[ Solgt] Analogt monofonisk bæst - Telemark V-2

Salg af udstyr.
Nyt svar
Default avatar
hexsol
Medlem
Indlæg: 4

[ Solgt] Analogt monofonisk bæst - Telemark V-2

Indlæg af hexsol »

yo!

Er du på udkig efter Tom Oberheim's klassiske SEM moduler eller den perfekte 'crossover' semi-modular entry synth som det første skridt ind i eurorack/modular, så er Tom Carpenter's Analogue Solutions Telemark måske det perfekte for dig.

Synthen er teknisk set en klon af Oberheim's SEM moduler men har flere indbygget moduler/funktioner (ring-modulator,lfo, sub-oscillator, etc.) og CV inputs (de fleste parameter kan moduleres), ergo kan den mere end de orignale SEM moduler og er mere fleksibel. Den er perfekt for en nybegynder i eurorack idet den indholder mange basis moduler (multiple, vcf, lfo, envelope gen., midi-cv converter, etc.) udover de lydskabene oscillatore - man får utvivlsomt en del for pengene.

Jeg har sammenlignet den med min onkels SEM two-voice (hvor vi også tjekkede oscilloskopet) og var meget tilfreds med lyden og de små 'skønhedsfejl' i bølgeformene. Jeg vil mene at meget af Telemark'ens/SEM'ens signature lyd ligger i dens 12 db multimode filter, den er meget karakteristisk og kan lave nogle meget fede effekter/udtryk vis moduleret rigtigt. Personligt har den været min 'go-to' bass maskine, Telemarken levere altid solide basslines (skyldes nok det filter) og har været brugt til næsten alle min tracks siden jeg købte den.

Synthen har både midi og CV tilslutning, så den kan inkorporeres ind i ethvert setup.

Generalt set, er synthen i meget god stand (se nedenstående billeder), har valnød rack sider ( kan også monteres i rack) og har altid stået i et røgfrit studie.

Nypris på Thoman er 7000 kr : https://www.thomannmusic.com/analogue_s ... ark_v2.htm

Pris - 4000 kr Eller dit bedste bud :)

Nogle fede demos fra youtube:


Behagelig organisk melodi:



Syret bleepty-bloop lead lidt ala Aphex/Analord:



Har lige rippede' nogle specs. og reviews fra Thomann.. :p

Full analog circuitry and modulation routings
2 oscillators with Sync
Octave Divider (sub oscillator)
SEM multimode filter with low-pass, band-pass, high-pass and band-stop
2 ADS envelope and LFO with square
Ring modulator
Extensive change in the signal paths through the modular patch panel possible
Audio input for signal processing
Audio output
MIDI In / Out / Thru

GEM OF A MONOSYNTH
Thomas W. 9413, 04.06.2015
This synth sounds absolutely gorgeous. With the most fantastic multimode filter, great midi to cv converter and super flexible patch panel. Proper one knob per function design, every control is right there for immediate control. It can generate very high frequencys to massive low bass especially with the sub osc which allows saw or square wave (or both) one or two octaves below original frequencys... Snappy to lazy envelopes, lovely LFO with sample and hold, plus ring mod, pulse width modulation, noise generator; lots of features.... grab loads of patch leads and enjoy. This instrument rocks.

Pure analog sound
Matthias3972, 10.11.2014
This synth does not only sound great - it is also a full-fledged module synth that can be integrated into an existing setup. I run the Telemark V2 together with the Oberkorn Mk3 Stepsequencer - also from the company Analogue Solutions. A harmonious and totally flexible combination for all kind of sounds (leads, pads, basses, FX ...).
Definitely check the demos on Youtube. There you get a good impression about the possibilities and the outstanding sound of the Telemark!
IMG_20190323_211359.jpg
IMG_20190323_211359.jpg (2.4 MiB) Vist 647 gange
IMG_20190323_211410.jpg
IMG_20190323_211410.jpg (2.08 MiB) Vist 647 gange
IMG_20190323_211429.jpg
IMG_20190323_211429.jpg (2.2 MiB) Vist 647 gange
IMG_20190323_211501.jpg
IMG_20190323_211501.jpg (1.82 MiB) Vist 647 gange
Senest rettet af hexsol tirs 7. maj 2019 15:47, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
hexsol
Medlem
Indlæg: 4

Indlæg af hexsol »

Ny pris, 4000 kr - spar 500 kr.

Synthen kan ses i både Odense og Kbh V.

Afhentning foretrækkes men den kan også sende hvis det bliver nødvendigt.

Medlemsavatar
bodtbody
Forum Donator
Indlæg: 1099
Sted: Vindbyholt

Indlæg af bodtbody »

Den vil jeg gerne købe , har sendt PM
facebook : Jørn Pedersen

Nyt svar