Michael Jackson banned from BBC

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Re: Michael Jackson banned from BBC

Indlæg af MrBacon »

@Dubtemple; sygt nok. Hvornår var det?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

MrBacon skrev:@Dubtemple; sygt nok. Hvornår var det?
Ved ikke præcis hvornår det ban kom, men umiddelbart efter filmen er mit indtryk

(hvis det var spørgsmålet)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:Har lige set de to afsnit på DR.

https://www.dr.dk/tv/se/leaving-neverla ... -eps-1-2-2

Grum historie.
Jeg vil prøve at få dem set hurtigst muligt

Hvad er dit umiddelbare indtryk mht. anklagernes rigtighed ? virker det troværdigt ?
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er en meget vellavet dokumentar - eller hvad man skal kalde den?

Den bygger personerne, deres familie mfl, op med deres opvækst - ups and downs mm. - inden man kommer til den grumme part. Det er meget svært ikke at fatte sympati for dem.

Men når man prøver at steppe ud af det billede, den prøver at vise, så er det også et meget kraftigt biased partsindlæg. Den er meget slick på de punkter, hvor man kan "angribe" dem - og der kører den 120% på følelserne - f.eks på den stakkels søsteren til den ene af de påståede misbrugte - og indsalg fra nogle af hadetosserne. Ikke rigtigt nogle troværdige modbeviser eller holdninger bliver introduceret.

Min personlige mavefølelse er dog, at der er noget om snakken. Men jeg hader den slags uforløste sager.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

DUBTEMPLE skrev:
MrBacon skrev:@Dubtemple; sygt nok. Hvornår var det?
Ved ikke præcis hvornår det ban kom, men umiddelbart efter filmen er mit indtryk

(hvis det var spørgsmålet)
Nej, jeg mente din kollega, der myrdede et barn!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

MrBacon skrev:
DUBTEMPLE skrev:
MrBacon skrev:@Dubtemple; sygt nok. Hvornår var det?
Ved ikke præcis hvornår det ban kom, men umiddelbart efter filmen er mit indtryk

(hvis det var spørgsmålet)
Nej, jeg mente din kollega, der myrdede et barn!
Ahhh, OK, det var i maj/juni 1998,.. Susan-sagen,.. og helt rigtigt så var det en ubeskrivelig syg oplevelse

En meget nær kollega, en slags ven vel nærmest, som jeg havde besøgt et par gange i lejligheden i Brønby Strand hvor mordet senere fandt sted, samt snakkede løst og fast med hver dag, det var ham og mig der åbnede arbejds-pladsen dagligt, samt hang lidt ud på stedet også

Relativt belæst type, meget hjælpsom, men også lidt sær
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev: Min personlige mavefølelse er dog, at der er noget om snakken. Men jeg hader den slags uforløste sager.
Takker for svar, det samme her, selv om jeg ikke har fået det hele set endu :(
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Lad mig sige det sådan... jeg kender nogen der selv har været udsat for overgreb som barn... og alt det "aftermath" de beskriver i dokumentarern passer som fod i hose med de ting man oplever som misbrugt senere i livet... jeg er normalt også rimeligt god til at spotte løgn i folks ansigter da jeg er sensitiv og altid har været dygtig menneskekender, og jeg ser ikke et eneste sted i dokumentaren, at blikket flakker, at der kigges ned eller andre tegn på løgn... til gengæld genkender jeg den fornemmelse man har hele vejen igennem, at de ikke selv helt selv har forstået det hele... der er meget få situationer med vrede, men når det er der virker det autentisk... de bliver ved med at melde om at de har troet det var dem selv, deres egen skyld... alt hvad der bliver sagt passer med effekten af mennesker der har været igennem misbrug...

Men det er en forberedt dokumentar... ingen ved hvor mange gange der er "taget om", og det fremgår ikke af dokumentaren om MJ er blevet sagsøgt for penge... de siger i dokumentaren at det ikke handler om pengene, men om budskabet... så hvis der er penge involveret i sagen er det er stort minus for mit vedkommende der peger i den forkerte retning, og det er nok det dummeste at gøre, hvis man vil have en chance for at få vundet det her budskab når det handler om MJ...

Der er ingen beviser for noget som helst... og i den her slags sager kan jeg ikke fordrage at tage en holdning baseret på TRO... for det er det eneste nogen kan... men jeg har fået et temmeligt andet syn på MJ efter den her dokumentar... vægten er gået i "neautral" hvis jeg skal sige det sådan... og der ER diverse beviser på at manden på ingen måde har forstand på hvordan man behandler børn, det viste han klart da han var ved at tabe sin egen søn ud over en altan... mit bedste bud hvis han er skyldig (HVIS!) er at han ganske enkelt var mentalt forstyret i forhold til det han har oplevet som barn selv... og det er jo heller ikke unormalt, at den slags forbrydere selv har været udsat for grumme ting i barndommen, og det ved vi jo også er sandheden at han blev af sin far...

Men igen... nobody knows, and nobody will ever know...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Razmo skrev:
Men igen... nobody knows, and nobody will ever know...
Ud over de involverede. Vi andre, vi må bare gisne.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Nogen siger i min øresnegl, at MJ også var kastreret af sine forældre for at beholde sin barnestemme, er det korrekt? ... i så fald virker det lidt underligt... mand... ved ikke engang hvorfor jeg deltager i den her debat, for der er så mange ting der kommer frem at man svinger frem og tilbage og aldrig får svaret alligevel...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Razmo skrev:Nogen siger i min øresnegl, at MJ også var kastreret af sine forældre for at beholde sin barnestemme, er det korrekt? ... i så fald virker det lidt underligt... mand... ved ikke engang hvorfor jeg deltager i den her debat, for der er så mange ting der kommer frem at man svinger frem og tilbage og aldrig får svaret alligevel...

Han har børn

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Kimex skrev:
Razmo skrev:Nogen siger i min øresnegl, at MJ også var kastreret af sine forældre for at beholde sin barnestemme, er det korrekt? ... i så fald virker det lidt underligt... mand... ved ikke engang hvorfor jeg deltager i den her debat, for der er så mange ting der kommer frem at man svinger frem og tilbage og aldrig får svaret alligevel...

Han har børn
Ja, men er de hans egne så? eller er de adopteret...jeg har aldrig været fan af MJ, så jeg er rimelig neutral i den her sag og derfor ikke påvirket af følelser for musikeren's bedrifter på nogen måde, hverken godt eller skidt... så jeg ved heller ikke så meget om mandens liv...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

sønnen ligner ham.
Jeg tror det er en konspirationsteori.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Kimex skrev:sønnen ligner ham.
Jeg tror det er en konspirationsteori.
Det er jo altid en mulighed... hvilket ikke ligefrem fremmer debatten desværre...

Men der er også flere ting i dokumentaren man kan undre sig over... han sidder med nogle ringe han har fået af MJ... han ryster på fingrene og siger han ikke kan holde ud at se på dem.... hvorfor dælen har han dem så stadigvæk?

til slut i dokumentaren ser man video optagelser af at en masse klenodier de har fået af MJ brændes... handsken, jakken osv... er det gamle familievideo'er eller er de først brændt til ære for dokumentaren? ... nogle siger at den ene af knægtene havde et 7 år langt forhold til MJ's niece (hvad det så har med sagen at gøre ved jeg ikke, men det bruges som argument imod knægten)... det siges også at denne dokumentar blev lavet umiddebart efter produceren ikke fik retten til at lave en film om MJ... og at det skulle være en del af forklaringen... det vælter bare med argumenter begge veje så det er helt umuligt at forholde sig til.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er åbenbart to sønner, den ene ligner ovehovedet ikke, den anden er her:
Vedhæftede filer
downloadfile-2.jpg
downloadfile-2.jpg (17.96 KiB) Vist 835 gange
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Vi skal lige huske, at man sagtens kan være pædofil uden at have gjort noget utilgiveligt, aka udlevet sin fantasi.

Altså MJ kan sagtnes have været pædofil men aldrig udlevet sin seksualitet og dermed gjort noget strafbart. Man skelner også sådan i dansk lovgivning og retspraksis, da tanker og fantasier ikke er ulovlige, udelukkende handlinger.

Meget kan forklares med hans baggrund. Måske var MJs allerlykkeligste tid, da det hed Jackson5.

Han var uden tvivl en underlig fisk og et nemt bytte – i så fald det er fri fantasi fra ende til andet hvad angår grooming og overgreb.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

personligt, så ser jeg nogle gange gennem fingre med at en komponist/sanger/musiker/producer er en nar... men mange gange gør jeg faktisk ikke, og da MJ nu alligevel er død... så betyder det ikke det store for mig.
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

the green 9 skrev:personligt, så ser jeg nogle gange gennem fingre med at en komponist/sanger/musiker/producer er en nar... men mange gange gør jeg faktisk ikke, og da MJ nu alligevel er død... så betyder det ikke det store for mig.
Nemli`

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Razmo skrev:...og jeg ser ikke et eneste sted i dokumentaren, at blikket flakker, at der kigges ned eller andre tegn på løgn...
Jeg så den i går og jeg nåede ikke mere end 1 minut og 4 sekunder ind i programmet inden jeg spotter et ret seriøst flak med øjnende. Jeg kunne ikke lade være med at tænke på din kommentar:)

Men ja, Jeg ville ikke se dokumentaren fordi jeg mener at hele præmissen er forkert/subjektiv. Jeg sidder dog også tilbage med en følelse af at der er noget galt. Det gør ondt da han for mig var den største nogensinde (både som kunstner, men vel også som menneske og forbillede).

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Razmo skrev: de siger i dokumentaren at det ikke handler om pengene, men om budskabet... så hvis der er penge involveret i sagen er det er stort minus for mit vedkommende der peger i den forkerte retning, og det er nok det dummeste at gøre, hvis man vil have en chance for at få vundet det her budskab når det handler om MJ...
Præcis!!

Ja de har begge sagsøgt MJ´s selskaber ca. 3-4 år efter hans død, den ene tabte og den anden fik sagen afvist. Da jeg fandt ud af de knækkede filmen også lidt for mig, jeg mener, hvorfor nævner dokumentaren absolut INTET af det??

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Den her sag vil køre i det uendelige lige som 9/11 konspirationsteorien... ingen har beviser... hvis de havde var sagen afgjort... det er følelserne hele den her debat spiller på, samt indicier... fra begge lejre.

Det er lidt som med racismen... folk vælger at TRO det de føler for... Skaarup sagde det selv på TV, at "følelserne er vigtigere end fakta", og det er præcis hvad der foregår her også... fans'ne vil ikke ud af deres glansbillede af MJ som deres børnekære ven, så når de ikke har fakta, så gransker de dokumentaren og historien med MJ for at finde ting de kan sætte fingeren på og overbevise sig selv om hans uskyldighed, for alternativet kan de ikke bære at tænke på... det samme gør dem der ikke brød sig om MJ, men er i den modsatte lejr, og midt i det hele sidder alle de neutrale, der bare er interesseret i fakta og må se i øjnene, at den får de aldrig...

Jeg tilhører den sidstnævnte gruppe... og jeg ser nok lige så mange tegn den ene som den anden vej... det er ikke let at forholde sig til, men jeg har den holdning at jeg IKKE dømmer hverken den ene eller anden i en sag af så afsindig karakter som den her er det... og jeg er tilhænger af at man er uskyldig til det modsatte er bevist... det betyder ikke jeg tror det ene eller det andet, kun at man ikke kan dømme folk uden beviser...

MJ's historie vil til evig tid være omgivet af mystik og undren... sådan er det bare...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mange siger: "sålænge sagen ikke er bevist" ,... så bla-bla-bla

Man klamrer sig altså til et bestemt juridisk system, og dets dømmekraft, og æder dette råt,... sikkert fordi at "det gør det hele så meget lettere"

Men hvilket bevis ? hvem frembragte beviset ? hvorfor skulle jeg tro på det ? hvorfor skulle jeg som person anderkende legitimiteten af systemet der dømmer ?

Masser af justits-mord har fundet sted gennem historien, jævnligt kommer nu disse sager hvor folk bliver løsladt efter at have siddet hele og halve liv på dødsgangen, specielt nu hvor DNA er kommet frem,.... omvendt så har der også været sager hvor politiet har fået dømt nogen ved SELV at anbringe belastende dna på stedet, for derefter at lade sagen rule, det måtte jo komme,..

Så selv hvis der er en form for bevis-førelse, og dom, er det altså op til os SELV at bedømme om det var rigtigt

Sagen, tvivlen, og uenigheden slutter ikke fordi nogen PÅSTÅR at det er "bevist", uanset hvor dette bevis kommer fra

Således som nævnt også med min tidl. kollega/ven, der findes stadig folk der betragter ham som uskyldig, selv nu han har været buret inde i over 20 år

Sådan ville det også være med MJ ,... uanset hvilke "beviser" der er ,... mangler,... eller som senere måtte dukke op
/Dub

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »



tjek denne rigtige dokumentar ud -
Senest rettet af derermusikanten000 lør 16. mar 2019 18:53, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

DUBTEMPLE skrev:Mange siger: "sålænge sagen ikke er bevist" ,... så bla-bla-bla

Man klamrer sig altså til et bestemt juridisk system, og dets dømmekraft, og æder dette råt,... sikkert fordi at "det gør det hele så meget lettere"

Men hvilket bevis ? hvem frembragte beviset ? hvorfor skulle jeg tro på det ? hvorfor skulle jeg som person anderkende legitimiteten af systemet der dømmer ?

Masser af justits-mord har fundet sted gennem historien, jævnligt kommer nu disse sager hvor folk bliver løsladt efter at have siddet hele og halve liv på dødsgangen, specielt nu hvor DNA er kommet frem,.... omvendt så har der også været sager hvor politiet har fået dømt nogen ved SELV at anbringe belastende dna på stedet, for derefter at lade sagen rule, det måtte jo komme,..

Så selv hvis der er en form for bevis-førelse, og dom, er det altså op til os SELV at bedømme om det var rigtigt

Sagen, tvivlen, og uenigheden slutter ikke fordi nogen PÅSTÅR at det er "bevist", uanset hvor dette bevis kommer fra

Således som nævnt også med min tidl. kollega/ven, der findes stadig folk der betragter ham som uskyldig, selv nu han har været buret inde i over 20 år

Sådan ville det også være med MJ ,... uanset hvilke "beviser" der er ,... mangler,... eller som senere måtte dukke op
Sandt... men det siger jo så også bare, at lige gyldigt HVAD så kan du tillade dig at dømme på dine følelser, for kan du ikke lide en officiel bevisførelse, og så vælger at feje den af bordet, så findes der jo ikke noget som fakta... jeg kan sammenligne det med at ALT information potentielt kan have været fordrejet pga. interesser... ingen ved om månen er en grøn ost, før vi selv har været deroppe og se efter, for alle der siger de har, kan lyve... officel eller ej... selv hvis du tog der op, ville dine egne sanser også kunne spille dig et pus, og derfor kan du ikke engang være sikker på sandheden, hvis du havde været der... og i det lys kan vi så alle sætte os tilbage, og nægte at noget er fakta, sandhed, beviser... fordi vi lige føler for det...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

derermusikanten000 skrev:https://www.facebook.com/larry.nimmer

tjek denne rigtige dokumentar ud
Hey, linker bare til hans FB-mainpage, alle er ikke på FB, og han har tilsyneladende lavet flere ting på emnet

Kunne du specificere præcis HVILKEN af hans dokumentarer med referance til hans YT-kanal ?

https://www.youtube.com/results?search_ ... el+jackson
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 16. mar 2019 17:40, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Nyt svar