ValhallaDelay

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Endelig! Han har teaset for et tape delay plugin for længe siden.
Det glæder jeg mig til at glo nærmere på.

Medlemsavatar
asle
Forum Donator
Indlæg: 684
Sted: Cph

Indlæg af asle »

købt

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Købte den igår. Testede den et par timer med guitar. Den er forrygende og er helt sikkert ligeså god på andre instrumenter og vocal.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Men ingen ducking, vel?
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Nej, - men mon du ikke har en comp, der kan bruges til formålet .-)
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Lars N
Medlem
Indlæg: 114
Sted: 4420

Indlæg af Lars N »

I BBD-mode:
“Higher settings of Drive will create a “ducking” sound, as the compander kicks in.”

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

f*ck det bliver da instabuy

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Andre der ikke kan få adgang til demo downloads?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der må ha' været server overload eller noget. Virker fint nu.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Har kigget på Valhallas hjemmeside. Har de kun disse våde plugins, som delay verb ol. ? Eller kan deres plugins mere end det ?
Jeg har f.ek overvejet fuzz.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kimex skrev:Har kigget på Valhallas hjemmeside. Har de kun disse våde plugins, som delay verb ol. ? Eller kan deres plugins mere end det ?
Jeg har f.ek overvejet fuzz.
Nej, det virker til at han især har en kærlighed for design af reverb algoritmer, nu han også laver algoritmer til Tiptop Z-DSP (eurorack format).
ValhallaDelay er nok et af de tørreste plugins fra ham, hvis du ser bort fra diffusion muligheden (og swell, og kombinationer af parametre, blah....).
Fuzz, der er det nok mere oplagt at kigge andetsteds.. :-D

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Christoffer I. N. skrev:
Kimex skrev:Har kigget på Valhallas hjemmeside. Har de kun disse våde plugins, som delay verb ol. ? Eller kan deres plugins mere end det ?
Jeg har f.ek overvejet fuzz.
Nej, det virker til at han især har en kærlighed for design af reverb algoritmer, nu han også laver algoritmer til Tiptop Z-DSP (eurorack format).
ValhallaDelay er nok et af de tørreste plugins fra ham, hvis du ser bort fra diffusion muligheden (og swell, og kombinationer af parametre, blah....).
Fuzz, der er det nok mere oplagt at kigge andetsteds.. :-D
Mange tak.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er folk blevet glade for den? Er ikke hoppet på endnu.

Medlemsavatar
asle
Forum Donator
Indlæg: 684
Sted: Cph

Indlæg af asle »

det er fedt....

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

den lyder åndsvagt godt ..

eneste ønske kunne være noget indbygget ducking, men det kan man trods alt fikse selv ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fint nok, uden tvivl super, og jeg samler jo på delays :)

Men spørgsmålet er jo som altid: "hvad byder den på som er så unikt, i forhold til bunken af tilsvarende plugs, så jeg skal punge ud"

Man kan så inddele det svar i f.eks. 1. Lyden 2. Features 3. Betjening 4. Pris

Strømmen af ny plugs er nu så høj så jeg normalt end ikke orker at installere og fedte med en demo ,.. højest se/høre nogle klip ,.. læse lidt

Prøvede lige at få lidt mere substans fra KVR ,.. men gik død i den 71 sider lange tråd :roll:

Prøvede så at finde et review på tuben der var "skåret med min kniv", fandt kun denne, har skimmet, skal se i dybden senere, men deler lige

Den sættes op mod EchoBoy ,.. hvilket måske er relavant nok da netop EchoBoy er "go-to" delay for rigtig mange når vi taler om den "støvede ende"

Ved sgu ikke, 50 Bucks er hverken dyrt eller billigt, havde nok forestillet mig at næste Delay-plug skulle være McDsp Suiten, eller måske "ingenting"


Prisen er FAST står der i FAQ ,.. jeg tolker det som der ALDRIG er tilbud ? ,.. well, fair nok, men samtig et argument for at sylte beslutningen :dollargrin:

/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Ja, Valhallas priser ændrer sig aldrig

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

og jeg samler jo på delays :)
...og derfor kan du ligeså godt købe den nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bluefonia skrev:
og jeg samler jo på delays :)
...og derfor kan du ligeså godt købe den nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu - nu
Det bliver ikke just nu ,.. men er bestemt ikke afvisende :)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I starten af August kom han med en ret snedig opdatering til optimering af støjgulv, stadig med rigelig mulighed for selvoscillering. Bliv fascineret, eller bare klogere, her:
https://valhalladsp.com/2019/08/01/valh ... ise-floor/

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:I Bliv fascineret, eller bare klogere
Jeg kan sætte kryds ved begge dele :-)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

V1.5.2 med 3 nye modes, der alle har ducking indbygget.
https://valhalladsp.com/shop/delay/valhalladelay/

BBDuck (new in 1.5.2): A brighter BBD model, with brightness that tracks the delay time (shorter delays are brighter, while longer delays are darker), and ducking.
Clarity (new in 1.5.2): A clean “digital” delay, with a program dependent limiter, so you can SLAM the drive gain without getting distortion. Deep and wild modulation waveforms, selected by the Era control. Ducking!
DuckTape (new in 1.5.2): A tape delay with built-in companding noise reduction and ducking.


Changes since 1.1.2:
Three new modes: BBDuck, Clarity, DuckTape.
Ducking control in the three new modes
Catalina notarized installers for Mac



Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt! Tror snart den skal prøves af. Jeg håber på at tempo divisions går dejligt højt op, det er ofte begrænset i delay-plugins. Uden at jeg er dykket ordentligt ned i problematikken, så tror jeg det bunder i at man vil tillade x-antal sekunders delay tid, og når man vil understøtte tempodivisioner i både 40 og 400 bpm, så kan det blive lidt vidtrækkende at lave 8 eller 16 bars (e.l. ekstremer) mellem gentagelser.

Nyt svar