret pæn at se på, og det betyder også noget (i hvert fald for mig, men jeg er nok lidt overfladisk) ;)

Edit: Lyset! Lyset er fantastisk, dem der designer det er for vilde. Jeg arbejder sammen med flere lysfolk, og det er sjældent jeg ser så fedt lys :)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

jeg skar en grimasse da Andrea indledte sangen med ikke at ramme tonen helt rent. Men ellers syntes jeg hun, efterfølgende gjorde det helt godt. Det er nok bare det at hun, måske, har en meget afdæmpet personlighed, som fik det til at virke lidt tamt. Det var bestemt ikke Lives bedste præstation. Men jeg tror egentligt at det skyldes Ankerstjerne. Som ville have hende til at spille på et større register end den meget unge pige har.
Benjamin er min favorit til at vinde.
Selvom Gina, vel, er den dygtigste sanger.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Kimex skrev:Det var bestemt ikke Lives bedste præstation. Men jeg tror egentligt at det skyldes Ankerstjerne. Som ville have hende til at spille på et større register end den meget unge pige har.
Benjamin er min favorit til at vinde.
Selvom Gina, vel, er den dygtigste sanger.
Live synger konsekvent falsk og har gjort det gennem hele forløbet. Gina er den typiske phillipinske show-sangerinde, som du kan møde over HELE verden - på en natklub i Beijing, et sølvbryllup i midtjylland - og alt der i mellem.....og jeg taler af erfaring. De er super dygtige, men det vil aldrig have en chance som værende sig selv. Det er godt håndværk....og slut.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Ja, Andrea sang lidt falsk ind i mellem, og specielt på den første tone, men ellers synes jeg hun var en del bedre end de fleste andre.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg opfatter X-faktor som overvejende reality show...

Det mest sørgelige ved programmet er efter min mening, at man tit sidder med et indtryk af, at deltagerne i programmet ikke er blevet sat rigtigt ind i, hvad det egentlig er, de skal måles og vejes på i konkurrencen. Dette skaber frustrationer og konflikt-scener... Jeg går stærkt ud fra, at dette er et bevidst valgt fra tilrettelæggernes side med det ene formål, at programmet til gengæld skal sælge godt.

Forøvrigt ser jeg det ikke så meget. Tror kun jeg har set en eller to udsendelser i år. I min verden er det tydeligt meget smagsdommeri, hvor de (især Blackman) har det med at favorisere sangere, der kører sådan noget indie-singer-songwriter eller hvad stilen hedder, og det er bare ikke en stil, der siger mig ret meget.

Default avatar
mikmiksen
Medlem
Indlæg: 1

Indlæg af mikmiksen »

gs-dk skrev:
Kimex skrev:Det var bestemt ikke Lives bedste præstation. Men jeg tror egentligt at det skyldes Ankerstjerne. Som ville have hende til at spille på et større register end den meget unge pige har.
Benjamin er min favorit til at vinde.
Selvom Gina, vel, er den dygtigste sanger.
Live synger konsekvent falsk og har gjort det gennem hele forløbet. Gina er den typiske phillipinske show-sangerinde, som du kan møde over HELE verden - på en natklub i Beijing, et sølvbryllup i midtjylland - og alt der i mellem.....og jeg taler af erfaring. De er super dygtige, men det vil aldrig have en chance som værende sig selv. Det er godt håndværk....og slut.
Sikke en åndsvag og racistisk kommentar. Jeg har selv boet 3 år på Filippinerne og ja, der er rigtig mange dygtige sangere, hvilket dog er totalt ligegyldigt i den her sammenhæng! Sangere som Benjamin kan du finde på et hvert gadehjørne i New York, sangere som Patrick på et hvert brunt værtshus, sangere som Live og Echo på enhver kommunal musikskole.. Og hvad så???

Gina er stadig, uden tvivl den absolut dygtiste sanger i x factor i år!!! Og med hensyn til at være sig selv, så var hendes udgave af "Im not in love" den bedste version der nogen sinde er blevet lavet af den sang. Den havde intet med originalen at gøre, og hun gjorde den 100% hendes egen. Var det en dansker som havde leveret hvad hun leverede i fredags.. Så havde du ikke nævnt det med et ord! Skam dig!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Det er gået helt galt for Blachmanns kunstnere, der nu bruger auto tune og får massiv seerkritik
https://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/ ... yd/7567278

Nyt svar