Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Holger »

Ømt punkt. Du skider bare løs, men husk at undgå at få tyndskid på dig selv.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:Ja ja. Bare træd i det. Jeg fortryder som sagt. Hvilket kun gøres værre af, at det er et statement som er lige til at lukke op og skide i for bemeldte små børn i den tredje verden.
Holger skrev:Ømt punkt. Du skider bare løs, men husk at undgå at få tyndskid på dig selv.
Altså, for clarification; det statement, der er til at lukke op og skide i, er mit eget statement om at jeg fortryder. Jeg skyder på mig selv her, ikke på dig. Ja, det er et ømt punkt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Haha, hvad er det man sige om ting på skrift... ;-)

Anyway, det er næsten umuligt at undgå produkter der ikke har været i kontakt med underbetalte kinesere, børnearbejdere i Bangladesh eller fragtet af østlandske chauffører på lorteløn og uden rettigheder.

Man skal fandme være om sig.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Man skal fandme være om sig.
True dat. Jeg føler mig bestemt heller ikke for sikker på etikken i de der par trøjer jeg har bestilt på Zalando ..
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

På H&M i Etiopien, er lønnen 173 kr. om måneden. Den laveste løn som noget firma i verden giver.
Vi går i selvsving når en vognmand betaler Filippinerne 8000 kr. måneden. Men ingen vil åbenbart tage mikroskopiske lønninger fra europæiske firmaer i udviklingslande op i EU.
Tror da pokker at afrikanere foretrækker kinesiske penge.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hald skrev:Men der har været en tendens til at man har kunne gå ind og ud af en butik hvor de ikke har hilst, tilbudt hjælp, og nogle gange nærmest har været svære at få hjælp fra.
Det foretrækker jeg faktisk, helt klart. Bortset, selvfølgelig, fra det sidste - hvis man beder om hjælp, så er det fedest hvis den også er nem at få.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

david mondrup skrev:
david mondrup skrev:Personale i tøjbutikker. I snart sagt alle andre typer butikker kan jeg gå ind, browse lidt rundt på egen hånd, kigge på udvalget af bøger/gryder/grøntsager/musikinstrumenter/hvad-de-nu-lige-sælger i fred og ro, og på eget initiativ spørge noget personale hvis jeg får brug for vejledning eller når jeg gerne vil købe noget.

Men tøjsælgere føler tilsyneladende en hellig pligt til at antaste enhver der drister sig ind i butikken, helst inden man er kommet helt indenfor døren. Har netop været rundt i butikkerne i Storcenter Nord på jagt efter en vest (som jeg ikke fandt), og føler mig helt udmattet af de mange gange jeg har sagt "nej tak, jeg kigger bare", og af at vide at jeg alligevel har deres øjne på mig i al den tid jeg går rundt i butikken. Det er en invasion af min intimsfære, og det er hårdt for en postmoderne halv-social-fobiker som mig at skulle indgå i nye fake personlige relationer hver gang jeg går ind i en butik. Jeg føler mig faktisk invaderet af det, og går af samme grund kun i tøjbutikker hvis jeg absolut er nødt til det.
Jeg kan endda finde på at kigge efter tøj i H&M eller Bilka, selv om jeg egentlig synes det meste af udvalget er i underlødig kvalitet, og mistænker at mange af dem der har syet det burde have været i skole i stedet. Men der kan man da i det mindste få lov at kigge på udvalget i fred og ro.
Jeg tager lige den her op igen. Jeg er begyndt at foretrække genbrugsbutikker til tøj, af både miljømæssige og privatøkonomiske grunde, men nu havde jeg lige brug for pæne, langærmede sorte trøjer, og når det ikke må være falmet, så er det fedest at købe noget nyt. Så jeg måtte rundt i tøjbutikker igen. Det er ikke blevet bedre siden sidst, skulle jeg hilse og sige. 3 gange indenfor de seneste dage har en tøjekspedient simpelthen budt på kaffe (?!!?!). Endda efter at jeg tydeligt havde sagt nej tak til hjælp, og gjort det klart at jeg gerne bare ville gå rundt og kigge selv. WTF?! Et enkelt sted var jeg helt ude i at udbryde noget i retning af, at jeg altså ikke var der for at få nye venner, men blot for at kigge på noget tøj. I fred og ro. Uforstyrret af smartasses med blikket rettet mod maksimering af provisionen (ok, det sidste sagde jeg ikke højt...).
Jeg har et par gange købt læder-handsker i en lille butik i gågaden i Odense... Uuuuuuuuhadada han er slem! :roll: Man når dårligt at sætte foden indenfor døren, før han har hevet adskillige varer ned fra hylderne, lagt dem på disken og tastet ind på kasseapparatet... og kæften er ikke til at stoppe på ham... og så den der irriterende evne til at få én til at føle sig som en komplet idiot, hvis ikke man straks gennemfører købet... :? Han kan godt nok drive mig til vanvid - især fordi jeg ikke kender en eneste butik på hele Fyn med et tilsvarende udvalg af den type varer, som han har, så jeg kan af og til blive tvunget ind i hans butik... :lol:

Jeg er overbevist om, at manden i butikken må være tyrker. Jeg har en gang været på ferie i Tyrkiet. Der var de sådan i alle butikker - åbenbart en del af tyrkisk kultur. Jeg kan huske engang jeg var inde i en slikbutik i Tyrkiet. Jeg pegede lige på en af skumfiduserne og spurgte til prisen, og før jeg have nået at blinke, havde han fyldt en pose, næsten så stor som en reel indkøbspose, til randen med slik, rakt mig den over disken - "det bliver så og så mange penge"... :lol: Man skal godt nok passe på med tyrkiske sælgere!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Madlavning der starter sådan her. Det lokale pizzeria får lov at stå for maden i dag!
2019-05-20 18.17.28.jpg
2019-05-20 18.17.28.jpg (1.25 MiB) Vist 637 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Den er da ikke god som musiker... :?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Næ. Der går heldigvis et par dage før jeg forventes at betjene et instrument.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Var der ikke noget med, at du er kirkeorganist, hvis jeg husker rigtigt...? Så skal fingeren vel helst være klar igen til på søndag, eller...?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mr. Soundman skrev:Var der ikke noget med, at du er kirkeorganist, hvis jeg husker rigtigt...? Så skal fingeren vel helst være klar igen til på søndag, eller...?
primært sanger. Jeg spiller også i kirker af og til, men ikke lige denne weekend.
Mit musikerskab inkluderer i det hele taget forbløffende lidt spil på egentlige tangenter. Vi skal frem til torsdag før jeg overhovedet skal bruge venstre hånd på et instrument, og kontakt med et klaviatur er vist først rigtig påkrævet en gang i næste uge. Så jo, det går nok.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg lavede sådan en i fingeren en time før lydprøve til koncert om aftenen. Det var sgu lidt hårdt at komme igennem en aften med guitarspil med plaster på venstre pegefinger. (Det er dog et stykke tid siden)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Sælger i 3 butikken: "Jeg smider lige en forsikring oven i din nye telefon. Den er gratis i den første måned, så det vil jo være dumt ikke at tage den med. Og når den første måned er gået, kan du bare opsige den igen. Eller beholde den, til 89 kr/md, hvis du er interesseret i det."
David: "Ja, OK"
----
David, et år efter, tager sig langt om længe sammen til at åbne en af de der fakturaer som 3 mailer til mig hver måned, og spekulerer over hvad det mon er, der optræder under overskriften "Tilvalg" til 89 kr ..
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:Sælger i 3 butikken: "Jeg smider lige en forsikring oven i din nye telefon. Den er gratis i den første måned, så det vil jo være dumt ikke at tage den med. Og når den første måned er gået, kan du bare opsige den igen. Eller beholde den, til 89 kr/md, hvis du er interesseret i det."
David: "Ja, OK"
----
David, et år efter, tager sig langt om længe sammen til at åbne en af de der fakturaer som 3 mailer til mig hver måned, og spekulerer over hvad det mon er, der optræder under overskriften "Tilvalg" til 89 kr ..
Klassikeren ,...

Jeg køber generelt ting i mellem-segmentet når de er på tilbud, og frasiger mig så enhver form for forsikring konsekvent

Lige netop med telefon er det min erfaring at ventetid med byttemodel eller reperation alligevel kan efterlade mig uden telefon i op til nogle uger, og garanti derfor reelt er værdiløs imod det vigtigste afsavn, nemlig at stå helt uden telefon,.... derfor har jeg konskvent en reserve liggende, typisk den jeg pensionerede sidst

Hos elgiganten spørger de altid om forsikring, jeg er SÅ træt af det, opfatter det på linie med et forsøg på simpelt tyveri fra min lomme

Kun EN gang på 53 år har jeg fortrudt ikke at tegne forsikring, og det var sidste år, hvor jeg er par dage før afgang til Kbh-Oslo, opdagede at jeg havde bestilt Oslo-Kbh ved en fejl,... :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

david mondrup skrev:Sælger i 3 butikken: "Jeg smider lige en forsikring oven i din nye telefon. Den er gratis i den første måned, så det vil jo være dumt ikke at tage den med. Og når den første måned er gået, kan du bare opsige den igen. Eller beholde den, til 89 kr/md, hvis du er interesseret i det."
Banditter... jeg er blevet totalt allergisk over for ting jeg skal huske at afmelde.
Hvis plus opvejer minus nok, læser jeg opsigelsesbetingelserne og skriver det i kalenderen inden deadline så jeg kan nå at afmelde ting i tide.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det der gør det ekstra betændt er at de spekulerer i folks skavanker, og svaghed,.. et slag på tasken 50 pct glemmer at melde fra

Dertil kommer snuble-paragraffer, røgslør eller forhindringer når der skal frameldes, og firmaer der så nægter at frameldelsen har fundet sted

Præcis lige så klamt som firmaer der låner ud til ågerrente lige før jul, fuldstændig målrettet efter svage sjæle,

Desværre står systemet på deres side når fogden så sendes ud, men spørgsmålet er hvem der i virkeligheden burde brummes

I min optik er disse typiske lån/forsikrings-udbydere lige så kriminelle som HA der sælger stoffer til taber-typer nede på hjørnet

De har bare habitter på, istedet for klubvest

Jeg kan faktisk bedre lide HA

Trist også at store forretninger udbyder denne slags "service" i forbindelse med salg
/Dub

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg er så træk af folks sløve køkkenknive. Alle mine venner, som ellers er gode mennesker, har skodknive. Har ikke tal på hvor mange gange jeg har stået og gnubbet en tomat ihjel med en metalpind (tidligere var det en kniv), som lige er fisket op fra en skuffe tætpakket med småt metal. Alle deres viskestykker også altid drivvåde! Why? Hvorfor skal jeg stå, hjælpsom som jeg er, og gnide en våd kasserolle med et drivende vådt viskestykke? Det giver jo ingen mening! Jeg kan ikke engang kappe pulsårerne for at ende denne meningsløshed, pga. deres uduelige skodknive.

Ok, så meget irriterer det mig heller ikke. :-P Jeg undrer mig bare lidt.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Haha,

De har for vane at putte knivene i opvaskemaskinen?

Du må have et strygestål liggende i bilen. Det er vist ikke ulovligt endnu.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AvS skrev:Jeg er så træk af folks sløve køkkenknive. Alle mine venner, som ellers er gode mennesker, har skodknive. Har ikke tal på hvor mange gange jeg har stået og gnubbet en tomat ihjel med en metalpind (tidligere var det en kniv), som lige er fisket op fra en skuffe tætpakket med småt metal.
Der er en løsning på alt.
https://www.dmtsharp.com/sharpeners/ben ... dia-sharp/

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

https://www.dr.dk/nyheder/politik/folke ... a-aktivist

Pia Kjærsgaard miskrediterer den utroligt dygtige klimaaktivist Greta Thunberg, som måske ikke bare på trods af, men måske netop pga. hendes autisme (som gør hende fokuseret på interesseområder) har sat sig grundigt ind i klimaproblemerne.

Som jeg tolker Pia Kjærsgaard og kronikøren på Berlingske-artiklen som hun delte, er man åbenbart ikke troværdig hvis man har psykiatriske diagnoser. Man kan derfor heller ikke bidrage til samfundsdebatten, iflg. dem.

Det er typisk højreradikalisme. AFD i Tyskland har jo også været ude og sige noget lignende om Grete Thunberg og andre med psykiatriske diagnoser som på "skamfuld" vis tror de kan bidrage i samfundsdebatten på lige fod med andre.

Dermed sætter højreradikale også mange andre med autisme i et "skammehjørne". Som om de skal skamme sig over at de ikke er som "folk er flest". Som om de ikke har noget at byde ind med i samfundsdebatten.

Det svarer vel til at sige at Stephen Hawking ikke kunne være en god fysiker, fordi han var lammet og sad i kørestol...
Senest rettet af mediumaevum søn 26. maj 2019 22:31, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Pia Kjærsgaard er skudt i roen, og burde alene af den grund afholde sig fra offentlig debat. "Skudt i roen" er muligvis ikke en egentlig diagnose, men det er sandt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ja jeg tænkte det samme. Det er dæleme at gå i små sko hvis man offentligt skal brokke sig over et EU flag.

Siger den der brokker sig offentligt om en der brokker sig offentligt over et EU flag..

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

mediumaevum skrev: Pia Kjærsgaard miskrediterer den utroligt dygtige klimaaktivist Greta Thunberg, som måske ikke bare på trods af, men måske netop pga. hendes autisme (som gør hende fokuseret på interesseområder) har sat sig grundigt ind i klimaproblemerne.

Iflg. Pia Kjærsgaard og kronikøren på Berlingske-artiklen som hun delte, er man åbenbart ikke troværdig hvis man har psykiatriske diagnoser. Man kan derfor heller ikke bidrage til samfundsdebatten, iflg. dem.
Som så meget andet er klimaet en kompliceret størrelse - Jeg er ikke fan af Greta's opfordringer til panik, syntes ikke hendes løsninger (eller mangel på samme) er særlig realistiske - men engagementet fejler ikke noget, så plus for det. Hvis du går op i klimaet er der godt med tænkestof i den her artikel : https://www.project-syndicate.org/comme ... l6nxeVef4g

Jeg er heller ikke fan af Pia, men jeg kan ikke finde nogen steder, hvor hun siger, at man ikke troværdig hvis man har psykiatriske diagnoser. Er det din egen tolkning ?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Arnold skrev: Jeg er heller ikke fan af Pia, men jeg kan ikke finde nogen steder, hvor hun siger, at man ikke troværdig hvis man har psykiatriske diagnoser. Er det din egen tolkning ?
Det er ihvertfald min tolkning af essensen af den Berlingske-kronik hun har delt.

Nyt svar