Seneste mix fra Sonic Peak

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Seneste mix fra Sonic Peak

Indlæg af jakobole »

Så er den her :) Mit seneste mix - et remix af denne YT video:



Jeg fik alle spor tilsendt, og har lavet nye trommer, forlænget slutningen, mixet og mastered. Synes personligt det er noget af det bedste der er kommet fra min hånd lydmæssigt.

Den korte version, kun slutning :



Den fulde version - synes vers lyder fedt og voldsomt. Det skal du ikke snyde dig selv for :

https://www.dropbox.com/s/rix0vtz1q5vwd ... x.mp3?dl=0

Enjoy - kritik er som altid velkommen.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

En af mine venner synes der er ALT for meget top i, og at det lyder ubehageligt. Jeg har hørt det på mere end 10 systemer nu, og jeg kan sgu ikke høre det. Kan du?
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der må jeg give din ven ret. Dog ikke med store bogstaver ;)

Tror det er noget spids reso i hats i introen, noget top i visse lyde o.a. der stikker lidt af? Resten lyder fedt her.

Jeg kan lige lytte i studiet i morgen for mere brugbar feedback.

Edit: argh, jeg lyttede til YT videoen med de spidse hats - dit remix er i Dropbox linket?

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Jeps - 2. og 3. link

Her er dropbox linket. Skulle vistnok være bedre at downloade end at streame.....


https://www.dropbox.com/s/rix0vtz1q5vwd ... x.mp3?dl=0

Tak for din tid
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg kan godt forstå hvad han mener med for meget top, det ligger fra ca. 8 kHz og helt op til 20 kHz.

Det giver en lidt ubehagelig sizzle, men det er jo subjektivt hvor meget det generer. Det er ikke kriminelt i hvert fald...

Nok 6 dB for meget i nogle lyde - men ikke alle - så bedst at fixe i mixet i stedet for masteren. Gætter på det bl.a. er paddens shimmer og så nogle andre synths + evt. nogle hats* og måske andre trommer/effekter.

Gætter på en -6 dB shelf @ 10 kHz med standard Q vil fixe disse problemer i udvalgte lyde. Hvis padden mister lidt hørbarhed efter reduktionen, så hiv hele padden op fx +1 dB bagefter.

*Der er nogle meget høje og spidse resonanser helt op i spektret som du burde kigge på individuelt (altså med smal parametrisk), brug evt. en analyzer hvis du har lidt svært ved selv at identificere dem. De resonante elektroniske hi hats/zaps er også lidt spidse i lyden uden nødvendigvis at stikke ud på en analyzer. De ligger ikke så højt i mixet, men resonansen gør at de stikker ud alligevel.

Derudover ville jeg lige rulle lidt af den allerdybeste bund af fra i hvert fald 35 Hz i masteren, men ikke stejlere end 12 dB/Okt. Evt. kan du kombinere dette bløde low cut men et meget stejlt @ 23-24 Hz for at nappe den der subrumlen.

OG så synes jeg ellers musikken er lækker, meget filmisk. Kan godt lide det overraskende skift mellem det dybe og aggressive over i det smooth.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Tak for din ekspertise - det er tage imod med kyshånd

Jeg synes ellers jeg har været grundig med reso'er i hats og zaps, men der skal nok tages lidt hårdere fat. Og så tror jeg det er main-pad der er lidt meget top i. Jeg må i arbejdstøjet igen :)
Tak
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Har fulgt dine råd - det hjalp helt bestemt. Tak
Det var bla. backing-vox, main-pad, hats og snare der var problemer med. De skulle lige tæmmes, og så en snas ned for top på master-eq

https://www.dropbox.com/s/ik5ole3g47zgz ... 3.wav?dl=0
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Klart bedre. Jeg ville måske fremhæve et bredt område omkring 2 kHz en lille smule for at få lidt mere nærhed, og så måske knap så meget rumklang på alting. En mere waveshaping-agtig limiter ville måske også være værd at prøve i stedet for en look-ahead limiter. Det plejer at give lidt mere "kant" i trommelydene. Synth-lydene er lækre.

I stykket fra 00:34 til 01:00 virker bassen ikke helt kontrolleret, og stereoen i de dybe frekvenser er ret heftig lige der.

Selve opbygningen er rigtigt vellykket, synes jeg. Både break-down og hvor koret kommer virker fedt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Tak - det kigger jeg på.
Mht rumklang, så er ikke rigtigt noget på. Kun i halerne hvor det automatiseres ind, og på koret der filtreres ind......
Microsoft Certified MCSA

Nyt svar