Tips til minimering af lag o.a. i Windows til gaming

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Klik på "knappen" nederst i højre hjørne, så får du den her menu frem:
Screenshot 2019-05-02 at 12.12.49.png
Screenshot 2019-05-02 at 12.12.49.png (128.41 KiB) Vist 410 gange
Der kan du vælge tablet mode til og fra.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Thanks, fandt det inde i systemet et andet sted. Har fjernet det fra ovenstående menu nu, så det ikke slås til ved en fejl fremover.

Key commands virker og der er styr på desktop/menu i Windows nu. Har lavet en notesblok med tips til ungen :-)

Så mangler jeg bare at få styr på de periodiske "frysninger".

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Holger skrev:Action og lyd fortsætter, men manden vil ikke dreje eller fortsætter med sidste udførte handling, fx at skyde uden at stoppe indtil input returneres. Som om kommunikationen mellem PC'en og serveren er afbrudt midlertidigt, men computeren kører fint lokalt. Eller at keyboard/mus mister kontakten til PC'en (hvilket jeg ikke tror, da der er lys i begge under hændelsen).
Prøv at log ind på cisco-routeren, og gå ind under Firewall > Session Timeout > .. og sæt UDP timeout op til 3600 sekunder .. de 30 der står som default er lidt vel offensivt. Aner ikke om det er dét, men prøv ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp


Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

how to Enable or Disable Tablet Mode in Windows 10
First, click Settings on the Start Menu. (Tandhjulet)
From the Settings Menu, select "System".
Now, select "Tablet mode" in the left pane.
Microsoft Certified MCSA


Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Hvis lag fortsætter, skal vi nok se på DPC latency. Det kan evt være en driver der staller systemet. Det er set før, men oftest relativt nemt at fixe. Nogle WIFI-interfaces er slemme til dette
https://www.techspot.com/downloads/6944-latencymon.html

Edit : Anden software linket
Senest rettet af jakobole tors 2. maj 2019 14:20, rettet i alt 1 gang.
Microsoft Certified MCSA

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Input lag... er det mus eller keyboard eller begge dele samtidig?

Lyder ikke til at hverken computer eller net er problemet, men måske musen eller keyboardet. Har selv byttet 3 styk Razer mus der periodisk blev ved med at fryse ½ - 1 sekund. Tror problemet måske var at jeg havde 2 enheder der kørte trådløst og irriterede hinandens frekvens. Min ven havde samme problem med logitech keyboard og Razer mus.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

jakobole skrev:Hvis lag fortsætter, skal vi nok se på DPC latency. Det kan evt være en driver der staller systemet. Det er set før, men oftest relativt nemt at fixe. Nogle WIFI-interfaces er slemme til dette
https://www.techspot.com/downloads/6944-latencymon.html

Edit : Anden software linket
Der er ingen wi-fi kort i maskinen.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

bredal187 skrev:Input lag... er det mus eller keyboard eller begge dele samtidig?

Lyder ikke til at hverken computer eller net er problemet, men måske musen eller keyboardet. Har selv byttet 3 styk Razer mus der periodisk blev ved med at fryse ½ - 1 sekund. Tror problemet måske var at jeg havde 2 enheder der kørte trådløst og irriterede hinandens frekvens. Min ven havde samme problem med logitech keyboard og Razer mus.
Testede lige Roblox. Det lignede det faktisk en komplet freeze/grafik freeze. Ikke mus/keyboard.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Ligner tablet mode. Det er ikke særlig intuitivt...

Prøv
https://blog.nhlearningsolutions.com/bl ... windows-10

Edit: hov, dey havde du fixet... var ikke nået så langt i comments
Senest rettet af MrBacon tors 2. maj 2019 15:03, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Check at drivere til nvidia er de nyeste (430.39)

https://www.geforce.com/drivers

Laggen undrer mig når den er periodisk

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Periodisk og nærmest identisk i form.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Update af Lan kort? Og evt mobo

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Burde vel være opdateret fra starten. Vi taler en gaming pc samlet og testet af Shark Gaming. Så kan ikke se hvad der skal opdateres.

Efter at have fundet ud af mere om fejlen, så ligner det ikke noget med nettet dog, men noget med computeren/systemet der fryser.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Måske er det bare sådan PC'er kører.. hehe.. </trolling>
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Optag hvad der sker med din iPhone og send til producenten. Det må ikke ske, og det er ikke din opgave at fixe det - de burde have spottet det i en test.
Jeg har set noget det minder om det før, og i alle tilfælde bortset fra et, var der tale om dårlige drivere der heldigvis kunne opdateres. Det kan det program jeg linkede til hjælpe med at finde ud af. Men det er jo egl. ikke din opgave. Det burde de have gjort.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Thanks, will do.

Det virker som om hele puteren fryser (på skærmen) i hvert fald. Nogle gange i længere tid end et par sekunder. Sker ca. 1 gang i timen.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Det lyder som DPC spikes ... men det burde du næsten kunne høre på lyden også ... kan du det?
Gamere har ellers været os musiknørder behjælpelige med at få systemer ned på et meget, meget lavt dpc niveau - som det giver clicks i et DAW, gør det også i spil.

Så fryser lyden på computeren også? Altså som en crazy timestretch eller hakker voldsomt, når det sker? (jeg tænker, at det er sket under spil)

Jeg ville prøve at opdatere grafikkort driverne først - og hvis det ikke afhjælper problemet, så bed shark om at fixe den. Nvidia er hurtige til at release nye drivere - for hurtige nogle gange - derfor har de nu både "gamer ready" drivere og "creator drivers" (eller noget i den dur). Gamer drivers = nyeste, men ret utestede drivere - creators = stabile og testede drivere. Der er som regel kun 1-2 måneders forskel på de 2. Jeg tænker, at de nyeste nvidia drivere, da maskinen blev samlet, måske ikke har været nogle stabile drivere.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

MRBacon : Fuldstændigt korret. Det er bare ikke Holgers opgave at fixe det.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

MrBacon skrev: Så fryser lyden på computeren også? Altså som en crazy timestretch eller hakker voldsomt, når det sker? (jeg tænker, at det er sket under spil)
Nej, lyden fortsætter (i Team Fortress) i hver fald.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Det må i hvert fald ikke ske i TF2. Min maskine fra 2012 med et hæderligt grafikkort trækker TF2 i 4K uden at kny - MED Ableton Live kørende i baggrunden.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Right, det kører også 100% når det kører. Altså med al luksusgrafik og høj lydkvalitet slået til i settigs er der ingen hak eller flimmer.

Men så fryser den ca. 1 gang i timen i op til flere sekunder, et enkelt gang i 1 minut. Lyden fortsætter.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Sker det nogensinde på desktoppen at den fryser?
Mit gæt er nej.
Højest sandsyndling en dårlig grafikkort-driver. Men installeret korrekt, så burde den selv komme med forslag til opdatering når der er nye drivere. Det gør mit ATI/AMD-kort.
Microsoft Certified MCSA

Nyt svar