[SOLGT] PMC tb2+

Salg af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

[SOLGT] PMC tb2+

Indlæg af Mikkel Kå »

Sælger mine PMC TB2+, da jeg ikke rigtig kan vænne mig til dem.

Oprindelig i sort ask, men er slebet ned og har fået olie. Har et par mærker i fineren.

Bytter gerne med et par Adam A7X.

Jeg kan også smide en gammel Denon poa-1500 med i handlen...

Står på Fyn, men kan bringes til (vest-)sjælland...

Pris: 4000.
thumbnail_IMG_1108.jpg
thumbnail_IMG_1108.jpg (381.76 KiB) Vist 941 gange
IMG_1114.JPG
IMG_1114.JPG (3.38 MiB) Vist 941 gange
IMG_1111.JPG
IMG_1111.JPG (3.31 MiB) Vist 941 gange
IMG_1109.JPG
IMG_1109.JPG (3.38 MiB) Vist 941 gange
IMG_1107.JPG
IMG_1107.JPG (3.17 MiB) Vist 941 gange
Senest rettet af Mikkel Kå tors 10. okt 2019 19:09, rettet i alt 3 gange.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Lidt off-topic, men hvad er det ved dem du ikke kan vænne dig til? (Jeg spørger fordi jeg ikke selv har arbejdet med PMC, og ikke kender deres sound)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Godt spørgsmål - jeg har faktisk lidt svært ved at sætte fingeren på det.
Måske har jeg brug for en lidt mere fysisk bund, til den måde jeg ønsker at høre fx stortromme.

Og så har jeg et sæt Harbeth P3, som har indtaget den plads PMC'erne var tiltænkt.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er ellers et par super speakere.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Jeg har også kun læst meget rosende om dem alle vegne. De matcher bare ikke helt mine ører, åbenbart...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mikkel Kå skrev:Jeg har også kun læst meget rosende om dem alle vegne. De matcher bare ikke helt mine ører, åbenbart...
Jeg kan godt sætte mig ind i det. Har haft mine DB1SA (dvs. aktiv lillebror til dem du sælger her) i 8 år. De første par år var de virkeligt svære for mig at lave noget ordentligt på, men de sidste 2-3 år har jeg været meget glad med resultaterne.

God held med salget! Køberen får nogle virkelig lækre højttalere.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har en sub til dem - så spiller de fantastisk. Må dog sige, at jeg nærmest kun bruger mine K&H nu - men jeg var glad for dem:)

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Hvad skal de koste ved salg?

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Sorry - central info jeg fik udeladt der.

Vil gerne have 4000 for dem...

(Pris også tilføjet første indlæg... nu...)

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Ok. Det lyder da ret fornuftigt. Nu er jeg ret grøn i passive højtalere. Har du, eller nogle af jer andre som har skrevet i tråden, et godt bud på hvad man bør gå efter af forstærker til sådan nogle banditter?

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Jeg har læst mange anbefalinger af Bryston, men det bliver jo hurtigt ret pebret så...

Jeg har selv brugt et par forskellige rotel-forstærkere. Først var det vist en 1070, sidenhen en 1552. Sidstnævnte fungerede bedst.

Lige nu kører de med en Denon poa-1500, som jeg kan smide med i handlen. Så kan du bruge den indtil du finder noget bedre...

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har Bryston. Mine havde indbyggede forstærkere, men da den ene døde købte jeg en brugt Bryston på eBay.....og jeghar aldrig oplevet en større forskel. Det var SÅ vildt meget bedre på alle niveauer. PCM'erne er lavet til Bryston fra fabrikken.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Mikkel Kå skrev:Jeg har læst mange anbefalinger af Bryston, men det bliver jo hurtigt ret pebret så...
gs-dk skrev:Jeg har Bryston. Mine havde indbyggede forstærkere, men da den ene døde købte jeg en brugt Bryston på eBay.....og jeghar aldrig oplevet en større forskel. Det var SÅ vildt meget bedre på alle niveauer. PCM'erne er lavet til Bryston fra fabrikken.
Ja ok. Men så starter man på ca 30.000,- og opefter for ny, ikke? Eller er det nogle forkerte modeller jeg kigger på?
I øvrigt, når jeg læser om højtalerne skelnes der mellem en hi-fi version og en studie version, som hedder TB2s+. Hvilke er de her?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg købte en brugt til kr. 6/7000 (kan ikke helt huske det) fra USA - og den har virket perfekt.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Ja - Bryston er lidt dyrt. Men mindre kan altså også gøre.

Jeg ville kigge efter noget Hypex eller Icepower, hvis jeg skulle finde en forstærker til dem i dag.


Angående modellen: Der er vist lavet flere versioner - men den jeg har til salg her hedder TB2+.
Hvis jeg husker korrekt, er den eneste forskel mellem TB2+ og TB2s+ at sidstnævnte kom i en mat sort finish, i stedet for i finer. Og at den kunne fåes i en version der var "lagt ned" på siden, og med en anden placering af tweeteren.
Lydmæssigt er det - så vidt jeg ved - ingen forskel.

Mvh Mikkel

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Mikkel Kå skrev: Hvis jeg husker korrekt, er den eneste forskel mellem TB2+ og TB2s+ at sidstnævnte kom i en mat sort finish, i stedet for i finer. Og at den kunne fåes i en version der var "lagt ned" på siden, og med en anden placering af tweeteren.
Lydmæssigt er det - så vidt jeg ved - ingen forskel.

Mvh Mikkel
Ah ja, det giver mening. Stødte godt på et billede af dem der lå ned.
Godt at vide med forstærker. Behøver ikke top notch med det samme, det er bare rart at have et punkt i horisonten at sigte efter... og hvis jeg, bevæbnet med tålmodighed, måske kan finde en brugt bryston til 10.000 eller mindre, så ligger det indenfor rimelighedens grænser.
Jeg går lige i tænkeboks. Tak for alle svarene so far :)

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Stadig til salg... Ny pris: 3500.

Kan sælges med en Parasound hca1206 for 7000.


Bytter (stadig) også gerne med et par mindre desktop speakers fra f.eks adam, eve, dynaudio el.lign.

Nyt svar