Youtube Studio problemer

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Youtube Studio problemer

Indlæg af mediumaevum »

Når jeg går ind på min video mangement-side på youtube, bliver jeg nu overført til det nye Youtube Studio. Problemet er bare, at jeg kan høre at blæseren på min computer (til CPU'en) kører for fulde omdrejninger, som stopper med det samme jeg træder ud af Youtube Studio, og problemet forsvinder også hvis jeg går over til den klassiske udgave, som youtube dog siger de vil udfase.

Er det kun mig som har det problem med CPU overload på Studio eller har andre oplevet lignende problemer?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Min 4-kerne i5 laver lidt mere på youtube studio beta, end på youtube forsiden. Men bestemt ikke noget der tvinger den i knæ.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

-
Senest rettet af SustainerPlayer tirs 7. maj 2019 15:03, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nårh ja, ja jeg kører den også i Chrome. YT i IE var efterhånden noget skrammel.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev:Min 4-kerne i5 laver lidt mere på youtube studio beta, end på youtube forsiden. Men bestemt ikke noget der tvinger den i knæ.
Den tvinger heller ikke min i knæ, som sådan. Men den er på overarbejde, kan jeg høre. En PC's blæsere skal ikke kunne høres, når man kun bruger browseren, eller ser videoer. Hvis den arbejder så meget at man kan høre blæseren, er hjemmesiden dårligt lavet, ganske enkelt.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

mediumaevum skrev:
Christoffer I. N. skrev:Min 4-kerne i5 laver lidt mere på youtube studio beta, end på youtube forsiden. Men bestemt ikke noget der tvinger den i knæ.
Den tvinger heller ikke min i knæ, som sådan. Men den er på overarbejde, kan jeg høre. En PC's blæsere skal ikke kunne høres, når man kun bruger browseren, eller ser videoer. Hvis den arbejder så meget at man kan høre blæseren, er hjemmesiden dårligt lavet, ganske enkelt.
Lol. Det kan også betyde at computeren er sløv

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

-
Senest rettet af SustainerPlayer tirs 7. maj 2019 15:03, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

-
Senest rettet af SustainerPlayer tirs 7. maj 2019 15:03, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

lakris skrev: Lol. Det kan også betyde at computeren er sløv
Hvordan skulle min PC kunne blive sløv? I idle-mode bruger den mellem 0-2 % CPU - med browser åben. Dvs. der er ingen unødige baggrundsprogrammer. Jeg installerer meget sjældent ny software på min PC, som ikke engang er 3 år gammel endnu.

Det er en i5-processor, så den burde da kunne klare en video mangement-side uden at sige en lyd. Christoffer I.N har åbenbart samme "problem" at CPU'ens blæser kan høres i Youtube Studio.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kan høre mine blæsere konstant. Det handler om dårligt kabinet-design og computere fulde af støv. Eller måske god hørelse, hvad ved jeg.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Prøv nu lige at hører her, Youtube er verdensmester i optimering af hjemmesider, de er ejet af Google som er kongerne af internet. Hvis deres system laver nogle ting i baggrunden du ikke er klar over var nødvendigt at outsource til din maskine, så er det jo ikke dem der er noget galt med. Skulle det så vise sig at du bare bruger en ringe browser på et dårligt OS som ikke udnytter dine resourcer korrekt, så er det jo ikke Youtubes fejl.

Jeg hører stort set kun min computer når jeg arbejder med video, det kræver meget, at du så i dag kan arbejde med video i en browser er jo intet mindre end fantastisk, jeg vil absolut forvente at det rykker nogle resourcer på ens computer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:Prøv nu lige at hører her, Youtube er verdensmester i optimering af hjemmesider, de er ejet af Google som er kongerne af internet. Hvis deres system laver nogle ting i baggrunden du ikke er klar over var nødvendigt at outsource til din maskine, så er det jo ikke dem der er noget galt med. Skulle det så vise sig at du bare bruger en ringe browser på et dårligt OS som ikke udnytter dine resourcer korrekt, så er det jo ikke Youtubes fejl.

Jeg hører stort set kun min computer når jeg arbejder med video, det kræver meget, at du så i dag kan arbejde med video i en browser er jo intet mindre end fantastisk, jeg vil absolut forvente at det rykker nogle resourcer på ens computer.
Jeg kører Win10, CPU'en er i5 og nyeste firefox-browser.

Jeg laver ikke videoredigering i youtube, men udelukkende for at redigere i beskrivelse og tags, samt upload og sletning/erstatning af videoer.

Det er kun Youtube Studio som er problemet. Har ikke problemer på andre websteder.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Youtube Studio bruger 1/3 så meget CPU power i Chrome, som den gør i andre browsere (Safari og Firefox) på min i7 laptop. Det er selvfølgelig ok hvis man bruger Chrome som browser -det gør jeg bare ikke.
I Safari bruger den op mod 80% CPU power ved en statisk oversigtsside over mine videoer -Altså, jeg redigerer intet, bare visningen af hvilke videoer jeg har uploadet bruger 80% CPU. Ikke optimalt. :?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

benjisan skrev:Youtube Studio bruger 1/3 så meget CPU power i Chrome, som den gør i andre browsere (Safari og Firefox) på min i7 laptop. Det er selvfølgelig ok hvis man bruger Chrome som browser -det gør jeg bare ikke.
I Safari bruger den op mod 80% CPU power ved en statisk oversigtsside over mine videoer -Altså, jeg redigerer intet, bare visningen af hvilke videoer jeg har uploadet bruger 80% CPU. Ikke optimalt. :?
Så kan det jo ikke kun være min PC den er gal med?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Selv om i ikke redigerer videoerne, kan der sagtens foregå nogle opgaver på deres side som er videorelateret, måske scrubber den igennem noget materiale i baggrunden for at danne thumbnails, og dem er Chrome så tydeligvis optimeret til at gøre på en smartere måde end andre browsere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Hald skrev:og dem er Chrome så tydeligvis optimeret til at gøre på en smartere måde end andre browsere.
Snedigt, Google... :lol:

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

# det nye youtube studio er skrammel
# cpu forbrug forårsager at blæseren sættes op i hastighed pga varme. vil du undgå dette så sæt 2 blæsere mere i kabinettet
# brug et lydløst kabinet

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

YT Studio er vist fortsat i beta, prøv evt. at vælge ‘Creator Studio Classic’.
Til sammenligning her (Studio vs. Classic, Firefox, Mac):
Vedhæftede filer
Screenshot.png
Screenshot.png (12.46 KiB) Vist 535 gange
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fabian skrev:YT Studio er vist fortsat i beta, prøv evt. at vælge ‘Creator Studio Classic’.
Til sammenligning her (Studio vs. Classic, Firefox, Mac):
Hvis jeg bare switcher mellem de to versioner - i Chrome på macOS - ser jeg ingen nævneværdig forskel i Chromes CPU forbrug.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

SustainerPlayer skrev:
Fabian skrev:YT Studio er vist fortsat i beta, prøv evt. at vælge ‘Creator Studio Classic’.
Til sammenligning her (Studio vs. Classic, Firefox, Mac):
Hvis jeg bare switcher mellem de to versioner - i Chrome på macOS - ser jeg ingen nævneværdig forskel i Chromes CPU forbrug.
hmm, har lige hurtig testet med en frisk Chrome. Her er der væsentlig mindre CPU forbrug med Studio beta, men stadig mere ifht. Classic. Uanset er det måske værd at prøve hvis maskinen er ved at koge over:)
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Nyt svar