Ensoniq esq-1

Køb af udstyr.
Nyt svar
Default avatar
Marsartmygind
Medlem
Indlæg: 6

Ensoniq esq-1

Indlæg af Marsartmygind »

Er der mon nogen der har en Ensoniq esq-1, som de vil sælge til en fornuftig pris?

Medlemsavatar
ThomasGaarn
Medlem
Indlæg: 291
Sted: Denmark

Indlæg af ThomasGaarn »

Kan varmt anbefale SQ8L emulator. Findes kun som VST til PC desværre, men lavede head to head test af den mens jeg havde min ESQ-m.
Er et gratis plugin.
Skulle nogen have en super smart ide til hvordan man kan bruge det på Mac OSX sammen med Logic Pro X så skriv gerne :)

Default avatar
Marsartmygind
Medlem
Indlæg: 6

Indlæg af Marsartmygind »

Tak for anbefalingen - jeg har dog ikke en DAW :)

Hvis der er nogen der siden sidste indlæg har fundet en ESQ-1 i kælderen, som de gerne vil af med, så sig endelig til!

Medlemsavatar
makrel
Medlem
Indlæg: 78
Sted: foran en masse knapper

Indlæg af makrel »

hej hej

Medlemsavatar
Boes
Medlem
Indlæg: 13

Indlæg af Boes »

Det store problem med de Ensoniq maskiner af den årgang er at man ikke kan høre ens edit i lyden. Hver tangent skal retriggers for at høre det man har skruet på. Ville bare lige give mit besyv med da det er en meget besværlig ting på disse maskiner (ink sq80 så vidt jeg ved). Jeg synes også at SQ8L emulatoren er fantastisk god. Lyden er der.

Medlemsavatar
makrel
Medlem
Indlæg: 78
Sted: foran en masse knapper

Indlæg af makrel »

På trods af dette lykkedes det mig at sælge min ESQ-1 for 4.500 kr, så der er åbenbart et marked for sådan en hardware hybrid synth med analoge filtre - ogsã selv om SQ8L plugin er gratis.
hej hej

Default avatar
Klitgaard66
Medlem
Indlæg: 105

Indlæg af Klitgaard66 »

Jeg har en esq-1'er stående, men den er i dårlig stand. Den slukker af sig selv efter et stykke tid, og en af tangenterne er knækket af. Men hvis du er frisk på et lille renoveringsprojekt, kan du få den til en god pris.

Medlemsavatar
ThomasGaarn
Medlem
Indlæg: 291
Sted: Denmark

Indlæg af ThomasGaarn »

@ Klitgaard66: har du stadig en Ensoniq ESQ-1 du skal af med?

Nyt svar