The Shining - Live to Picture

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

The Shining - Live to Picture

Indlæg af bryla »

Arrangerede denne suite for Tenerife's filmmusikfestival for nogle år siden. Det er live-to-picture, så det er derfor der er steder, der ikke sker så meget.
skriver noder

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Fedest. For helt lyst til at se filmen igen. Det slår mig først nu hvor meget det stykke minder om Franz Liszt - Totentanz.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt. Utroligt hvor "fortællende" sådan en lydside kan være.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tak!
AvS skrev:Fedest. For helt lyst til at se filmen igen. Det slår mig først nu hvor meget det stykke minder om Franz Liszt - Totentanz.
Det er 'Dies Irae' – en gregoriansk melodi som er blevet brugt af mange de sidste 800 år. I The Shining er det Wendy Carlos's der har arrangeret den, som jeg så arrangerede tilbage til symfoniorkester.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Nok det mest citerede stykke musik i den klassiske verden.

Lyder super godt.

Havde du adgang til noget af Wendy Carlos materiale og var der rettigheder omkring Penderecki hvis du altså brugte noget af hans musik? Der er i alle tilfælde noget, der minder mig om ham.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tak, Gert!
gs-dk skrev:Havde du adgang til noget af Wendy Carlos materiale og var der rettigheder omkring Penderecki hvis du altså brugte noget af hans musik? Der er i alle tilfælde noget, der minder mig om ham.
Carlos' var transkription men Penderecki er et sammenklip af De Natura Sonoris 1 og 2. Jeg tror også, der var noget, jeg ikke kunne genkende, så det var transkription fra filmen.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Tak. Jeg må lige få hørt originaltracket igen. Sjovt som man på det tidspunkt brugte meget nykomponeret avantgarde musik. Mange gjorde det og måske er det der musikken har det bedst. I Koncertsalen er det ofte super kedeligt.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Plus: det var en forelskelse i maskemusikken. Kan ikke huske hvem, men der var vist komponeret et helt nyt score til The Shining og 2001 som Kubrick skrottede til fordel for masken.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Den FARLIGE maskemusik.....uha. Den kender man godt.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

*host* Arrival *host*
skriver noder

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

bryla skrev:Arrangerede denne suite for Tenerife's filmmusikfestival for nogle år siden. Det er live-to-picture, så det er derfor der er steder, der ikke sker så meget.
Fascinerende og fængslende.
Jeg tænker. Det har sgu ikke været nemt. hverken at arrangere eller for musikkerene .
Kan man overhovedet skrive det ned på noder ?
Jeg er imponeret.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tak!
Det er nemt når man ved hvad man gør. Både som arrangør og musiker. Det hele er meget nøjagtig noteret. Ellers er det svært at genskabe og synkronisere.
skriver noder

Nyt svar